Skip to main content
zzwart scherm. wel geluid en ondertitels

nNetflix al gebeld. bij hen all3s goed. zou aan kpn liggen???
Hoi Mieke, welkom hier.



Kijk jij Netflix via de KPN ontvanger? Zo ja, maak de ontvanger even 10 seconden stroomloos met de aan/uit knop aan de achterkant van de ontvanger.



Als dat niet helpt, dan graag deze stappen volgen:



Instructie als het menu beschikbaar is:


  1. Druk op [menu] van de afstandsbediening en ga naar [instellingen]
  2. Druk dan 2x op de [gele knop] van de afstandsbediening
  3. Zet de optie [Software verwijderen] op [Ja] en selecteer [Bewaar instellingen]
  4. De tv-ontvanger laadt de nieuwe software nu in. Wacht dit proces rustig af. Dit kan 20 tot 30 minuten duren. Zet de tv-ontvanger niet uit tijdens het opnieuw inladen van de software.

Instructie indien het menu niet beschikbaar is:


  1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar (aan de achterzijde) of ontkoppel de stroomadapter
  2. Wacht 30 seconden
  3. Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar of sluit de stroomadapter weer aan
  4. Druk bij het zijn van het eerste deel van het balkje kort op de standby-knop (bovenop de tv-ontvanger)
  5. Door kort op de standby-knop te drukken navigeer je in het menu. Om een menu-item te selecteren houd je de standby-knop 3 seconden ingedrukt
  6. Ga naar [Software verwijderen]
  7. Selecteer [Software verwijderen] door de standby-knop een aantal seconden ingedrukt te houden
  8. De tv-ontvanger laadt de nieuwe software nu in. Wacht dit proces rustig af. Dit kan 20 tot 30 minuten duren. Zet de tv-ontvanger niet uit tijdens het opnieuw inladen van de software.

Mieke, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
Ik heb 2 ontvangers (heb ze ondertussen al omgeruild, software opnieuw geladen , maar probleem op 1 tv (draadloos) blijft, wel geluid en ondertiteling van netflix maar geen beeld.

Wat gaat er fout.



Ik hoor graag van jullie.



Met vriendelijke groeten,



Ger
Als je de ontvanger met een kabel op de Experiabox aansluit i.p.v. draadloos, heb je dan wel gewoon beeld met Netflix? Dit vraag ik om te achterhalen of het aan de draadloze adapters ligt.
zal kijken of ik zo een lange kabel heb, dit is het enige dat ik nog kan proberen, voor de rest werkt niets, ook teruggezet naar de fabrieksinstellingen werkt niet. Het lijkt aan de draadloze adapter te liggen. Ik ga het testen voor zover bedankt.
Is de andere ontvanger met een kabel aangesloten? Dan zou je ze even kunnen omruilen. Probeer ook de draadloze adapters te resetten (neem aan dat je deze bij ons hebt aangeschaft):



Dan mag je alle draadloze adapters (bij de experiabox zit er ook 1) uit het stopcontact halen en 10 minuten stroomloos laten. Na die 10 minuten breng je de adapters bij elkaar en steek je ze in elkaar. Dat blok wat je dan hebt stop je in een stopcontact en binnen 30 seconden hebben de adapters onderling weer een goede, schone verbinding. Je trekt de adapters dan uit elkaar en zet ze terug waar ze zaten. Let hierbij op dat de adapters rechtstreeks in een wandcontactdoos komen en dus NIET in een verlengsnoer.
Ik weet nu wat er fout ging, lag niet aan het feit of er bekabeld was of draadloos. Ik zag dat de tv op AV1 stond, heb deze op HDMI gezet en kreeg beeld, hoop anderen er ook mee geholpen te hebben.
Dan is het mij helemaal een raadsel hoe het mogelijk was dat je wel ondertiteling en geluid had. 🤔Wel fijn dat het nu goed werkt. 🙂
mij ook, ik had alles geprobeerd wat je had aangedragen, niets werkte, tot ik AV1 in het scherm zag staan, ik dacht laat ik proberen het op HDMI te zetten en ja het werkt, heeft uren gekost, maar is gelukt, misschien hebben anderen hetzelfde probleem. Bedankt in ieder geval voor je assistentie.



mvg,



Ger Schuurman
De zogenoemde ‘scart cable’ of terwijl de kabel met een groter blok en kleine gaatjes is het probleem. De scart cable is een soort verouderde versie van de HDMI kabel. Deze kan veel minder data verwerken dan een HDMI kabel. Beeld is meer data dan geluid en dit kan de scart cable niet aan.



Oplossing: scart cable er tussen uit halen, tv via source op HDMI kanaal zetten, boxje herstarten en probleem is opgelost.
  • Ik heb dit probleem al vaak gezien bij mensen

    Als Netflix bij je KPN Decoder een zwart scherm heeft dan heb je een
    ( HDMI HDCP conflict ) gebeurt alleen bij oude hdmi tv's
    Maar tv kijken via kpn werkt nog wel gewoon het zelfde.

    En ik ken maar 2 oplossingen
    ( Nieuw tv of scart kabel )

    Wat mensen proberen wat geen nut heeft.

    - Opnieuw inloggen bij Netflix ( werkt niet )

    - Software opnieuw instaleren op decoder ( werkt niet )

    - Decoder omruilen ( werkt niet )

    Netflix draait niet op de decoder, KPN draait netflix op hun server en streamt het naar je decoder. maar als het beeld op zwart gaat betekend dat er een HDMI HDCP conflict is en Netflix zet beeld op zwart dat mensen niks gaan kopiëren want daar is de HDCP voor.
    ( alleen blijft het probleem in de kpn server hangen ook al verander je van alles thuis )

    Zo denk ik er over