Skip to main content

Hallo allemaal,

 

Bij kpn krijg je de Netgear GS105E indien je te weinig lan poorten hebt op je modem. Nu kwam ik op marktplaats de Netgear Prosafe GS108 tegen. 

Kan ik de Netgear Prosafe GS108 ook gebruiken voor IPTV? Beneden in de woonkamer heb ik smart tv, philips hue bridge, xbox en nog 2 dingen op lan en mijn Netgear GS105E heeft te weinig lan poorten.

De Netgear GS108 ondersteunt geen IGMP snooping en daarmee is hij niet geschikt voor IPTV. Je zult dan de GS108E moeten gebruiken.

Je kunt die switch overigens probleemloos gebruiken zolang er (indirect) maar geen TV ontvanger op aangesloten is.


Nee. Wel deze: https://m.alternate.nl/Netgear/ProSAFE-Gigabit-Plus-Switch-GS108E-300PES/html/product/1172015

Dat is dus de GS108E.


De Netgear GS108 ondersteunt geen IGMP snooping en daarmee is hij niet geschikt voor IPTV. Je zult dan de GS108E moeten gebruiken.

Je kunt die switch overigens probleemloos gebruiken zolang er (indirect) maar geen TV ontvanger op aangesloten is.

Dus alle netgears met een “E” er achter zijn geschikt voor IGMP?


Dus alle netgears met een “E” er achter zijn geschikt voor IGMP?

Er moet inderdaad een E in de typeaanduiding zitten.

Je kunt de GS108 we gewoon op jouw GS105E aansluiten en alle apparatuur uitgezonderd de TV ontvanger weer op de GS108.


De Netgear GS108 ondersteunt geen IGMP snooping en daarmee is hij niet geschikt voor IPTV. Je zult dan de GS108E moeten gebruiken.

Je kunt die switch overigens probleemloos gebruiken zolang er (indirect) maar geen TV ontvanger op aangesloten is.

Dus alle netgears met een “E” er achter zijn geschikt voor IGMP?

Nou... dat is een beetje gevaarlijk om dat zo simpel te stellen. Gewoon bij de specificaties kijken. Dat is het beste.


Dus alle netgears met een “E” er achter zijn geschikt voor IGMP?

Er moet inderdaad een E in de typeaanduiding zitten.

Je kunt de GS108 we gewoon op jouw GS105E aansluiten en alle apparatuur uitgezonderd de TV ontvanger weer op de GS108.

Dus stel ik koop een GS108, en ik verbind die met 1 lan poort op de 105E dan kan ik de GS108 gewoon gebruiken voor alles behalve IPTV? Ook kan ik dus kijken voor een 2de 105E en die door verbinden aan de switch?

 


Dus stel ik koop een GS108, en ik verbind die met 1 lan poort op de 105E dan kan ik de GS108 gewoon gebruiken voor alles behalve IPTV? Ook kan ik dus kijken voor een 2de 105E en die door verbinden aan de switch?

Klopt helemaal.


Hi Danny, welkom hier. 

Dus stel ik koop een GS108, en ik verbind die met 1 lan poort op de 105E dan kan ik de GS108 gewoon gebruiken voor alles behalve IPTV? Ook kan ik dus kijken voor een 2de 105E en die door verbinden aan de switch?

Klopt helemaal.

:point_up_tone1: Klopt inderdaad helemaal. Je weet ons hier te vinden mocht dit nodig zijn.