Skip to main content

Nadat mijn oude switch kapot was en ik problemen had met mijn eigen switch (werkte maar één tv-ontvanger op - wss geen IGMP snooping ondersteunt) heb eindelijk na 2 weken een nieuwe netgear switch ontvangen. Helaas heb ik met deze switch hetzelfde probleem, er werkt maar één tv-ontvanger. Telefonisch contact opgenomen, inmiddels meer dan een week geleden, waarbij ik niet kon worden geholpen. Een monteur zou contact opnemen met me, maar daar wacht ik nog steeds op.

Wie kan mij helpen of er voor zorgen dat ik een juiste switch ontvang, zodat ik mijn 3 tv-onvangers weer kan gebruiken?

Welke switch heeft u nu? Heeft u deze?

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

Wat is het merk van uw tv ontvangers?


Inderdaad heb ik de Netgear Prosafe GS105E ontvangen.

TV ontvangers zijn ARRIS
VIP2952 V2 - werkt
VIP2952 V2 - werkt niet

VIP2952 - werkt (sinds vandaag?? met de nieuwe switch)

Voorheen met de (nu kapotte) oude switch (NetGear GS605 v4) werkte alle 3 de TV ontvangers zonder problemen
 


Hi @Gerwin65, welkom terug. Je hebt dus een nieuwe switch gekregen, waar (inmiddels) 2 tv-ontvangers wel op werken, maar de 3e niet. Waar gaat het fout? Zie je een foutmelding? Zo ja, welke? Heb je toevallig ook poortje gewisseld op de switch? Of een andere kabel getest?


Ik heb niets meer van je gehoord @Gerwin65 dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!


Hoi @Paul_ ,

Ik heb hetzelfde probleem waarbij ik zodra ik IGMP snooping aanzet het tv signaal stopt. Om te voorkomen dat mijn andere poorten flooden zou ik dit wel graag aanzetten. Ik heb de poorten voor TV getagged met VLAN4 en de poort naar het modem UNTAGGED met VLAN4 en VLAN6 (trunk).

Waarom werkt IGMP snooping niet? Wat doe ik fout?

Internet op de andere poorten ook getagged met VLAN6 en werkt prima. Probleem is alleen zodra ik tv aanzet al mijn poorten continue flooden met data en dus ten koste gaan van mijn netwerk snelheid. Vandaar dat ik IGMP aangezet heb zoals hier beschreven, maar krijg het dus niet aan de praat.

https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968

Ik reageer hier omdat het topic waar ik naar link helaas geen reacties mogelijk zijn.

Ik heb overigens een Box12 als modem.

Met vriendelijke groet,

Marco