Skip to main content

Mijn modem en de experia hangen in de meterkast. Er liep een coax kabel naar de woonkamer die bij een poging om de cat kabel door de buis te trekken m.b.v. het doortrekken met de coaxkabel, los schoot, zodat nu de buis leeg is. Geen nood, de KPN monteur had een trekveer. Echter, die bleek een paar meter te kort te zijn zodat de kabel trekken onmogelijk was. Hij kon niet aan een langere trekveer komen, zat niet in de uitrusting van een KPN monteur. Nu werkt bij mij de hele boel met twee draadloze verbindings adapters maar ik zou i.v.m. storingen toch liever een vaste verbinding hebben. Is er dan nergens een KPN monteur met een langere trekveer dan 20 mtr? Bij de elektricien is dit geen probleem, waarom bij KPN wel?

@jspiljard Welkom op het forum. 

Wat vervelend dat het niet gelukt is om de kabel door de buis te trekken.

De monteurs van KPN hebben materiaal mee voor een gemiddelde installatie, Bij de voorwaarden van de installatie staat ook dat ze maximaal 15 meter kabel trekken.

Dus dan zou je er inderdaad voor kunnen kiezen dit door een elektricien te laten doen of om zelf eventueel een langere trekveer aan te schaffen. 

 


. . . monteur had een trekveer. Echter, die bleek een paar meter te kort te zijn . . .

Daar is een simpele oplossing voor middels een stofzuiger een cassetteband-bandje :

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/stekker-past-niet-door-buis-493064?postid=937957#post937957

Zo doe ik dat toch al weer jaren als het zo van pas komt.

Vreemd genoeg kan ik het zo snel niet vinden op het www, of in de veeeele filmpjes met handige dingen, ook niet met engelse zoektermen. Wie heeft er een goede ingeving en kan ook eens zoeken ? Het kan niet zo zijn dat er geen anderen op dit idee gekomen zijn.

 


Maarja @KeesYagi wie weet nog wat een cassettebandje is:joy:


Nouhou, het is weer “helemaal” terug tot mijn stomme verbazing, na de vinyl platen wat ik ook al verbazend vond.

Overigens kan het met een dun touwtje ook.