Skip to main content

Bij het installeren van een nieuwe Philips TV moet ik de netwerkfrequenties van mijn provider (dus KPN) ingeven. Ik weet niet wat die zijn en weet ook niet waar ik deze kan vinden in mijn KPN-spullen. Kunt u deze aan mij opgeven?

Hallo @Nijk , die vraag van de tv kun je overslaan, dat is alleen voor de kabel of de schotel.

Je sluit de tv-decoder van KPN aan op een HDMI-poort van je tv, op de afstandsbediening van de tv-decoder kies je voor de aangesloten HDMI-poort en je hebt beeld.

 


Een TV is een monitor met een ingebouwde ontvanger, maar die gebruik je niet bij kpn en bij veel andere aanbieders ook niet (meer), toch is het gebruikelijk om een tv te kopen ipv een monitor, vreemd genoeg.

https://forum.kpn.com/digitenne-12/digitenne-via-hdmi-ingang-laptop-480262?postid=827084#post827084


Een TV is een monitor met een ingebouwde ontvanger, maar die gebruik je niet bij kpn en bij veel andere aanbieders ook niet (meer), toch is het gebruikelijk om een tv te kopen ipv een monitor, vreemd genoeg.

https://forum.kpn.com/digitenne-12/digitenne-via-hdmi-ingang-laptop-480262?postid=827084#post827084

Een goede kwaliteit computer monitor met de benodigde aansluitingen werkt ook goed en is een stuk goedkoper.

 


Met een STB (losse ontvanger) heb je alleen een HDMI aansluiting nodig.

In mijn zoektocht van een aantal jaren terug kwam ik tot de conclusie dat grotere monitoren (boven 82cm diagonaal) HERSTEL : 62 cm, oorzaak, dat gedoe met ander maatstelsel

meer kosten dan een TV Maar dat kan nu anders zijn, dat zou mooi zijn.

Maarrrr, dan is er nog de kwestie van het geluid, de kpn ontvanger geeft vaste  audio, de afstandsbediening moet de regeling van de tv bedienen, dus dat wordt lastig met een monitor, of met (veel beter) een fatsoenlijke geluidsinstallatie.

Dus, logische gedachte, een kastje wat net als een tv het geluid kan regelen, is dat er (al) ?

@vraagsteller, sorry, we dwalen af.


Vraag aan JanB: Als ik mijn nieuwe Philips TV met de bijbehorende afstandsbediening aanzet kom ik automatisch in het installatieprogramma voor de TV. Ik heb dan de KPN-ontvanger al met een HDMI-kabel verbonden met de TV. Andere toetsen dan de OK-knop op de TV-afstandbediening werken niet. Hoe kan ik op een andere manier opstarten om toch contact te maken met de ontvanger/decoder?????


Hallo @Nijk , de tv-decoder van KPN bedien je met de AB van KPN en niet met de AB van je tv.

Je kunt de AB van KPN wel koppelen aan je tv en dan kun je van de tv het geluid harder/zachter zetten, de tv aan/uitzetten en de bron kiezen, het HDMI-kanaal van de decoder bijvoorbeeld.

Zet eerst de tv aan, dan de decoder, kies via de bronknop op HDMI-poort X en je kijkt tv  via de tv-decoder van KPN.

Bij bijna alle tv's kun je bij de 1e installatie het zender zoeken overslaan, dat moet ook bij de Philips kunnen weet ik uit eigen ervaring.

Â