Skip to main content

Voor een kennis de tv+box aangesloten en daarna de afstandsbediening geprogrammeerd. 

Heb eerst handleiding gevolgd, eerst met de snelcode voor Philips, dit werkte niet op op alle functies. Toen met de handmatige invoer van alle gegeven Philips codes, ook hierbij werkte niet alle functies. De code 208 had nog het beste resultaat. Tv uit, volume op neer en source werkten, alleen is de tv niet uit standby stand aan te zetten. Heb ook de afstandsbediening van de 2e Tv+box geprobeerd, deze gaf hetzelfde resultaat.

PS Op de eerdere arris tvbox werkte deze functie met Philips code 208 perfect.

Weet iemand hiervoor een oplossing

Als ik code 326 gebruik werken aan/uit, volume/mute en bronkeuze op mijn oude Philips uit 2012 en de splinternieuwe Philips smart tv van mijn moeder van eind 2021.

 

De code 208 had nog het beste resultaat. Tv uit, volume op neer en source werkten, alleen is de tv niet uit standby stand aan te zetten.

Apart. Aan en uit zetten is exact dezelfde IR code.

Op mijn philips geeft code 208 een beperkt resultaat.

TV gaan uit én aan.

Volume hoger en lager. Maar mute werkt niet.

Bron knop: krijg lijst bronnen maar wijzigen onmogelijk.


@PeterG

en @hitte  

Sinds Philips niet meer zelf tv's maakt, is de kwaliteit er niet op vooruit gegaan.

Philips wordt nu door een Chinees merk, TP Vision gemaakt.

Ze mogen de naam Philips erop zetten. 


Hoi @hitte, het lijkt erop dat deze Philips tv de codes niet helemaal goed verwerkt. Je kunt in zo'n geval verschillende codes proberen, vaak werkt er een wel goed. Als geen enkele code goed werkt kan het zijn dat je de Philips afstandsbediening naast onze afstandsbediening kan houden, zodat je op die manier alle functies kunt gebruiken.


Hoi Jasper, min kennis had eerst een arris box met afstandsbediening. Die werkte met code 208 op haar Philips tv. Het enige wat nu verandert is is de afstandsbediening en de tv+box. De tv is hetzelfde gebleven. Het ligt dus duidelijk aan de nieuwe afstandsbediening, ook de tweede ieuw afstandsbediening heeft hetzelfde euvel. Ze heeft de oude afstandsbediening van de arris box ook nog, ik moet nog uitproberen of die de nieuwe tv+box gewoon ondersteund op alle functies die zij nodig hebben, de extra Apps. Netflix en Disney knoppen en de voicebediening zijn voor hun verder niet interessant. 

 


 

Ze heeft de oude afstandsbediening van de arris box ook nog, ik moet nog uitproberen of die de nieuwe tv+box gewoon ondersteund op alle functies die zij nodig hebben

Is dat ook bluetooth? Dat heb je wel nodig op de TV+ Box box.

En ook geen échte oplossing, maar misschien werkt HDMI CEC, zodat de tv aangaat zodra je de KPN TV+ Box aanzet? En/of de Philips afstandsbediening de TV+ Box kan bedienen? (Details over inschakelen, en lijstje met wat je dan misschien wilt testen in HDMI CEC: wat werkt wel/niet bij welk merk/type TV?)