Skip to main content

Niet alle opnames zijn zichtbaar in de lijst met opnames in de tv decoder, ze zijn wel zichtbaar in de itv app. Ik zag een topic elders van 4 jaar oud, is dit na 4 jaar nog steeds niet opgelost ?

Nee. Speelt nog steeds bij sommige klanten. Oplossing: decoder eventjes 30 seconden uitzetten met de schakelaar op de achterkant. Dan wordt ie opnieuw gesynchroniseerd.

Er wordt nieuwe software uitgerold. Daarmee komt er een geheel nieuw menu, maar worden ook de ontvangers naar het nieuwe tv platform overgezet. Dan is dit probleem, binnenkort, uit de wereld.


Ik heb de Arris VIP5202, daar zit geen schakelaar op de achterkant, en de nieuwe software update met nieuwe menu heb ik woensdag al gekregen. Ik heb de decoder wel 30 seconden van stroom gehaald. Heeft helaas niet geholpen.


Is het itv abonnementsnummer in de app en de decoder wel gelijk?


Ja, die zijn gelijk.


Zijn er bepaalde opnamen die in de ontvanger ontbreken? Bv. een bep. datumrange.


Nee, is willekeurig, kan elk programma zijn.


Plan je via de decoder of via de app? Laatst bij mij via app verscheen de opname ook pas 2 dagen later in de decoder. Als ik via de decoder plan gaat het goed.

Ik begrijp dat je al het nieuwe menu als onderstaand hebt. (?)

 


Hallo @MiVoNL,

Als je over bent op het nieuwe menu dan zal dit probleem niet meer mogen voorkomen. Je bent namelijk gemigreerd naar het nieuwe iTV platform waaronder ook iTVOnline en de app onder vallen. Dat betekend dus dat in deze nieuwe situatie er geen synchronisatie issues meer mogen zijn, aangezien er continu een connectie tussen deze servers is. 
In de oude situatie werd de communicatie maar eens in de zoveel tijd ververst. 


Helaas ervaar ik dan toch nog steeds synchronisatie problemen met de nieuwe software. Ik had dus woensdag nieuwe update van de software gekregen. Donderdag, dus een dag later, een opname gemaakt van een programma op RTL8, dezelfde avond nog gekeken en daarna  verwijderd. Vandaag zag ik in de app dat de opname er nog stond in de lijst, terwijl die al op tv decoder weg is.

Ik zal het in de gaten houden of dit zo blijft.


Helaas ervaar ik dan toch nog steeds synchronisatie problemen met de nieuwe software. Ik had dus woensdag nieuwe update van de software gekregen. Donderdag, dus een dag later, een opname gemaakt van een programma op RTL8, dezelfde avond nog gekeken en daarna  verwijderd. Vandaag zag ik in de app dat de opname er nog stond in de lijst, terwijl die al op tv decoder weg is.

Ik zal het in de gaten houden of dit zo blijft.

@MiVoNL  mag ik je vragen nu nog eens op de tv-decoder te checken of die opname op de tv-decoder nog steeds weg is? Ik heb namelijk de afgelopen tijd een soortgelijk issue gehad. (ik ben ook over op het nieuwe tv-platform)


Vandaag zelf ook weer dit probleem 2 keer aan de hand gehad. Heb het zojuist opnieuw gemeld op het besloten deel van het forum (pilot).


@MiVoNL  mag ik je vragen nu nog eens op de tv-decoder te checken of die opname op de tv-decoder nog steeds weg is? Ik heb namelijk de afgelopen tijd een soortgelijk issue gehad. (ik ben ook over op het nieuwe tv-platform)

Op de TV decoder nog steeds weg.


@MiVoNL  mag ik je vragen nu nog eens op de tv-decoder te checken of die opname op de tv-decoder nog steeds weg is? Ik heb namelijk de afgelopen tijd een soortgelijk issue gehad. (ik ben ook over op het nieuwe tv-platform)

Op de TV decoder nog steeds weg.

OK.  Dank je @MiVoNL 

Nou, ik heb een iets ander probleem met de nieuwe software/tv-platform. Als wij hier een opname van een serie op de tv-ontvanger verwijderen, verschijnt die een tijdje later weer terug in de lijst. 

Vreemd maar waar.


Ik heb ook iets vreemds met het programma Na de klap dat vanavond op NPO2 komt, om 20:45 uur. Is de eerste aflevering, maar de KPN gids meld het als 2de aflevering, dat klopt dus niet.

Als ik het instel als serie opnemen dan gaat het mis, dan krijg ik dit:
 


Hoezo opname is mislukt, het komt vanavond pas op tv. Verwijderen lukt alleen door na gekozen te hebben voor verwijderen de Tv decoder uit en dan weer aan te zetten. Kiezen voor 1 Aflevering opname gaat wel goed, kiezen voor Serie opname dus niet.


Ik heb ook iets vreemds met het programma Na de klap dat vanavond op NPO2 komt, om 20:45 uur. Is de eerste aflevering, maar de KPN gids meld het als 2de aflevering, dat klopt dus niet.

Als ik het instel als serie opnemen dan gaat het mis, dan krijg ik dit:
 


Hoezo opname is mislukt, het komt vanavond pas op tv. Verwijderen lukt alleen door na gekozen te hebben voor verwijderen de Tv decoder uit en dan weer aan te zetten. Kiezen voor 1 Aflevering opname gaat wel goed, kiezen voor Serie opname dus niet.

@MiVoNL  Ik heb het hier ook even getest. Ook hier dezelfde melding bij “Na de klap". 

In de pilot had ik dit ook aan de hand bij een andere serie. De moderator v.d. pilot vertelde toen dat dit komt omdat de betreffende uitzending gecanceld zou zijn. Ik ben dus heel benieuwd of bij jou vanavond Na De Klap toch opgenomen wordt. En of het überhaupt uitgezonden gaat worden.

Laat je het hier even weten? 


 

@MiVoNL  Ik heb het hier ook even getest. Ook hier dezelfde melding bij “Na de klap". 

In de pilot had ik dit ook aan de hand bij een andere serie. De moderator v.d. pilot vertelde toen dat dit komt omdat de betreffende uitzending gecanceld zou zijn. Ik ben dus heel benieuwd of bij jou vanavond Na De Klap toch opgenomen wordt. En of het überhaupt uitgezonden gaat worden.

Laat je het hier even weten? 

Opname van Na de klap is gelukt.


 

@MiVoNL  Ik heb het hier ook even getest. Ook hier dezelfde melding bij “Na de klap". 

In de pilot had ik dit ook aan de hand bij een andere serie. De moderator v.d. pilot vertelde toen dat dit komt omdat de betreffende uitzending gecanceld zou zijn. Ik ben dus heel benieuwd of bij jou vanavond Na De Klap toch opgenomen wordt. En of het überhaupt uitgezonden gaat worden.

Laat je het hier even weten? 

@MiVoNL Ik heb nog even nagezocht wat de moderator toen precies schreef, maar zijn verhaal was iets anders dan wat ik hierboven schreef. Hij had het over een verandering in de metadata van dat programma in de gids, waardoor dit probleem ontstaat.

Maar het is natuurlijk wel bijzonder dat dan de opname toch lukt. Of misschien ook niet?


En anders had ik het nog wel via Terugkijken kunnen kijken.


Beste @MiVoNL, welkom! Staat de verwijderde opname nog steeds wel op de ontvanger? Goed dat het in ieder geval wel gelukt is met de andere opname! Ik ga intern doorgeven dat jij hier tegenaan loopt.


Heb je de zenders waarvan de opnamen niet zichtbaar zijn op de ontvanger daarop misschien verborgen? Dan zijn opnamen van die zenders ook verborgen (maar dan weer niet in de app/browserplayer).


De verwijderde opnames staan niet meer op de ontvanger.

Het gebeurt vaak dat als ik een geplande serie opname verwijder, dat dit wel uit de geplande opname lijst verwijderd wordt, maar dat de R nog wel in de tv gids blijft staan, daarvoor moet ik de tv decoder uitzetten en dan weer aanzetten, en dan is de R weg uit de tv gids.  Met 1 aflevering opnames gaat het wel gelijk weg.


De zenders zijn niet verborgen.


De verwijderde opnames staan niet meer op de ontvanger.

Het gebeurt vaak dat als ik een geplande serie opname verwijder, dat dit wel uit de geplande opname lijst verwijderd wordt, maar dat de R nog wel in de tv gids blijft staan, daarvoor moet ik de tv decoder uitzetten en dan weer aanzetten, en dan is de R weg uit de tv gids.  Met 1 aflevering opnames gaat het wel gelijk weg.


De zenders zijn niet verborgen.

@MiVoNL  Ja, dat is een van de bugs die ik ook geconstateerd heb. En ook gemeld in het besloten forum-deel van de pilot.

Maar de bug is nog groter. Als ik een geplande serie-opname via de gids verwijder met de Rec-knop, krijg ik de melding of de hele serie verwijderd moet worden. Als ik daar kies voor Ja, blijft de geplande serie gek genoeg staan in de Geplande Opnames-lijst.


Ik zag inderdaad dat je 'm gemeld hebt, @Katana321. Hopelijk wordt het snel opgelost!Â