Skip to main content

Ik neem nogal veel op en sinds kort (weet niet precies wanneer) doet zich het probleem voor dat ik op de ontvanger in de slaapkamer niet alle opnames kan zien.
In de huiskamer heb ik 31 opnames staan, in de slaapkamer 26. Opvallend is dat de 26 opnames allemaal  van NPO zijn (1 van Canvas).

Mijn aansluitingen zijn als volgt:
Experiabox V8 op glas
Ontvanger in huiskamer ZVX 8001 bedraad aangesloten
Ontvanger in slaapkamer HMB2260 is draadloos aangesloten via DVS650
De ontvanger in de slaapkamer wordt elke avond na het kijken helemaal stroomloos gemaakt.

Het probleem doet zich pas sinds kort voor.
Op het forum heb ik al het e.e.a. gelezen en daar wordt aanbevolen om de ontvanger opnieuw op te starten, dat doe ik dus elke dag als we kijken, anders blijft hij stroomloos.

Wat is de oplossing?

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Beste @Roef,

Waarom zetten je de TV ontvanger steeds helemaal uit? Updates komen ‘s nachts, en als de DVS ook steeds weer opnieuw op het stroom zet kan dit ook verstoringen geven. Het beste is toch om die apparaten op de stroom te laten. En hoe is de DVS aangesloten op het stopcontact? Zie hieronder een voorbeeld:

 


Bedankt voor je reactie,
de dvs is aangesloten zoals op de afbeelding aangegeven. Bovendien deed zich het probleem eerde niet voor, dus pas sinds kort.
Waarom ik alles uitzet is omdat ik niet wil dat de TV constant in de standby  modus staat. 
En de TV zit toevallig in de stekkerdoos die verbonden is met de DVS. De stekkerdoos ligt boven op de kast, dus de stekker uit het stopcontact halen is het gemakkelijkst.


Hoi @Roef, wat gek dat je niet alle opnames op de tweede tv-ontvanger ziet staan, en dus kan bekijken. Ik zie dat Dennis al met je mee gedacht en gezocht heeft, ik help ook graag een handje.

De opnames worden ‘in de cloud’ bewaard, waardoor je dus hetzelfde zou moeten zien op beide tv-ontvangers. Maakt het verschil als je de tweede tv-ontvanger een volledige reset geeft (stap 2)? Ik ben benieuwd of de opnames dan weer ingeladen worden en weergegeven worden zoals het hoort. Laat je weten of het is gelukt?


@Alexa_ ik kan het nog veel duidelijker neerzetten: :stuck_out_tongue::grin:

 

:wink:


@Dennis, via de link die Alexa heeft gegeven is het ook wel gelukt hoor. Dan kom ik bij precies dezelfde info die jij in je bericht hebt geplakt.

Ik heb de reset gedaan en het resultaat is dat er niets is veranderd.
In de kamer 32 opnames, in de slaapkamer 27 opnames.
Zou het aan de beperking van de DVS 650 kunnen liggen?


Ik heb de reset gedaan en het resultaat is dat er niets is veranderd.
In de kamer 32 opnames, in de slaapkamer 27 opnames.
Zou het aan de beperking van de DVS 650 kunnen liggen?

Beste @Roef,

Is het mogelijk om die TV ontvanger die aan de DVS is aangesloten bekabeld te verbinden? En daarna nog eens een reset uit te voeren? Zo kunnen we uitsluiten of het aan de DVS ligt of niet. 


@Roef Fijn dat je het hebt kunnen proberen, jammer dat het geen verschil maakt. Het zou niet uit moeten maken of je de tv-ontvanger met een kabel of met een Draadloze Verbindingsset aansluit, maar het is wel een interessante test. Heb je de laatste tips van Dennis al kunnen uitproberen?

@Dennis Schreve Thx voor de extra toelichting! :relaxed:


Ik heb het inderdaad geprobeerd, maar ook dat biedt geen oplossing. Verder kwam ik nog het volgende tegen.
Ik heb een programma opname geprogrammeerd via de ontvanger op de slaapkamer. Deze is goed opgenomen, stond ook in het menu, maar niet direct in het menu op de ontvanger in de woonkamer. Daar verscheen het programma pas na enige tijd in het menu.
Naspeuringen op dit forum hebben mij geleerd dat KPN de programma's op verschillende servers opslaat en dat e.e.a gesynchroniseerd wordt. Soms kan dat even duren.


Ik heb het inderdaad geprobeerd, maar ook dat biedt geen oplossing. Verder kwam ik nog het volgende tegen.
Ik heb een programma opname geprogrammeerd via de ontvanger op de slaapkamer. Deze is goed opgenomen, stond ook in het menu, maar niet direct in het menu op de ontvanger in de woonkamer. Daar verscheen het programma pas na enige tijd in het menu.
Naspeuringen op dit forum hebben mij geleerd dat KPN de programma's op verschillende servers opslaat en dat e.e.a gesynchroniseerd wordt. Soms kan dat even duren.

Ja, dat klopt helemaal. 


Ik kan me herinneren dat @Katana321 en ik graag zouden willen dat er een synchronisatie button in het menu van de opnames komt, want iedere keer de TV ontvangers aan en uit zetten is ook niet goed voor die apparaten. Ik weet ook dat er een topic van is, katana weet jij welke topic dat ook weer is?


Ik kan me herinneren dat @Katana321 en ik graag zouden willen dat er een synchronisatie button in het menu van de opnames komt, want iedere keer de TV ontvangers aan en uit zetten is ook niet goed voor die apparaten. Ik weet ook dat er een topic van is, katana weet jij welke topic dat ook weer is?

Ja, dat is idd genoemd in een topic. Kan het helaas nu niet terugvinden...


@Dennis Schreve Na verder zoeken toch nog gevonden. In de onderstaande post noem ik 3 linkjes met verbetervoorstellen voor itv. Een van de linkjes gaat over de sync-knop:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/update-itv-483043#post856283


@Dennis Schreve Na verder zoeken toch nog gevonden. In de onderstaande post noem ik 3 linkjes met verbetervoorstellen voor itv. Een van de linkjes gaat over de sync-knop:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/update-itv-483043#post856283

Ik zag daarbij dat @Alex_P daar ook op gereageerd had, ik vraag mij af of dit nog in het wensenlijstje staat.


@Dennis Schreve Na verder zoeken toch nog gevonden. In de onderstaande post noem ik 3 linkjes met verbetervoorstellen voor itv. Een van de linkjes gaat over de sync-knop:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/update-itv-483043#post856283

Ik zag daarbij dat @Alex_P daar ook op gereageerd had, ik vraag mij af of dit nog in het wensenlijstje staat.

Daar ben ik ook benieuwd naar!


@Roef Dat klopt inderdaad. Maar toch zie je dus niet dezelfde opnames, ook niet een tijdje later? Wat gebeurt er als je de tv-ontvangers van plaats verwisselt, dus omruilt?

@Dennis Schreve @Katana321 Scherp, dank voor het opzoeken :slight_smile: Ik heb dit even uitgeplozen. Ik zal het signaal voor de zekerheid nogmaals meenemen, maar volgens mij zit dat er niet aan te komen helaas.


@Roef Dat klopt inderdaad. Maar toch zie je dus niet dezelfde opnames, ook niet een tijdje later? Wat gebeurt er als je de tv-ontvangers van plaats verwisselt, dus omruilt?

@Dennis Schreve @Katana321 Scherp, dank voor het opzoeken :slight_smile: Ik heb dit even uitgeplozen. Ik zal het signaal voor de zekerheid nogmaals meenemen, maar volgens mij zit dat er niet aan te komen helaas.

@Dennis Schreve en @Alexa_  Goed nieuws. Ik heb de afgelopen nacht de nieuwe software van de pilot gekregen. Ik begreep dat ik daarmee ook overgezet ben op een ander tv-platform.

Ik was heel erg benieuwd of dit ook invloed zou hebben op de sync-problemen waarvan ik de afgelopen jaren zoveel last had. Ik heb daarom een paar dagen geleden als test op alle verschillende manieren (via site, in app, op tv-ontvanger) een opname ingepland. En gekeken hoe lang het duurt voordat die geplande opname op de andere plekken verscheen. Ook een verwijder-actie getimed.

Daar zat steeds een sync-tijd tussen van 1 tot 7 minuten.

Zojuist heb ik de testen opnieuw gedaan, en: Het is werkelijk verbluffend hoe snel de sync nu gaat. Bij alle mogelijke manieren van inplannen of verwijderen, is de actie vrijwel meteen zichtbaar op de andere plekken (site, app, tv-ontvanger).

Ik ben hier toch wel verschrikkelijk blij mee.

Die sync-button is dus niet meer nodig.  :smiley:


@Katana321 Mijn reactie is een beetje laat, maar wat ontzettend fijn om te horen :smiley: Thanks voor deze update!