Skip to main content

Goedenavond,

Ik zie in mijn gids vaak het play symbool staan waar een streep doorheen is getrokken. Waarom is dit en zou ik dit kunnen aanpassen?

 

Mvg,

Hallo @Madhubala ,

Dat heeft te maken met het afspelen van opnames. Het heeft met rechten te maken. Sommige uitzendingen (films, live uitzendingen) kun je alleen afspelen als je thuis via de tuner (edit : ik bedoel de TV-ontvanger) kijkt. KPN maakt afspraken met alle zenders en soms willen die zenders niet dat bepaalde dingen (uitzendingen) ook via de app/website te zien zijn.


Oke dat begrijp ik. Maar ik kijk via tv en kan zelfs niet eens meer een aflevering bekijken wat zich eerder heeft afgespeeld. En wat houd de tuner in? Ik vind het maar raar en  geniet niet zo optimaal van deze service.


Met tuner bedoel ik de ontvanger. (Hierboven maar aangepast.) Maar verder blijft het antwoord hetzelfde: KPN heeft niet voor alle TV-programma's de rechten om die terug te laten kijken.   


Oke wel een beetje gek want ik kijk via de ontvanger. Oke en dan heb ik nog een vraag. Heeft dit alleen te maken met bepaalde genres te maken? Zoals waar wat gewels of vechtscenes in zitten?


Nee, sommige zenders geven geen enkele toestemming voor het terugkijken van hun uitzendingen. Dus van die zenders kun je geen enkel TV-programma terugkijken. Bij andere zenders gaat het vaak om films of series.   Maar dat heeft verder niets met het genre te maken. 


Oke bedankt het is duidelijk!


Oke bedankt het is duidelijk!

Je kunt wel de Opname-faciliteit activeren, dan kan je alles terugkijken...kost 5 euro p.m., of je neemt een tweede ontvanger voor €4,99 p.m., dan is Opnemen gratis.

Je kan onder Aanbod op Mijn KPN ook nog kijken of er misschien een periode gratis diensten aangeboden worden, doen ze soms wel.


@Ratonesque schrijft: (...) Opname-faciliteit activeren, dan kan je alles terugkijken (...)

Wel een nuance: je kunt alleen terugkijken wat je opneemt. En dus van te voren daarvoor uitzoekt / selecteert.

 

BBC stelt op One en Two niks beschikbaar voor terugkijken (ook niet starten v.a. begin)

De Duitse zenders kan je ook niks terugkijken (wel vanaf begin lopende uitzending)

De VRT is ook niet beschikbaar voor terugkijken.

Via NPO 1,2,3 kun je buitenlandse series en films (vrijwel) nooit terugkijken.


@Ratonesque schrijft: (...) Opname-faciliteit activeren, dan kan je alles terugkijken (...)

Wel een nuance: je kunt alleen terugkijken wat je opneemt. En dus van te voren daarvoor uitzoekt / selecteert.

 

BBC stelt op One en Two niks beschikbaar voor terugkijken (ook niet starten v.a. begin)

De Duitse zenders kan je ook niks terugkijken (wel vanaf begin lopende uitzending)

De VRT is ook niet beschikbaar voor terugkijken.

Via NPO 1,2,3 kun je buitenlandse series en films (vrijwel) nooit terugkijken.

In de iTV app van KPN kan je een lopend programma van BBC One en Two wel vanaf het begin bekijken, geldt ook voor de VRT btw.

Trouwens @PeterG, weet jij hoe het zit met apparaten waarop je opnames terug kan kijken?

Programma's van Arte kan ik op de Chromecast ineens niet meer terugkijken (er staat dan de mededeling dat je op +Box moet kijken)... dit was eerst niet zo, als ik het mij goed herinner.

Alle opnames van de BBC kan ik ook op de Chromecast afspelen. Alhoewel...een opname van Newsnight (BBC 2) gaf laatst eenmalig ook de mededeling dat dat alleen maar op de +Box af te spelen was...maar goed, dat was maar een keer. Toch gek. Het doet me een beetje denken aan laatst toen een tijdje de programma's van BBC First ineens niet meer terug te kijken waren. 

Heb toch het idee dat er af en toe iets niet helemaal goed gaat....


Het stond in de app enige tijd verkeerd. KPN heeft voor de Duitse zenders en BBC First de rechten niet om opnames door te geven.

Dat is medio april hersteld (heeft wel enkele maanden verkeerd gestaan).


De rechten voor kijken opnames via de app stonden een '’tijdje'’ verkeerd in de app. Enige weeeeken. 

Voor o.a. BBC First zijn die rechten (verspreiding via open internet) er niet bij kpn.

Wat betreft de Duitse zenders heb ik me er nooit in verdiept. Alles wat zij uitzenden aan leuke Amerikaanse series is nagesynchroniseerd. Op de Arris had ik alle Duitse verborgen. (hopelijk komt dat op de TV+ ook weer; dan zijn dat de eerste hier die eraan gaan).


De rechten voor kijken opnames via de app stonden een '’tijdje'’ verkeerd in de app. Enige weeeeken. 

Voor o.a. BBC First zijn die rechten (verspreiding via open internet) er niet bij kpn.

Wat betreft de Duitse zenders heb ik me er nooit in verdiept. Alles wat zij uitzenden aan leuke Amerikaanse series is nagesynchroniseerd. Op de Arris had ik alle Duitse verborgen. (hopelijk komt dat op de TV+ ook weer; dan zijn dat de eerste hier die eraan gaan).

O het heeft bij Arte weken verkeerd gestaan....dat verklaart het!

Engels/Amerikaans is er meer dan genoeg op andere zenders, en die nasynchronisatie is inderdaad vreselijk...ik kijk dan ook uitsluitend oorspronkelijk Duitse films en docu's, hoewel ik voice overs dan weer minder erg vind.