Skip to main content

Waarom de verandering in het “nieuwe” menu bij het verwijderen van een opname?

Voorheen om te verwijderen moest je handmatig ja selecteren (veilig) nu staat het standaard op ja dus ben je heel snel een opname per ongeluk kwijt.

Kan dit alstublieft terug gedraaid? 

Hoi @Sjoerd de knoert, leuk dat je de kpn community een vraag stelt, welkom op het forum :)

Sinds kort hebben we een nieuwe tv-menustructuur, het nieuwe iTV menu is overzichtelijker en gebruiksvriendelijker opgebouwd om jouw de beste tv-ervaring te bieden :)
Jouw opgenomen programma's verwijderen via de tv-ontvanger vraagt nog steeds om een bevestiging. Zie de stappen hieronder:

Opgenomen programma’s verwijderen

  1. Druk op de eMENU] knop.
  2. Selecteer vervolgens sOPNAMES].
  3. Jouw lijst met opnames wordt nu zichtbaar, je kunt kunt door je lijst bladeren. Selecteer de opname die je wilt verwijderen
  4. Druk op de rode knop van de afstandsbediening. Druk op de dOK] knop om het te bevestigen.

Loop je ergens tegenaan? Laat het ons dan weten :)


Ik begrijp wel wat hij bedoelt, maar je moet eerst op rood klikken om dat beeld te krijgen. Dus is het niet meer dan een bevestiging.

Ik merkte het ook op.

Wat ook irritant is, als na het kijken het opgenomen programma stopt, krijg je de vraag of je echt wilt stoppen. 

Als je op ja klikt, krijg je eerst je TV beeld te zien en daarna ben je pas terug bij de opgenomen programma's en kan je pas via rood op verwijderen klikken. 


Beste Nadia,

Ik weet heel goed hoe ik bij mijn opnames moet komen daar gaat het niet om.

Het gaat erom dat nadat je op de rode knop hebt gedrukt of in het menu op verwijder opname dan krijg je in het nieuwe tv menu een pop-up met weet je het zeker dat je dezer opname wilt verwijderen ja of nee. En de selectie staat hier al direct op ja terwijl in het “oude menu” de selectie op nee stond dan kon je handmatig naar ja gaan zodat je niet per ongeluk (twee keer ok aanraken) een opname kwijtraakte.

Nu met de selectie direct op ja kan je zomaar ongewild een opname wissen en die krijg je nooit meer terug.

Ook in de pop-up of je echt wilt stoppen Zoals Joop2011 aangeeft staat de selectie standaard op ja.

Dit zou in beide pop-ups standaard op nee moeten staan dat is veel veiliger

Ik hoop dat KPN hier iets mee doet.

Met vriendelijke groet,

 

Sjoerd de Knoert. 


Ah, ik snap nu wat je bedoelt. Het was mij nog niet opgevallen dat de selectie standaard op ‘Nee’ stond en nu op ‘Ja’. Bedankt voor de tips @joop2011 en @Sjoerd de knoert. Ik geef het door aan het ontwikkelteam! :) 


Beste Nadia,

Bedankt dat je het wilt voorleggen aan het ontwikkelteam.

Met vriendelijke groet,

 

Sjoerd de Knoert.


Hey @Sjoerd de knoert, zoals beloofd heb ik jullie verbeteridee doorgegeven. Mijn collega van het iTV ontwikkelteam geeft aan dat de focus nu weloverwogen op JA is gezet in de nieuwe iTV-menu. Omdat je als gebruiker eerst een (bewust of onbewust) handeling doet en daarna kun je voor de zekerheid de handeling ongedaan kunt maken door NEE te selecteren of gewoon nogmaals met JA te bevestigen. We hebben het nieuwe itv-menu uitvoerig getest onder klanten via het kpn forum. Dit kwam niet terug als feedback van andere klanten. 

Er zullen ook gebruikers zijn die de extra handeling ertussenuit wel fijn vinden. We proberen hierin een ‘gulden’ middenweg te vinden om het voor iedereen zo aangenaam mogelijk te maken. Zoveel mensen, zoveel wensen :) 

Dank voor je bericht. Wie weet passen we het in de toekomst weer aan wanneer dit toch handiger blijkt te zijn. 
 


Hallo, ik kijk erg veel tv en ben blij met de meeste veranderingen in het interactief kijken. Ik kijk programma's die ik eerder heb opgenomen. (Geweldig dat sorteren op alfabet.)

De situatie is dat ik aan twee oren behoorlijk gehoorgestoord ben. Ik gebruik de ondertiteling dan ook vaak op teletekst. Voorheen kon ik de teletekst uitzetten met 1 klik op de afstandsbediening maar nu niet meer.

Opgenomen programma, teletekst, tv huisje knop (om tt uit te zetten) en dan…...Wilt U de video stoppen? NEE ik wil de teletekst stoppen b.v. omdat er duidelijk sprekende mensen aan het woord zijn.

Nogmaals, ik kijk erg veel tv en bovenstaand probleem is een voortdurende ergernis voor mij. Ik hoop dat een KPN medewerker dit leest die er nog iets aan kan veranderen.

Bij voorbaat dank,

 

Frank Bijkerk


Hoi @Frank Bijkerk, dit is bekend wordt met een komende software update opgelost!


Reageer