Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem, ik heb mijn LG tv rechtstreeks aan de kabel hangen maar mis ook diverse zenders zoals bove vermeld. Naast de Duitse zenders mis ik ook de regionale zenders.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

Dat is een juiste constatering. Via de ITV app op je televisie heb je minder zenders.

Zie voor meer informatie op de volgende website van KPN.


Beste Hoopvol, ik vind dat wel een heel erg simpel antwoord. Ik ben al jaren klant bij KPN en als gebruiker van KPN TV vind ik dat KPN er ook voor dient te zorgen dat ik toegang heb tot ALL zenders OOK via direct bekabeling, hier zou geen beperking in mogen zijn.

Graag hoor ik een beter antwoord en resultaat.


Sorry, ik kan het niet mooier maken. Ik kan óók geen mooier antwoord geven. Misschien kan iemand anders nog aanvulling geven op mijn antwoord. 


@LGKPNapp Welkom op het forum. Excuses voor de late reactie. Er zijn inderdaad verschillen tussen de diverse platformen en dat heeft voornamelijk te maken met de rechten die wij kunnen verwerven op deze kanalen. Ik kan dat helaas ook niet veranderen 😞 . Op deze pagina kun je daar alles over nalezen.

 

Welke zenders zijn beschikbaar met de iTV (web-)app?

Er is een verschil in wat je kunt zien op de verschillende apparaten. Dit heeft te maken met de rechten die beschikbaar zijn voor deze apparaten. Deze verschillen zitten voornamelijk op het aantal zenders. Op de iTV app en webapp heb je toegang tot +/- 60 zenders (ipv de totale +/- 70 zenders). Hierbij heb je buitenhuis met de app toegang tot +/- 40 zenders. Van de beschikbare zenders in de app zijn de volgende functionaliteiten beschikbaar: Live, Begin gemist, Live TV pauzeren, 7 dagen Terugkijken en Opnemen. Ook kun je films en series van het basis- en pluspakket bekijken.

We zijn continue bezig met het verbeteren van de diensten. En proberen de ervaring die je op het grote scherm thuis met jouw kastje krijgt, ook in de (web)app te geven.

Het zenderoverzicht voor Online tv-kijken (thuis) en Online tv-kijken (onderweg) vind je op de zenderpagina onder ‘Welke zender zoek je’.


Bedankt voor je uitleg, helaas is hierdoor mijn “probleem” niet opgelost. Volgens mij zouden hier veel meer abonnees tegen aan lopen, ik zou graag zien dat KPN hier wat meer tijd in zou willen steken om alles gelijk te trekken ongeacht op welke manier je verbonden wilt zijn. 


Ik snap dat volkomen en het is zeker ook geen onwil van mijn kant. Helaas is het vaak een complex spel qua rechten 😞 . We hebben het eerder gesignaleerd maar ik zal je feedback zeker terugkoppelen! Bedankt dat je de tijd hebt genomen en post gerust nog even een bericht als ik je ergens anders bij kan helpen!


Onbegrijpelijk dat zelfs een zender als WDR niet meer beschikbaar is op deze app.

Ook de Belgische zender één is niet beschikbaar, dat zijn best wel populaire zenders.

Ik snap dat de standaard KPNitv apps, die ik op mijn IPad en telefoon gebruikt beperkte rechten heeft buitenhuis, maar de Samsung KPNitv app is alleen beschikbaar op de televisie van Samsung en wordt daardoor ook alleen maar thuis gebruikt.

Dus hoezo is dat een probleem met de rechten ? 
 

Het grote voordeel van mijn nieuwe Samsung televisie is ,dat ik alles kan bedienen met de originele Samsung afstandsbediening bediening.

Het werkt ook nog veel sneller als de KPN tv box.

Dus ook geen storingen meer met de KPN tv box , die soms spontaan gaat  herstarten waardoor je een reeks van minuten moet wachten voordat alles weer geladen is in de box.

Als de KPNitv (Samsung) app niet op korte termijn niet wordt aangepast voor alle zenders die normaal beschikbaar zijn, overweeg ik om over te stappen naar Ziggo.

Er zullen steeds meer klanten komen die gebruik gaan van deze nieuwe televisie technologieën.

Dus KPN ga met de tijd mee !!

 

 

 


Hier helaas (en 8 maanden na bovenstaande posts blijkbaar nog steeds) hetzelfde probleem. De oorzaak kan dan wel bij de rechten liggen, onder de streep zal dit gewoon een geldkwestie zijn. En daar zou KPN toch wel uit moeten kunnen komen. Ook wij overwegen om over te stappen als dit niet snel wordt aangepast.

Hopende op een snelle en adequate oplossing.

 


Ook wij overwegen om over te stappen als dit niet snel wordt aangepast.

@T.Scholl

Ik gun je de oplossing in overstappen, maar weet wel dit: De énige andere provider die apps voor het televisietoestel heeft is Ziggo. En dan alleen voor Android-TV, Sony en Philips dus. Verder kan via een kabelaar wel altijd via coax gekeken worden, dus zonder losse ontvanger.
De app van Ziggo heeft het nadeel dat deze 720p is. Geen Full HD (1080i). Opnemen wordt alleen ondersteund in de 2 duurste abonnementen.

Bij álle andere providers heb je een losse ontvanger nodig.

Verder heb je via de app de radiozenders niet. Daardoor valt de app voor mij al af voor de woonkamer. Ik gebruik 'm alleen in de slaapkamer-tv. Daar staat voor radio een DAB+.