Skip to main content

Goedendag,

Vaak krijg ik foutmeldingen dat de zender niet gevonden is. Soms als ik 1 tv ontvanger uitzet werkt de ander wel, soms moet ik alles resetten.

Nu lees ik dat een smart tv zo een 7 a 8 Mbit/s gebruikt (stond ergens in een topic op dit forum) en als de verbinding niet gehaald wordt dit problemen kan geven.

Nu haal ik via de speedtest 4.1 (https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/5c3c9160-0583-11eb-baf3-3703129a0520)  Dit is op een laptop via wifi want de laptop heeft geen aansluiting voor de netwerkkabel.

Als ik inlog op de experiabox zie ik 12 Mbit/s staan. Dit verklaart dus mijn storing, alleen wat gaan jullie hieraan doen? 

Overigens vind ik maar 12 binnen krijgen van de 50 ook wel erg mager, ik snap dat de 50 niet altijd gehaald wordt maar op 1/4e hiervan zitten is toch wel erg slecht.

Hallo @Vivzel , met zo'n lage snelheid is het net mogelijk 2 ontvangers tegelijk te gebruiken.

Je zou 1 of beide ontvangers bij de beeldkwaliteit wel in SD kunnen zetten i.p.v. in HD, dan heb je kans dat beide ontvangers wel tegelijk werken.

 


Ja dat zal ik zeker wel even proberen. Bedankt!

Maar ik heb toch geen HD tv's om niet in die kwaliteit te kunnen kijken :(


Hallo @Vivzel , daar heb je helemaal gelijk in, ik begrijp dan ook niet dat KPN jou 2 decoders levert terwijl jouw snelheid er maar 1 aan kan, of heb je soms een abo waarbij standaard 2 decoders zitten?

 


Hallo @Vivzel , daar heb je helemaal gelijk in, ik begrijp dan ook niet dat KPN jou 2 decoders levert terwijl jouw snelheid er maar 1 aan kan, of heb je soms een abo waarbij standaard 2 decoders zitten?

Sommige mensen zouden heel graag 2 decoders willen terwijl ze die niet krijgen omdat hun snelheid te laag is. Maar dat is geen probleem zeggen ze dan, ik kijk toch maar op 1 tv tegelijk.


Als ik inlog op de experiabox zie ik 12 Mbit/s staan. Dit verklaart dus mijn storing, alleen wat gaan jullie hieraan doen? 

Er zal vast wel een keer glasvezel aangelegd worden. Maar dat kan misschien nog wel jaren duren als u pech heeft.


Goedemiddag @Vivzel en welkom hier op het KPN forum :)

 

Leuk om te zien dat je ons via deze weg hebt gevonden en mooi dat de community je al van de nodige informatie heeft voorzien! Ik begrijp wat je zegt met betrekking tot de snelheid en de snelheid die je daadwerkelijk kunt halen. Je zit nog op een koperverbinding en de snelheid die je dan kunt halen, hangt af van de afstand tussen jouw woning en onze wijkcentrale. Daarom zijn het bij koperverbindingen altijd snelheden 'tot'. Het kan dus zijn dat je een abonnement hebt met een snelheid van 50 Mbit/s terwijl in de praktijk maximaal 12 Mbit/s haalbaar is. Dat betekent inderdaad wel dat je maar 1 tv ontvanger kunt gebruiken. Ik kan daar alleen niks aan doen of veranderen, het spijt me. Ik kan wel voor je kijken of er wellicht een upgrade staat gepland. Zou je daarom je forumprofiel voor me in willen vullen zodat ik dat voor je kan checken? Alvast bedankt!


Profiel is aangepast.

Blijf er wel bij dat ik het niet vindt kunnen dat me iets verkocht is wat ik blijkbaar niet optimaal kan gebruiken.

Ook heb ik dit probleem sinds de grote storing paar maanden geleden met de 303 foutcode. Daarvoor hadden we dit probleem niet.


Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?


Beide direct aangesloten.


Krijg je de foutcode 303 nu nog steeds regelmatig te zien @Vivzel ? En speelt dat probleem dan ook op beide tv ontvangers?


Krijg je de foutcode 303 nu nog steeds regelmatig te zien @Vivzel ? En speelt dat probleem dan ook op beide tv ontvangers?

Regelmatig wil ik niet zeggen maar wel zo nu en dan. Hoofdzakelijk is het de melding dat ik moet switchen naar een andere zender. Zelfs nu beide kastjes op SD staan gebeurd dit nog.

Ook had ik pas een probleem dat constant mijn internet uitviel als ik mijn werklaptop verbond met het wifi. Toen bedacht ik me dat ik de Onedrive sync had aangezet,  deze heb ik uitgezet en toen gebeurde het niet meer. Maar lijkt me dat dit een functionaliteit is die wel gewoon zou moeten werken zonder dat alles onderuit getrokken wordt.

Maar zoals ik zei, tot aan de update waarbij de 303 storing optrad heb ik geen enkel probleem gehad.

Misschien heb ik nieuwe apparatuur nodig?


Bedankt voor de toelichting @Vivzel. Ik denk in eerste instantie niet dat deze problemen direct met je apparatuur hebben te maken. Heb je de Experia Box ook al eens een harde reset gegeven? Op de achterkant van je Experia Box zit een klein gaatje met daarbij de tekst 'Reset'. Deze houd je ingedrukt met een paperclip of tandenstoker totdat het lampje 'Power' rood wordt. Hiermee zet je de Experia Box terug naar de fabrieksinstellingen en ik ben benieuwd of daarmee het probleem wordt verholpen!


Ik heb alles al een keer een reset gegeven maar heeft niks geholpen.


Dat is natuurlijk jammer om te lezen @Vivzel . Zie je de foutcode 303 op beide ontvangers verschijnen of op slechts 1 ontvanger? Mocht het op 1 tv ontvanger spelen dan zou ik je willen adviseren om de ontvangers eens met elkaar om te ruilen; op die manier kunnen we achterhalen of het probleem in de tv ontvanger zit of in de aansluiting (bekabeling).


De ene keer is het op de ene ontvanger, andere keer op de ander. Volgens mij dwalen we ook af nu.. er wordt nu gefocused op een 303 code die minder vaak voorkomt dan dat zenders  niet  gevonden kunnen worden sinds de landelijke 303 storing. 


Je verbinding is gewoon traag, en soms te traag. Dat levert problemen op bij tv kijken. En daar is niets aan te doen denk ik. Is Ziggo beschikbaar? 


Ik snap wat je zegt @Vivzel. Ik heb daarom nogmaals je verbinding doorgemeten en krijg nu de melding dat je verbinding niet goed is. Wat er precies niet goed is, zie ik op afstand niet en daarom heb ik voor morgen (21 oktober tussen 8.00 en 10.00) een (gratis) storingsmonteur voor je ingepland. Deze kan op locatie meer doen dan dat ik op afstand kan. Mocht dit onverhoopt niet schikken dan kun je het beste even bellen met 0800 0402 (en inspreken dat je graag met een medewerker wil spreken) zodat we de afspraak kunnen herplannen. Houd je me op de hoogte?


@JanZ_  het probleem is door de monteur opgelost.

Schijnbaar zijn wij nooit omgezet in de kast buiten. En doordat er sinds de update meer data wordt verzonden zijn de problemen toen ontstaan.

De monteur heeft ons omgezet en op dit moment is er een snelheid van 40 ipv de 12 voorheen.

Bedankt!


Heel goed om te lezen @Vivzel en bedankt voor de terugkoppeling 🙂 Dat is een mooie verbetering qua snelheid en fijn dat de monteur dit probleem heeft weten te verhelpen!


Dag @Roland schoolsingel dat is natuurlijk niet de bedoeling.  Bij voldoende snelheid moet je gewoon met twee ontvangers tegelijkertijd tv kunnen kijken.  Zijn de tv ontvangers met een kabel verbonden aan het modem? Of gebruik je dit soort dingen?

 


Vaste kabel, extra overal vast gemaakt maar ook de WiFi is niet overal geweldig dat heb ik al uitgeprobeerd.

in sommige ruimtes ook bijna geen WiFi singnaal