Skip to main content
Beantwoord

Niet erg onder de indruk van 4K

  • May 1, 2020
  • 26 reacties
  • 859 keer bekeken

Ik heb sinds een maandje de 4k ontvanger en tv pakket maar zat vanmiddag naar Love Nature te kijken en het was prima maar niet geweldig. Het komt op mij meer over als een goede hd zender. Ik heb een 4 k tv en de 4k tv box. Trouwens waarom moet Love nature in de rechterhoek van het scherm zo prominent aanwezig zijn? Heeft het echt te maken met de hdr update?

Beste antwoord door wjb

De standaard voor schermverversing in Europa is een veelvoud van 50Hz. Daarom is het gebruik van 50Hz te prefereren boven die van 60Hz.

Die HDR firmware zou best wel eens de oorzaak kunnen zijn dat jij geen wow factor ervaart.

Ik heb begrepen dat de gefaseerd uitrol van het nieuwe menu gestart is. Laten we hopen dat je in één van de eerste batches opgenomen bent, dan krijg je de mogelijkheid om HDR uit en aan te zetten.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

26 reacties

wjb
Wijsgeer
  • May 1, 2020

Het logo van LoveNature is veel te groot en dat ontsiert de uitzending enorm.

Al helemaal omdat de titel van de uitzending er ook nog eens in vermeld wordt.

Ik neem eigenlijk aan dat LoveNature hier al meerdere keren op aangesproken is en anders zou ik zeggen: "KPN, klim in de pen."

 

Tijdens de pilot met de 4K Ultra-HD van ZTE (ZXV8001) heb ik de beelden van LoveNature juist als heel mooi ervaren.

Het zou me dan ook niets verbazen als HDR hier roet in het eten gooit.

 

 


Dennis Overbeek
Wijsgeer

Love Nature wordt op de ZTE ZXV8001 ook met HDR uitgezonden. Zet hem maar eens op Insight, en dan de TV Gids openen, die is dan pas echt donker ook met HDR. :laughing::see_no_evil:


  • May 1, 2020

Marco,

Vroeger nam ik meestal voor Olympische spelen een TV die een hogere resolutie had, want daarna begonnen de TV maatschappijen in die hogere resolutie uit te zenden. Dat gaat dit jaar niet door, dus het is nog even wachten.

Denk er maar even aan dat toen de TV startte er ook mensen waren die zeiden dat kleur helemaal niets toevoegde. Het is gewoon een soort gewenning, want als je dan terugmoet, merk je het meestal wel echt. 

 


Forum|alt.badge.img+16
  • May 1, 2020

Dat grote logo irriteert mij ook op de gewone HD zender. Die zit net niet over het gehele beeld en sommige teksten van programma's zijn ontzettend lang. Een mooie zender, maar dat super grote logo verpest de hele zender. Erg jammer, kijk dan liever NatGeoWild maar daar is in deze case helaas geen 4k van. 


wjb
Wijsgeer
  • May 1, 2020

Dat grote logo irriteert mij ook op de gewone HD zender. Die zit net niet over het gehele beeld en sommige teksten van programma's zijn ontzettend lang. Een mooie zender, maar dat super grote logo verpest de hele zender. Erg jammer, kijk dan liever NatGeoWild maar daar is in deze case helaas geen 4k van. 

Het screenshot dat ik plaatste was uit de iTV app. Ik hoop oprecht dat velen deze tekortkoming aan LoveNature zullen melden want inderdaad, dat logo en die enorme lap tekst verpesten die zender volledig.


  • Auteur
  • Helper
  • May 1, 2020

Mensen bedankt voor de antwoorden, wordt gewaardeerd.


Dennis Overbeek
Wijsgeer

Het screenshot dat ik plaatste was uit de iTV app. Ik hoop oprecht dat velen deze tekortkoming aan LoveNature zullen melden want inderdaad, dat logo en die enorme lap tekst verpesten die zender volledig.

Euh? Sorry maar dat is geen 4K, deze topic gaat over 4K aanbod! :grin::see_no_evil:

Maar nu effe zonder gekkigheid, ik vind dat ook erg storend. Ik kijk er ook bijna niet meer naar. En @wjb heeft volkomen gelijk, dit zouden ze echt anders moeten doen. Maar ja KPN kan wel in de pen klimmen, maar zou Love Nature hier gehoor aan geven? Ik ben bang van niet. :disappointed_relieved:


wjb
Wijsgeer
  • May 1, 2020

Ik heb de onderstaande mail gestuurd naar Blue Ant Media.

 

Ik verwacht uiteraard niet dat er door één zo'n mailtje veel zal veranderen maar ... wie niet waagt wie niet wint. :wink:


Dennis Overbeek
Wijsgeer

Ik heb de onderstaande mail gestuurd naar Blue Ant Media.

 

Ik verwacht uiteraard niet dat er door één zo'n mailtje veel zal veranderen maar ... wie niet waagt wie niet wint. :wink:

We wachten het af @wjb, ik hoop dat je antwoord krijgt. Laat het hier maar weten wat ze zeggen. 👍🏼


Natasja
Topper
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud Moderator
  • May 7, 2020

Hallo allen, ik kan me goed voorstellen dat het storend is dat het logo zo groot in beeld komt. Ik zie dat @wjb al een e-mail heeft gestuurd naar Love Nature. Als KPN kunnen we hier eigenlijk weinig invloed op uitoefenen. Dit zijn zaken die de zender zelf bepaalt. 

@MarcoBouw, je geeft aan dat je niet echt verschil merkt tussen 4K en HD. Dat is natuurlijk zonde. Hoe heb je momenteel je beeldscherminstellingen staan? Wellicht kun je daar eens mee schuiven om te kijken of dat effect heeft. 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 7, 2020

@MarcoBouw. Je stemt toch wel af op de 4k versie van de zender?

Ofwel:

691 Xite 4K
692 Insight 4K
693 LoveNature 4K (ondertiteling via TT 888)

Ook hdmi uitvoer op UHD@50 zetten.


Dennis Overbeek
Wijsgeer

@MarcoBouw. Je stemt toch wel af op de 4k versie van de zender?

Ofwel:

691 Xite 4K
692 Insight 4K
693 LoveNature 4K (ondertiteling via TT 888)

Ook hdmi uitvoer op UHD@50 zetten.

Ik wou de ondertiteling doen op kanaal 693, maar mooi dat ie het niet deed! 😔


  • Auteur
  • Helper
  • May 7, 2020

@MarcoBouw. Je stemt toch wel af op de 4k versie van de zender?

Ofwel:

691 Xite 4K
692 Insight 4K
693 LoveNature 4K (ondertiteling via TT 888)

Ook hdmi uitvoer op UHD@50 zetten.

Peter en Natasja ik heb de beeldinstellingen op uhd 60 staan (als ik het goed heb) en ik heb de juiste kanaalnummers. Misschien had ik er meer van verwacht maar ik heb ook een nvidia shield en soms vind ik die tv kanalen er mooier uitzien dan de 4k op de kpnbox.


wjb
Wijsgeer
  • May 7, 2020

Misschien had ik er meer van verwacht maar ik heb ook een nvidia shield en soms vind ik die tv kanalen er mooier uitzien dan de 4k op de kpnbox.

Dan moet er toch echt iets mis zijn met de instellingen want de beelden van 4K Ultra-HD van LoveNature 4K kunnen echt betoverend zijn.


Natasja
Topper
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud Moderator
  • May 12, 2020

Duidelijk, @MarcoBouw. Hoe heb je je beeldscherminstellingen verder staan? Heb je, zoals @PeterG aangeeft, de HDMI uitvoer op UHD@50 gezet? En heb je al even geëxperimenteerd met de instellingen? Ik ben benieuwd of je dan verschil merkt. 


  • Auteur
  • Helper
  • May 13, 2020

Natasha ik heb het nu op 50hrtz IPV 60 hrtz staan,ik weet niet of dat verschil maakt. Het ziet er allemaal goed uit maar geen wow factor. Misschien had ik er teveel van verwacht. Ik zit trouwens ook nog op de hdr firmware, misschien maakt dat iets uit. Ik wacht op de update. Voor de rest is KPN een hele fijne provider. Als je dit forum leest , lijkt het wel eens een ramp bij KPN maar dat is zeker niet waar.


wjb
Wijsgeer
  • Antwoord
  • May 13, 2020

De standaard voor schermverversing in Europa is een veelvoud van 50Hz. Daarom is het gebruik van 50Hz te prefereren boven die van 60Hz.

Die HDR firmware zou best wel eens de oorzaak kunnen zijn dat jij geen wow factor ervaart.

Ik heb begrepen dat de gefaseerd uitrol van het nieuwe menu gestart is. Laten we hopen dat je in één van de eerste batches opgenomen bent, dan krijg je de mogelijkheid om HDR uit en aan te zetten.


Natasja
Topper
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud Moderator
  • May 14, 2020

Die woorden doen mij (en ook de andere Moderators) oprecht goed, @MarcoBouw:grinning:  Goed punt betreft de HDR firmware, zoals @wjb ook al aangeeft. Laat je weten of je na de update verbetering ziet? 


wjb
Wijsgeer
  • May 27, 2020

Ik heb de onderstaande mail gestuurd naar Blue Ant Media.

 

Ik verwacht uiteraard niet dat er door één zo'n mailtje veel zal veranderen maar ... wie niet waagt wie niet wint. :wink:

Ze hebben het logo in ieder geval een stukje naar rechts verplaatst.

Voorheen.

Nu.

 


Dennis Overbeek
Wijsgeer

@wjb ik zie op het onderste plaatje ondertiteling, maar ik zet hem op 693 maar geen ondertiteling. Of had je de HD variant (34) aanstaan?


wjb
Wijsgeer
  • May 27, 2020

@wjb ik zie op het onderste plaatje ondertiteling, maar ik zet hem op 693 maar geen ondertiteling. Of had je de HD variant (34) aanstaan?

Dit is via de iTV app.

Kanaal 693 heb ik overigens sowieso niet want ik heb geen 4K abonnement.


Dennis Overbeek
Wijsgeer

UPDATE: ik heb hem op 34 gezet, en ik zie hetzelfde programma die ook in 4K wordt (693) uitgezonden. Waarom doen hun bij de 4K variant geen ondertiteling? 🤔


Forum|alt.badge.img+16
  • May 28, 2020

Dat vroeg ik mij ook af eigenlijk. Deze zender is bij Ziggo ook standaard te zien op de Mediabox Next dus het is niet zozeer omdat er een te kleine doelgroep is. 


Natasja
Topper
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud Moderator
  • May 29, 2020

Fijn dat het logo in ieder geval iets is verplaatst, @wjb. Dat ziet er toch beter uit zo. Ik ben benieuwd of ze het logo nog gaan verkleinen. :slight_smile: 

Wat de ondertiteling betreft: het klopt dat er bij HD wel ondertiteling wordt doorgegeven en bij 4K niet. Dit is eerder ook in dit topic besproken. @Erik_ geeft daarin het volgende aan: “Het lukt Love Nature op dit moment nog niet om bij hun 4K zender de ondertiteling op een andere manier mee te sturen. Maar via teletekst 888 heb je ondertiteling. Die werkt nog niet helemaal vloeiend. Daar kijken ze naar om dat te verhelpen. En ze kijken of ze op een andere manier alsnog reguliere ondertiteling kunnen meesturen.”


wjb
Wijsgeer
  • May 29, 2020

Fijn dat het logo in ieder geval iets is verplaatst, @wjb. Dat ziet er toch beter uit zo. Ik ben benieuwd of ze het logo nog gaan verkleinen. :slight_smile: 

Het zou wel heel mooi zijn als ze dat nog willen doen of anders in ieder geval de titel van de uitzending en het woordje "now" weglaten.

Desnoods brengen ze nog wat meer kleur aan in hun logo.

Maar ik ben bang dat het bij het verplaatsen van het logo zal blijven.

Misschien dat jullie je contacten bij Love Nature nog kunnen overhalen. :wink: