Skip to main content

Waarom kan ik in de Android app als ik een lopende opname open vanaf het begin, niet doorspoelen (SBS 6)? Dat kan op de tv box wel bij een lopende opname. Wat is het nut van opnemen dan? Ook gebeurd het regelmatig dat de uitzending al is afgelopen maar de opname nog steeds onder 'actief' staat in de app. Ik heb de nieuwste versie.

Omdat je in de app niet in de opname komt terwijl het programma nog loopt maar het “terugkijken via de gids”.

Om technische redenen kan in de app een opname (...) pas worden bekeken 20 minuten na de eindtijd (of anders de begintijd van het volgende programma).

De opname van Hollands Got Talent, dan met doorspoelen reclame, kan via de apps / website vanaf 22:37.

Dat je een opname al tijdens het maken van de opname kunt gaan kijken is een van de voordelen van de ontvanger. Al heeft het korte tijd ooit ook in de app gezeten, maar die liep daarbij steeds vast. Dus eruit gehaald.

Omdat je in de app niet in de opname komt terwijl het programma nog loopt maar het “terugkijken via de gids”.

Om technische redenen kan in de app een opname (...) pas worden bekeken 20 minuten na de eindtijd (of anders de begintijd van het volgende programma).

De opname van Hollands Got Talent, dan met doorspoelen reclame, kan via de apps / website vanaf 22:37.

Dat je een opname al tijdens het maken van de opname kunt gaan kijken is een van de voordelen van de ontvanger. Al heeft het korte tijd ooit ook in de app gezeten, maar die liep daarbij steeds vast. Dus eruit gehaald.

In de oude interactieve tv app kon dit ook gewoon. Maar dan is de nieuwe Android app dus gewoon een wanproduct? Ik open het al juist van de 'opgenomen' tab. Ik zou verwachten dat de ontvanger en app gelijk zijn. Als ik in de trein terug het programma alvast wil bekijken die ik opneem en de reclames wil vooruit spoelen verwacht ik gewoon dat dit kan, nu kan dit niet. Wat moet ik dan met een mobiele app?

Sorry hoor. Betrek de app al vanaf de introductie en het heeft nooit gekund voor iedereen. Al in de testfase van de huidige app in 2021 werkte het niet goed met al direct opnames kijken. Dat is dus nooit in gebruik genomen. 

De huidige mobiele app is er nu  enkele maanden en zeker geen wan product. Er ontbreken wel meer mogelijkheden die de ontvanger wel heeft.

Ook in de vorige app op smartphone en tablet kon het niet. Daar is de nieuwe app TV+ er nu een paar maanden. Daar kan het ook niet in en komt het ook niet. 

Het blijft dat alleen via de ontvanger een opname al tijdens het maken gekeken kan worden. Dat apparaat is van kpn en dus ook de achterliggende software en hardware. Die laatsten zijn met eigen apparatuur zoveel verschillen in dat het gewoon niet kan om alles in de app te stoppen wat ook in de ontvanger zit.

Hoi @Deezers. Hoe kijk je de opname precies, dat is me nog niet duidelijk. Probeer je dat terwijl de opname nog bezig is, of als die al afgerond is? Als die afgerond is moet je via de app gewoon door kunnen spoelen, lukt dat wel?. Peter geeft al een goede uitleg dat dat niet kan als de opname nog bezig is.

Hoi @Deezers. Hoe kijk je de opname precies, dat is me nog niet duidelijk. Probeer je dat terwijl de opname nog bezig is, of als die al afgerond is? Als die afgerond is moet je via de app gewoon door kunnen spoelen, lukt dat wel?. Peter geeft al een goede uitleg dat dat niet kan als de opname nog bezig is.

Officieel soms nog bezig ja, maar ook wel afgelopen maar door de 20 minuten regel nog onder actief en dan niet doorspoelbaar. Dat dit technisch niet kan is wel echt een misser, dan ontgaat het hele punt van opnemen. Als ik alvast een halfuurtje in de trein wil 'inhalen' ga ik niet 8 minuten naar een reclameblok kijken halverwege of wachten tot 20 minuten na uitzending, dan ben ik waarschijnlijk alweer thuis. Bij de oude interactieve-tv app op Android kon je tijdens een live uitzending gewoon voor en terugklikken in de tijdbalk zolang je op tijd was om de stream te starten tijdens de uitzending.

Ik heb zojuist een live opname ingepland bij NPO 3 via de Android app en deze kan je wel gelijk live terug en vooruit spoelen. Waarschijnlijk door geen rechten. Maar dan is het 'technische' probleem toch te verhelpen door alle commerciële zenders bij opnames te 'vrijwaren'? als er een opname (actief) is gemaakt? @Jasper van KPN 

Voor sommige zenders mogen we het inderdaad ook niet, dat klopt. Dat kan niet via de app veranderd worden doordat een afspraak met de zender is. Wie weet veranderen die afspraken ooit, maar op dit moment zijn ze zoals ze zijn.

Voor sommige zenders mogen we het inderdaad ook niet, dat klopt. Dat kan niet via de app veranderd worden doordat een afspraak met de zender is. Wie weet veranderen die afspraken ooit, maar op dit moment zijn ze zoals ze zijn.

Het ging er mij om dat een actieve opname via de Android app doorspoelen bij NPO 3 wèl kan, bij commerciële zenders nu niet. Op de tv-ontvanger kan je actieve opnames wel doorspoelen bij commerciële zenders, op de Android app niet. Technisch is het dus wel mogelijk om (commerciële) zenders en opnames actief te laten doorspoelen via de Android app . Even de zenders opnieuw coderen.

Het ging er mij om dat een actieve opname via de Android app doorspoelen bij NPO 3 wèl kan

Zolang de opname nog niet is afgerond (+20) val je terug op “terugkijken via de gids”. Ook met de NPO. Daar zit geen doorspoelbeperking op. Vandaar dat het daar dan wel mogelijk is om door te spoelen. Maar dan weer niet nodig want geen reclame's tijdens de uitzending…. Bij de RTL en Talpa zenders is er wel doorspoelbeperking op '’terugkijken via de gids'’.

Ziggo heeft het iets handiger. Daar is alleen de reclameblokken doorspoelen geblokkeerd. Alles daartussen kan je wel doorspoelen.

Reageer