Skip to main content

Ik heb een hele lange adem, heb er alle tijd voor genomen maar nu ben ik het echt zat.

Ik kan de tv niet aanzetten of ik krijg de melding “ zender niet beschikbaar “ in beeld.

Als ik met de afstandsbediening het beeld heel even stop zet en dan weer op play druk gaat alles goed.

Nu heb ik via chats met KPN al diverse dingen geprobeerd, gesnoerd aansluiten ipv dvs, resetten etc etc etc, alles wat er maar mogelijk is / in de vraagbaken staat beschreven.

Ook de wifi is al jaren niet wat het moet zijn, router al vervangen, experia wifi’s ertussen maar het wordt maar niet beter.

Kan iemand de gouden tip geven of wordt het nu maar overstappen …...

Het lijkt dat je een stroomdraadadapter gebruikt (Kpn gebruikt hiervoor de term draadloos).

De data gaat hierbij dus via de stroomdraad. In 2000 dachten ze het ei van columbus maar met dat ei had Columbus Malta ontdekt.   

De huidige schijnen best goed te kunnen zijn mits, je ze op een echt koperstroomdraad gebruikt die nergens anders voor wordt gebruikt. 

Als dat zo is en je woont in een standaard woning (en de Corona tijd is over) dan zou je aan KPN kunnen vragen of ze door een monteur een vaste bekabeling kunnen laten aanleggen. 

Normaliter bij die standaard woning ben je dan waarschijnlijk maximaal 100 Euro kwijt. 

KPN is gewoon een kabelbedrijf en hier zijn ze echt goed in (mits je niet de verkeerde monteur treft). 


Het systeem heeft altijd perfect gewerkt, al 10 jaar in 2 verschillende huizen.

Half jaar geleden nieuwe set gekregen, want oude gaf problemen, daarna weer probleemloos.

 

Gesnoerd is beter snap ik, maar is geen optie.

Huidig probleem is langzaam op komen zetten, niet de schuld van de dvs, anders zou het er altijd al moeten zijn.


Enigste wat voor korte duur lijkt te helpen is reset van tv kastje, maar daar wordt je op een gegeven moment ook knetter gek van.

Enigste waar ik over twijfel is of de experia wifi’s die er destijds tussen zijn gekomen, van invloed kunnen zijn.

Ook dat heeft niet gelijk problemen gegeven dus ik verwacht het niet.


 

Huidig probleem is langzaam op komen zetten, niet de schuld van de dvs, anders zou het er altijd al moeten zijn.

 

Waarom zou het er altijd al moeten zijn, momenteel is het datagebruik hoog, dus minder stabiel. Maar de stroomdraadadapter is van veel meer zaken afhankelijk. 


Nou, je zou verwachten omdat iedereen nu thuis zit dat het verbruik hoger is, maar aangezien wij al 2 jaar in deze situatie zitten door de ziekte van onze dochter is dat dus in dit geval niet zo…..

Ook de stroompunten hou ik bewust vrij en als er zaken in huis veranderen hou ik dat uiteraard ook goed in de gaten.

Wat kan er dan mis gaan vraag ik me af ?


Veel!! Een goedkope ledlamp of een niet helmaal goed werkende dimmer kan al funest zijn. Zelfs zonnepanelen zouden problemen kunnen geven. Die kans is klein maar dan toch. Het electriciteitsnetwerk is natuurlijk nooit bedoeld om data over te transporteren.


Dat met die ledlamp en dimmer heb ik inderdaad ook al gehad, daarom moet je goed in de gaten houden als er iets veranderd.

Maar in mijn eerste post schrijf ik ook dat het probleem ook blijft zodra ik het GESNOERD aansluit ook blijft, hoe verklaren jullie dit dan ?


Dat is wel vreemd ja. Welk type ontvanger heb je?


Arris vip2952


En welke Experiabox heeft u? Heeft u glasvezel? Zo nee, wat zegt Fourstack over uw adres? 

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

Gebruikt u misschien een switch achter de Experiabox? 

 


V10a, verder geen switch of iets ertussen


En glasvezel inderdaad


Wat raar joh. En is het alleen de tv ontvanger of zijn er ook problemen met internet.  En dan heb ik even over een bekabelde verbinding. Heb je het glasvezelkastje ook al gereset?


Ik heb inmiddels alle apparaten in het systeem al meerdere malen gereset.

Internet is stabiel, alleen de wifi is niet altijd super.

Het probleem is langzaam aan begonnen met de tv in de woonkamer en komt steeds vaker voor.

Eerst bleef het boven wel goed  maar inmiddels begint het daar ook steeds vaker te komen.

Ik heb sterk het idee dat die 2 tv ontvangers op hun einde lopen, zijn ook de enigste apparaten die al wat jaren mee gaan, de rest is al eens vervangen.

 


En telkens op dit punt valt het stil …....


Bekabeld aansluiten. Dat moet gewoon functioneren. Gebruik een nieuwe kabel. Werkt dat niet, dan moet er een monteur komen. Zelfs in corona tijd moet dat wel lukken denk ik.


Een medewerker van kpn gaat dit oppakken.  Doorgaans reageren ze binnen 48uur na het plaatsen van je bericht. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 


Bekabeld werkt dus ook niet, zoals ik al meerdere keren heb benoemd.

Een monteur kan niet, ik ga niet onze dochter met leukemie in een levensbedreigende situatie brengen hiervoor !

Ik wacht nog even iemand van KPN af, wellicht dat die nog een gouden tip heeft.


Werkt bekabeld ook niet als alle andere apparatuur is losgekoppeld? Misschien is er iets anders wat stoort. Dus alleen 1 kabeltje in de 3 lan poorten van de Experiabox wat rechtstreeks naar de tv ontvanger gaat. Eventueel Experiabox nog eens opnieuw opstarten.


Ja zo heb ik dat ook getest, helaas zelfde resultaat.

Valt me wel op dat als die apparaten langer aan staan / warmer worden dat het slechter wordt 🧐


Hoi @MvM78. Wat vervelend dat je deze melding steeds te zien krijgt. Ik lees dat je de tv-ontvanger hebt aangesloten op een Draadloze Verbindingsset, maar dat je het ook al bekabeld hebt getest. Bekabeld zou het moeten werken. Zou je het glasvezelkastje 2 minuten stroomloos willen maken, daarna de ExperiaBox resetten en de tv-ontvanger? Ik ben benieuwd of dat het probleem verhelpt. Wat je ook nog kan proberen is om de tv-ontvanger met elkaar om te wisselen, om te bekijken of het probleem misschien wel in de ontvanger zit. Ik begrijp dat je nu liever geen monteur over de vloer wilt. Als dit het probleem niet verhelpt moeten we een andere oplossing zien te vinden voor dit probleem. 


Goedemiddag,

Die reset heb ik onlangs gedaan en werkt dan inderdaad, maar ook voor even helaas.

Het is niet te zeggen voor hoelang maar het is niet voor dagen in ieder geval.

Alleen reset van de ontvanger levert vaak het beste resultaat.

Probleem verhuist mee met de ontvanger, dat had ik ook al getest.

Ik kan er niet anders van maken dan dat de ontvangers hun beste tijd gehad hebben.

Zijn die dingen inmiddels ook niet weer gemodificeerd/ vervangen voor andere types of zo ?

Gr Martijn


Wat jammer dat een reset het probleem niet heeft verholpen. Ik heb dit probleem zojuist doorgezet naar onze technische afdeling. Zij gaan dit verder onderzoeken en nemen als dat nodig is telefonisch contact met jouw op. Laat je ons weten hoe het afloopt?


Uiteraard laat ik dit weten !

Bedankt alvast 👌


@MvM78 Heb je de nieuwe tv-ontvangers inmiddels al in huis en is het probleem daarmee verholpen?


Reageer