Skip to main content

Het is sinds kort niet meer mogelijk om reclames door te spoelen bij opgenomen programma's op alle zenders. Is dit een bewuste keuze van KPN en blijft dit zo, of is dit gewoon een van de miljoenen bugs in de brakke KPN software? Hoor het graag.

Hoi @Jwjwjw, welkom. 

Voor zover ik weet mag je natuurlijk de reclames door spoelen bij een opname. Zou je eens midden in het programma willen testen of doorspoelen dan wel werkt? 


Hoi @Jwjwjw, welkom. 

Voor zover ik weet mag je natuurlijk de reclames door spoelen bij een opname. 

---

Het is juist wat @Hanna_ schrijft. Ik heb het net nog getest.

Wel is het zo dat als je kiest voor “terugkijken” (via de gids), je dan inderdaad niet kunt doorspoelen bij reclames. 


Ik lees deze topic nu. Ik was erg verbaasd dat ik reclames tussen de programma's dus niet meer door kon spoelen. Zeker als het om films gaat is dat erg irritant. In een ander bericht las ik dat dit door de commerciële zenders is opgelegd om zo meer inkomsten te krijgen. Eigen is dit een manier om de monopoly positie te misbruiken ten opzichte van de publieke zenders die afhankelijk zijn van inkomsten van de overheid. Ik vind dat dit teruggedraaid moet worden om zo de betalende kijker meer rechten te geven. Overigens spant RTL de kroon, want bij 7 en 8 kun je sommige films niet eens meer terugkijken. Hopelijk gaat de politiek zich er een keer mee bemoeien zodat wij kijkers onze vrijheid weer terug krijgen met het opnemen van favoriete programma's, films en series. 


Ik weet niet hoor, maar alles wat ik opneem kan ik gewoon doorspoelen en hoef ik geen reclame te kijken.

En wat wil je dat de politiek doet dan, denk eerder dat content meer beschermt word dan minder, je hebt zoiets van rechten, je “koopt” geen programma, je betaald een kleine vergoeding en krijgt een recht om het te kijken, en voor elke programma zijn er andere rechten, dus ook het niet door kunnen spoelen van de reclame bij terug kijken.

Zo kun je inderdaad ook soms programma's niet terug kijken, maar opnemen kun je ze wel en dan heb je een jaar om ze terug te kijken.


Niet alleen bij opnames; ook bij pauzeren.

Net pas KPN tv in huis, voorheen Ziggo en hier kon je al de programma’s gewoon pauzeren en vervolgens doorspoelen. Zo kansloos dat KPN dit niet toestaat, zo zit ik nu gebonden aan de *** reclames.

Zeker het terug overstappen naar ziggo waard. 


Waar keek je mee bij Ziggo, @Roeland1986 ?

Met de Mediabox XL en Mediabox Next is het ook al heel lang niet meer mogelijk om de commerciële zenders door te spoelen bij Replay via de gids. 
Bij kpn met Terugkijken via de gids ook niet. Dit hebben die zenders zo bepaalt.

Had je bv een Cisco box dan kun je ná pauzeren die zenders nog wel doorspoelen. Daar kan die beperking niet op.

Bij kpn kan je bij live kijken de zenders BBC One en BBC Two niet pauzeren/terugspoelen. Ook de erotische niet.

In omzeil ál het bovenstaande door opnemen te gebruiken. Van af 2 decoders heb je het opnemenpakket gratis. Als het handig is kun je dan overigens sowieso beter een tweede ontvanger nemen. Vanaf 2de ontvanger (die kost € 5 per maand) opnemen gratis; opnemenpakket bij één ontvanger kost € 4,99.


Waar keek je mee bij Ziggo, @Roeland1986 ?

Met de Mediabox XL en Mediabox Next is het ook al heel lang niet meer mogelijk om de commerciële zenders door te spoelen bij Replay via de gids. 
Bij kpn met Terugkijken via de gids ook niet. Dit hebben die zenders zo bepaalt.

Had je bv een Cisco box dan kun je ná pauzeren die zenders nog wel doorspoelen. Daar kan die beperking niet op.

Bij kpn kan je bij live kijken de zenders BBC One en BBC Two niet pauzeren/terugspoelen. Ook de erotische niet.

In omzeil ál het bovenstaande door opnemen te gebruiken. Van 2 decoders heb je het opnemenpakket gratis. Als het handig is kun je dan overigens sowieso beter een tweede ontvanger nemen. Vanaf 2de ontvanger (die kost € 5 per maand) opnemen gratis; opnemenpakket bij één ontvanger kost € 4,99.

Ook met de Humax-boxen kunnen bij Ziggo de reclames gewoon doorgespoeld worden.

Piet.


Ik zie dat de discussie in dit topic weer op gang komt, dat is natuurlijk altijd mooi! 

Wel ik benadrukken/verduidelijken: Er is een onderscheid tussen opnames en terug kijken via de gids. Voor opnames heb je het extra Opnemen Pakket nodig, zodra je een opname hebt gemaakt kan je deze doorspoelen, dus ook reclames. Als je een programma terug kijkt vanuit de gids, dan is het niet altijd mogelijk om reclames door te spoelen. 


Doorspoelen bij Terugkijken kan bij veel zenders wel (b.v. de NPO zenders, maar die niet alleen) . Alleen bij de reclame(!)zenders (RTL, SBS e.d.) niet. Hun verdienmodel is het uitzenden van zoveel mogelijk reclames; helaas moeten ze tussen al die reclame door ook nog "gewone programma's" uitzenden, maar ook daarin vind je veel product placement. En die zenders willen natuurlijk niet dat je die reclames kunt doorspoelen: kijken zul je!


Hallo KPN,

 

ik heb het opname en terugkijken pakket en kan sinds gisteren de opname van een programma bij RTL 4 niet meer doorspoelen. Wat is er aan de hand?

Grtjs A


Hallo KPN,

 

ik heb het opname en terugkijken pakket en kan sinds gisteren de opname van een programma bij RTL 4 niet meer doorspoelen. Wat is er aan de hand?

Grtjs A

 


En die zenders willen natuurlijk niet dat je die reclames kunt doorspoelen: kijken zul je!

Ik kijk helemaal geen lineaire tv meer. Ik kijk alleen on demand, heerlijk zonder reclame! 😉 (NLZIET, Netflix, Ziggo Sport) Bij Ziggo Sport is de reclame wel door te spoelen. 😁