Skip to main content

Als ik de KPN TV app op mijn Samsung S22 start, zie ik geen Cast symbool (verwacht ik rechts bovenin maar daar kan ik de kwaliteit van de stream aanpassen en nog 2 andere zaken, maar niet het casten).

Is het niet mogelijk om een programma te casten naar een Chromecast ?

Andere applicaties zoals Netflix en Youtube laten wel het Cast-symbool zien.
En de applicatie is up 2 date (gecheckt via Google Playstore)

Ik heb ook een S22 bij opstarten kpn app verschijnt cast symbool direct op het startscherm rechtsboven. 

Op mijn S22 scherm ( itv app) zie ik alleen een Cast en Zoek symbool 


Welkom op het forum @Hanzzzz! Is het nog gelukt? Ben je op het moment dat je probeert te casten wel verbonden met het Wifi-netwerk van het KPN Modem?


@Remco_ klopt, ik ben verbonden met de Wifi van het KPN modem.
Volgens whatismyip.com is de provider KPN CM

Er zijn 2 wifi netwerken, maar zowel de telefoon als de TV zitten op dezelfde Wifi

Het werkt nog steeds niet.
Ik selecteer eerst een uitzending en wil vanaf daar gaan casten.
Of moet ik het casten op een "hoger” / eerder niveau doen / kiezen ?
Maar nergens zie ik een symbool wat op Casten lijkt...


@Remco_klopt, ik ben verbonden met de Wifi van het KPN modem.
Volgens whatismyip.com is de provider KPN CM

Er zijn 2 wifi netwerken, maar zowel de telefoon als de TV zitten op dezelfde Wifi

Het werkt nog steeds niet.
Ik selecteer eerst een uitzending en wil vanaf daar gaan casten.
Of moet ik het casten op een "hoger” / eerder niveau doen / kiezen ?
Maar nergens zie ik een symbool wat op Casten lijkt...

S22 > Instellingen > Apps > KPN TV en Home > Gedwongen stoppen > OK > Opslag > Cache legen > Gegevens wissen > Wissen.


Vreemd Hans, zou je de top die J.D.P. geeft eens kunnen testen? Ik moet eerlijk bekennen dat ik deze even niet kan plaatsen. Als het wissen van de gegevens geen effect heeft kan een eventuele herinstallatie van de app nog uitkomst bieden?


Ik ga het proberen, maar pas over 5 weken gaat dat lukken


Vakantie Hans? Ik zie je bevindingen dan graag tegemoet en als ik in de tussentijd iets voor je kan doen laat het dan weten!


Helaas...het leegmaken van de cache heeft niet geholpen.
Persoonlijk vind ik een herinstallatie mwahh, maar ik denk dat er niets anders op zit.


Dat snap ik Hans, had de herinstallatie wel het gewenste effect dan?


Helaas...een herinstallatie heeft er niet toe geleid dat t nu Cast-icoontje nu wel zichtbaar is


En het cast icoon staat ook niet op het startscherm naast het icoontje voor zoek als je de app opstart?


 
hierbij wat screenshots van het startscherm, een uitzending en de gegevens van het modem.


OK, ik kan dit ook niet helemaal plaatsen. Er is niets van een adblocker of VPN actief dan? Of een ander apparaat in je netwerk waar de telefoon verbinding mee maakt?


Geen andere apps of VPN

En: Andere applicaties zoals Netflix en Youtube laten wel het Cast-symbool zien


Dan ben ik even door mijn opties heen. Ik heb nog even gezocht naar andere signalen in deze richting maar ik kom verder niets tegen. Ik zal dit terugkoppelen naar de ontwikkelaars. Ik wil je ook adviseren om nogmaals te checken of de app up to date is en of er ook een update beschikbaar voor Android.


Korte update: ik heb KPN TV nog op een Android tablet geinstalleerd, hetzelfde resultaat, geen Cast ikoon.

Daarna geinstalleerd op een iPad, en warempel een Cast-ikoon rechtsbovenin.
Maar de iPad is niet voor prive-gebruik...dus het probleem bestaat nog steeds


Vreemd dan lijkt dat toch een Android issue te zijn, wat vreemd. Dan is het netwerk wel aanwezig. Je kan ook nog even kijken of er een update voor de Chromecast zelf aanwezig is en deze opnieuw te koppelen aan jouw netwerk thuis.


Zoals ik begreep, heeft de KPN TV app een custom implementatie van de Chromecast api. Daar ligt mss de fout.

Vwb de softwareupdate van de Chromecast...de standaard apps zoals Youtube of Netflix kunnen wel gewoon casten.

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met het netwerk is wel aanwezig
Is dat iets anders dan onderstaand screenshot ?
 


 


Wat mee kan spelen is dat uw Samsung is verbonden via Wifi6 als ik goed kijk. Daar werken de huidige Chromecast modellen zover ik weet niet mee samen. Als u in uw KPN modem router 802.11 AX (Wifi6) uitzet werkt het vermoedelijk wel. 

Wel vreemd dat de andere apps hier dan geen hinder van ondervinden. Dan blijft de combinatie van de ITV app en bepaalde instellingen over.

 

Ps @Hanzzzz uw publieke IP adres staat hier buiten het gaat om het interne IP bereik.