Skip to main content

Goedemiddag, inmiddels ben ik al een aantal maanden bezig met de interactieve tv-ontvangers van mijn schoonvader. Hij kan niet op beide interactieve- tv ontvangers tegelijk tv kijken. Nu al rechtstreeks bekabeld aangesloten aan de modem ipv de DVS kastjes voor in het stopcontact. Vorige week weer eens een uur of 2 met kpn aan de lijn gezeten en de raarste dingen geprobeerd. Het heeft twee dagen gewerkt en nu is het jammer genoeg weer het zelfde. De modem is een Experia Box V9. Nou heb ik het vermoeden dat hier het probleem in moet zitten aangezien ik de rest allemaal geprobeerd en gedaan hebt. Graag hoor ik jullie ideeën voor een oplossing.

Kan je een screenshot plaatsen van een snelheidsmeting via deze tool? https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm Want de grote vraag is of er wel snelheid genoeg is om op beide ontvangers tegelijkertijd te kijken.


Wat is het merk van de ontvangers? Ik vraag het voor de zekerheid maar ff: zijn het geen Motorola's? 


Nee geen motorola's ik dacht arris uit mijn hooffaar dan zou ik moeten kijken daar. Ik ben daar morgen weer. Wij hebben wel een nieuwe tv ontvanger gekregen en die ook geplaatst. Het gekke is ook dat je niet live kan kijken op de tweede ontvanger die je aanzet. Je kan echter wel alles terugkijken. 


Wat heeft u uiteindelijk aangepast, dat het probleem voor twee dagen was verdwenen?


Een nieuwe tv ontvanger gekregen en die aan gesloten. Dat ging met veel moeite, ik heb meerdere keren de stroom eraf moeten halen van zowel de ontvanger als de experia box.


Ik wil je vragen om je profiel zoveel mogelijk met relevante gegevens aan te vullen zodat KPN medewerkers jou zo goed mogelijk kunnen helpen. Door drukte op het forum, kan het enkele dagen duren voor een medewerker antwoord kan geven op je vraag. Ondertussen proberen wij als leden van het forum, te kijken of we iets voor je kunnen doen.


En je hebt de ontvangers nu beide met een rechtstreekse kabel aangesloten? Zonder kastjes er tussen? Dan zou je toch denken dat de Experiabox gaar is. Als terug kijken probleem loos lukt, dan zou er met de verbinding niets aan de hand zijn zou je zeggen.


Hoi @Nick83 

Daar ging ik wel van uit, gezien zijn eerste bericht.

"Nu al rechtstreeks bekabeld aangesloten aan de modem ipv de DVS kastjes voor in het stopcontact."


Waarschijnlijk is de snelheid te laag voor beide HD ontvangers.

Zet daarom bij één ontvanger de resolutie op SD, dan gaat het wel lukken.
Instellingen - Beeldscherm en kwaliteitsinstellingen - Best mogelijke kwaliteit

En zet deze op SD  
Niet vergeten op bewaarinstellingen te klikken.


Ik ga vanavond weer zo'n speedtest doen. Dit is eerder al door kpn getest en was toen goed genoeg. Ik heb de twee tv ontvanger al op SD gezet ipv HD, maar dit is in feite niet bedoeling. Je hebt tenslotte HD tv om er gebruik van te maken. Het gekke vind ik dat het de eerste jaren op een draadloze verbindingsset ( DVS200 ) prima heeft gewerkt. Er zijn nooit geen veranderingen geweest in hoe alles aangesloten zit. Na het begin van dit probleem heb ik al het boven vernoemde op aanraden van kpn uitgevoerd maar zonder resultaat helaas.  


Die dvs 200 is best al een oudje.  Zodra er ruis op het electriciteitsnetwerk komt gaat het fout. Een goedkope ledlamp of een dimmer kan al problemen geven. Ik ben benieuwd naar de snelheid aldaar. 


Die dvs 200 is inderdaad al gedateerd. Om die reden ook het advies gekregen om alles bekabelt aan te sluiten met een Cat 5e kabel. Nu zitten dus de ontvangers rechtstreeks bekabelt aan het modem. Ondanks dit hebben we nog steeds hetzelfde probleem. Verder met internet gebruik ook geen problemen, dit wordt op wifi gebruikt en niet bekabelt, vandaar ook mijn vermoeden dat de Experia Box gewoon niet goed meer is. Deze is ook al meerdere malen gereset, maar ook zonder resultaat. 


Verder met internet gebruik ook geen problemen, dit wordt op wifi gebruikt en niet bekabelt, vandaar ook mijn vermoeden dat de Experia Box gewoon niet goed meer is.

Ik verwacht dat jouw vermoeden juist is, maar als je een speedtest doet moet je wel even het apparaat waarmee je dat doet op een van de kabels zetten. 

Normaliter is dat geen probleem en vindt hij de aansluiting zelf. 

Persoonlijk vind ik Internet momenteel in het algemeen trager dan voor de Corona tijd. 

 


Dank voor de tip. het internet is over het algemeen inderdaad trager, maar dit speelt al van ver voor de "coronatijd” en aangezien je over wifi gewoon kunt streamen in HD kwaliteit lijkt dat de bandbreedte toereikend moet zijn. 


Goedemiddag @NL1988

Ik kijk heel graag even met je mee om te kijken of ik de oorzaak kan achterhalen. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik deze gebruiken om mijn systemen te raadplegen en je verder te helpen.

Ik hoor graag van je!


Goedemiddag, heb weer telefonisch contact gehad met KPN. We hebben opnieuw een reset uitgevoerd en alles werkt nu naar behoren. Het blijft voor mij een raadsel waarom dit alles zo lang heeft geduurd en waarom de voorgaande resets geen effect hadden, maar het werkt!! Dank voor alle tips. 

 


Goed om te lezen. Een goed weekend gewenst! :smile:


Reageer