Skip to main content

Gisteren nieuw modem en tv box aangesloten door monteur.

over internet geen klachten.

Echter de TV box valt me vies tegen .

Alle updates zijn uitgevoerd, maar zappen gaat traag op multicast.

Op unicast gaat het sneller, maar dan loopt geluid voor….

Alles gereset, maar ook geen verbetering.

beetje spijt van mijn overstap.

de firmware update 0.16.4 zou het opgelost hebben. Helaas niet.

 

Alles via utp aangesloten, met 1 switch ertussen…

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Firmware update 0.16.4 is al heel erg oud.

Met de nieuwe update is dit probleem allang verholpen.

En tussen de laatste update en 0.16.4 zitten heel veel updates.

Volgens mij is deze nog van mei. 

 

Het beste kan je z.s.m. de updates binnen halen.

Firmware update is ondertussen bij 0.25.0

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ firmware updates 

 

Vandaag komt er ook een nieuwe app update, 1.31.4

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

 

Normaal moeten de updates automatisch binnenkomen op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box). 

 

Ondersteund de switch wel IGMP snooping? 

 


Ik heb alle firmware gisteren gelijk geüpdatet

Maar ik kan niet vinden op de switch (TP Link TLSG108) of die IGMP swooping ondersteund .

ik zag er wel 2 op KPN winkel staan die dit wel ondersteunen.

Kan de switch beide problemen veroorzaken?


Dan zou er een e achter het typenummer moeten staan. Kan je testen zonder de switch er tussen?


Er staat geen E achter.

zonder de switch, dus direct van modem verbonden maakt ook geen verschil

7 seconden om te schakelen! Heel vervelend

 


Ja natuurlijk is dat veel te lang. Hier is het in een split second gebeurt.  En je hebt nu de laatste softwareversie erop staan? 


Maar ik kan niet vinden op de switch (TP Link TLSG108) of die IGMP swooping ondersteund .

 

TL-SG108v1 ondersteunt geen IGMP snooping

Koop je liever een managed switch, kost niet veel meer dan een unmanaged switch en je kan gelijk kijken in instelling of de switch igmp snooping ondersteunt en moet niet op de specs van de hersteller geloven.


Ik heb alle firmware gisteren gelijk geüpdatet

Maar ik kan niet vinden op de switch (TP Link TLSG108) of die IGMP swooping ondersteund .

ik zag er wel 2 op KPN winkel staan die dit wel ondersteunen.

Kan de switch beide problemen veroorzaken?

Ik denk het niet want de genoemde switch ondersteunt IGMP Snooping, zie bijgaande link naar het product de TP-Link site.

Ik gebruik deze switch ook i.c.m. KPN TC box.


Nogmaals, nieuwe TV, nieuwste firmware en apparatuur, behalve de switch dan.

maar die maakt dus niet het verschil blijkbaar.

morgen maar eens met KPN bellen of die nog een oplossing weten….

 


@srna513006 

https://tweakers.net/pricewatch/327758/tp-link-tl-sg108/specificaties/

Bijzonderheden V1 ondersteunt géén IGMP snooping icm KPN TV streams

 

https://tweakers.net/pricewatch/327758/tp-link-tl-sg108/reviews/

Chickendorp17 november 2021

TP-Link TL-SG108

Werkt niet met KPN televisie!
Ondanks dat er op verschillende sites wordt vermeld dat hij IGMP snooping ondersteund…

 

HugoBoss19851 juni 2021

TP-Link TL-SG108

IPTV werkt niet goed (IGMP snooping), terwijl hier wel mee geadverteerd wordt (het staat nota bene op de doos)! TP-Link switches staan daar helaas om bekend.

 


@TDN, excuses, ik heb mij vergist, ik gebruik een TP-Link TL-SG105 en die werkt wel i.c.m. KPN TV 

 


Hoi @srna513006 . Kan ik hier uit opmaken dat het nu goed werkt?  Zappen is namelijk al lang geen issue meer bij TV+.  (mits de juiste hardware gebruikt word en TV+ up-to-date is)


@Erwin_ ,

Als ik het nu zo lees denk ik dat @Adriaan4y een een KPN+ abonnement heeft en dus ook de nieuwe KPN+ box, maar dat was mij aan het begin niet helemaal duidelijk.

Ik gebruik een Hussel 100 VDSL met de VIP 5202 TV box en i.c.m. mijn TP-Link TL-SG105 functioneert de TV uitstekend, die ondersteunt immer IGMP Snooping.

Maar ja, ik vrees nu dat wij het over 2 verschillende onderwerpen hebben.

Als dat zo is, mijn excuus hiervoor.

 

 


Ik ben idd deze week overgestapt naar kpn, met alle nieuwe hard en software updates..

De schakeltijd is wel even een kleine teleurstelling, hoewel dat van 7  naar nu zo’n 3 seconden gaat. Zonder een instelling te hebben veranderd.

ik concludeer hieruit dat de DIW7022 nog niet stabiel is, met of zonder switch maakte ook geen verschil. Wel ga ik de switch binnenkort vervangen voor een recenter model. Verder ga ik zeker nog verder de instellingen uitpluizen. Op zich ook wel weer eens leuk.

ik hou mij in ieder geval altijd aanbevolen voor tips of opmerkingen.

Allen bedankt voor de adviezen tot zover!

 

 

 

 


Ik ben idd deze week overgestapt naar kpn, met alle nieuwe hard en software updates..

De schakeltijd is wel even een kleine teleurstelling, hoewel dat van 7  naar nu zo’n 3 seconden gaat. Zonder een instelling te hebben veranderd.

ik concludeer hieruit dat de DIW7022 nog niet stabiel is, met of zonder switch maakte ook geen verschil. Wel ga ik de switch binnenkort vervangen voor een recenter model. Verder ga ik zeker nog verder de instellingen uitpluizen. Op zich ook wel weer eens leuk.

ik hou mij in ieder geval altijd aanbevolen voor tips of opmerkingen.

Allen bedankt voor de adviezen tot zover!

 

 

 

 

ik vind 3 seconden nog best lang.  Hier zapt ie toch wel binnen anderhalve seconde.   Weet je ook welke frimware je nu op zit?


Firmware 0.25.0

 


Hier even een update,

het schakelen gaat stuk sneller nl 1,5-2 sec.

bedraad als zowel met wifi geen verschil.

unicast gaat wel goed, maar ik betaal geen €70,- voor een mindere beeldkwaliteit, dus blij met multicast verder knoeien.

nu ineens last van vastlopers.

ik heb hier ook al op andere forums gelezen, en zie niet echt oplossingen.

het blijft bij wat de meeste mensen aanraden; een reset of stroom eraf.

ik heb ook begrepen dat de oudere tv boxjes uiteindelijk wel goed werkten, en daarna met de nieuwe DIW7022 veel oude problemen weer opnieuw de kop op .

 


Wat bedoel je met vastlopers, @Adriaan4y ?  Staat het beeld dan helemaal stil en helpt alleen een herstart? Of zijn het tijdelijke freezes van het beeld?


Beeld en geluid bevriezen na 5 seconden. Zowel bekabeld of wifi….

reset geeft soms resultaat, maar niet altijd.

vooral last van als ik hem net aanzet. Het lijkt wel of hij eerst warm moet worden….


Die switch (TP Link TLSG108) is niet geschikt voor Multicast. Dat zou de TP Link TLSG108E moeten zijn. De E versie is een managed switch met dus wel IGMP Snooping.

Jouw switch ondersteunt geen Multicast want heeft geen IGMP Snooping. Aangezien de TV+ wel op Multicast staat probeert ie dat na elke zap of zenderwissel te laden. Dat lukt niet. Dat probeert ie inderdaad zo'n 7 seconden, daarna gaat ie op unicast.

Bekabeld via deze switch zou je unicast moeten gebruiken.

Of je verbindt 'm direct via wifi met de KPN Box12 modem. Dat ondersteunt wel Multicast.

 


ik had de box en op wifi, en direct vanaf het modem bekabeld geprobeerd. Daarbij ging het mij in eerste instantie om de overschakeltijd van 7 sec. Die is nu (zelfs via de switch) minder dan 2 seconden.

Maar het bevriezen zal dan toch door de verouderde switch komen.

Morgen gelijk een nieuwe halen dus. bedankt voor de duidelijke uitleg!