Skip to main content

Heb KPNTV+ nu14 dagen het is een en al storing .

Opstarten hapert moet steeds stekker eruit opnieuw aansluiten , tijdens TV  krijg ik rode balk met er is een fout opgetreden herstart de TV ontvanger. bij veranderen van zenderwat gaat zeer langzaam gaat soms geen geluid en ,het valt verschrikkelijk tegen deze nieuwe uitvinding van de KPN en vooral de nieuwe layout alles is eraf wat op de vorige box stond er kan niks meer er zullen wel abonnees tevreden zijn daar beb ik dus geen vang.

Als mijn contract is afgelopen is het voor mij exit 

Volgens mij kan je tv binnen je contact opzeggen en bijvoorbeeld nlziet (tijdelijk) afnemen en dan kan je overwegen om later tv van kpn weer toe te voegen als alle kinderziektes en/of beeldkwaliteit verbeterd zijn.

Nlziet is maandelijks opzegbaar.


Heb diversen malen gebeld met de KPN  antwoord was steeds hetzelfde er komen updates aan ja maar wanneer wisten ze niet niet ,contract opzeggen kan niet gelukkig is het maar voor 1 jaar. Op 23 Maart aanstaande is erbij de KPN een grote bijeenkomst van KPN personeel over de bevingdingen van de nieuwe KPN TV+  bij de abonnees Misschien veranderd er dan het een en ander . 


Heb diversen malen gebeld met de KPN  antwoord was steeds hetzelfde er komen updates aan ja maar wanneer wisten ze niet niet ,contract opzeggen kan niet gelukkig is het maar voor 1 jaar. Op 23 Maart aanstaande is erbij de KPN een grote bijeenkomst van KPN personeel over de bevingdingen van de nieuwe KPN TV+  bij de abonnees Misschien veranderd er dan het een en ander . 

Heb je dit gevraagd: “Volgens mij kan je tv binnen je contact opzeggen”.


Volgens de medewerker van de KPN niet.


U kunt niet meer opzeggen of terug naar uw vorige abonnement. Maar tv uit het abonnement halen kan wel gewoon. In MijnKPN heeft u 3 keuzes:

De onderste optie is voor alleen internet. Zonder tv dus. 

Daarmee bespaart u € 12,50 plus voor elke extra ontvanger 5 euro.

Vervolgens kunt u bij NLZIET een abonnement afnemen. U kunt dit elke maand 1 keer wijzigen als het goed is. Dus over een paar maanden kunt u de ontvangers gewoon nog eens proberen. 


Hier werken de ontvangers gewoon prima overigens. Een rode balk heb ik nog nooit gezien. Geluid ook geen problemen mee. En wat u bedoelt met "alles is eraf wat op de vorige box stond" snap ik ook niet.

Alleen ondertiteling via teletekst werkt niet meer. Dat snap ik, is vervelend. Het is te hopen dat KPN daar snel iets op verzint.


Op 23 Maart aanstaande is erbij de KPN een grote bijeenkomst van KPN personeel over de bevindingen van de nieuwe KPN TV+  bij de abonnees 

Is dat gezegd door de helpdesk? Ik ben benieuwd wat dan daarna de communicatie en strategie vanuit kpn wordt.


Op 23 Maart aanstaande is erbij de KPN een grote bijeenkomst van KPN personeel over de bevingdingen van de nieuwe KPN TV+  bij de abonnees ...

Interessant, waar heb jij die informatie vandaan?


Op 23 Maart aanstaande is erbij de KPN een grote bijeenkomst van KPN personeel over de bevindingen van de nieuwe KPN TV+  bij de abonnees 

Is dat gezegd door de helpdesk? Ik ben benieuwd wat dan daarna de communicatie en strategie vanuit kpn wordt.

Sowieso vraag ik mij af of het voor kpn nu niet de hoogste tijd is om met een verklaring of statement te komen m.b.t. de tv+ box. Want alle problemen en negatieve reacties die hier de afgelopen tijd op het forum voorbij zijn gekomen, zijn beslist geen reclame voor kpn.

(Overigens doet mijn tv+ box het hier best goed. Wel heb ik op- en aanmerkingen op lay-out en navigatie.)


Iedereen met problemen dit melden bij Radar en/Kassa. Kunnen zij er eens een aflevering over maken.

Het lijkt er gewoon op dat de KPN TV+ box veel te vroeg op de markt is gekomen en totaal nog niet is uit ontwikkeld. Kpn houdt iedereen maar een beetje aan het lijntje. 


(Overigens doet mijn tv+ box het hier best goed. Wel heb ik op- en aanmerkingen op lay-out en navigatie.)

Ook ik ervaar eigenlijk geen noemenswaardige (technische) problemen maar ik zet wel grote vraagtekens bij functionaliteit en gebruiksgemak.

Nu gebruik ik die TV+ Box op een full-HD televisie met stereo geluid en dus ervaar ik sowieso geen problemen t.a.v. Dolby 5.1.


Hoi @JDD, jammer om te lezen dat je zoveel problemen ervaart. Dat is niet fijn. Heb je de ontvanger al eens een reset gegeven? Maakt dat nog verschil? 
En heb je hem via de wifi of kabel aangesloten? 

Welk modem heb je? Gebruik je ook wifi versterkers of dergelijke? 

Verder blijven we natuurlijk ontwikkelen. Updates worden bijgehouden in onze Product Updates.


Aangesloten via de kabel, Modem KPN 12 gereset , had ontvanger gereset ,hd ontvanger teruggezet naar fabrieksinstellingen , dit heb ik gedaan op alle twee de hd ontvangers, het probleem is op beide TV's , het lijkt erop dat het modem de nieuwe HD ontvangers misschien niet aan kunnen  het is maar een idee. 


Dat zou niet zo mogen zijn. Ik wil graag nog eens meekijken. Zou je nog jouw postcode aan jouw profiel willen toevoegen. Hoor ik graag van je, dan kijk ik nog eens mee. 


Postcode toegevoegd  in mijn Profiel


Ik probeer jouw verbinding te bekijken. Dit lukt mij echter niet. Welk modem heb je nu aangesloten?


KPN Box 12


Ik heb melding gemaakt bij de experts. Zijn gaan contact met je opnemen. Hoor graag hoe dat gesprek verlopen is. 


Was gisteravond weer prijs doe er niks meer aan ,contract van een jaar daarna opzeggen.