Skip to main content
Beantwoord

Niet tevreden over de Soundbox: verlenging is niet terug te draaien?

• August 3, 2025
  • 38 reacties
  • 481 keer bekeken

KPN geeft dus 0,0 garantie op een apparaat wat gewoon slecht werkt en waarvoor je ook nog €6,- per maand moet betalen en een contract verlenging van 2 jaar verplicht is. Ondanks dat het regent van de klachten en je van de soundbox terug kunt naar de gewone tv+ blijf je nog steeds wel 2 jaar verplicht klant bij KPN. Dat lijkt mij slechte klantenservice van KPN. Je kunt dus wel elke maand terug naar de tv+ ontvanger maar de contract verlenging wordt niet terug gedraaid. Apart hoor KPN. 

Admin: afgesplitst van een oud topic en een nieuw topic voor jouw vraag aangemaakt

Beste antwoord door kan ik uitbreiden naar 4k

Dank je! Ik heb een ticket voor je aangemaakt en er wordt telefonisch contact met je gezocht op 06*****885. De doorlooptijd die daarvoor staat is maximaal 3 werkdagen, maar over het algemeen is het ongeveer 1 werkdag. Nu door de vakanties kan het iets langer zijn. 

Hopelijk wordt je snel gebeld en komen jullie er samen uit! 

Dank je wel, ik heb al een sms ontvangen.

Het zou wel heel prettig zijn, ik moet nu echt 2 tot 3 keer per dag de box resetten omdat ineens het geluid wegvalt.

Maar we wachten af, in ieder geval bedankt voor het meedenken/meewerken.

Met veel van die helpdesks van KPN kun je niet veel of heb je niet veel aan.

Hallo Arjan,

Vandaag ben ik gebelt door een KPN medewerker die mij vroeg naar de klachten die ik heb over de soundbox. Ik heb hem dus alle klachten opgegeven die ik heb en deze waren voor hem zeer herkenbaar. Over de opmerking van een KPN medewerker dat hetzou kunnen liggen aan dat ik een Fritzbox heb kon hij hartelijk lachen. Maar hij heeft er intussen al voor gezorg dat ik een nieuwe soundbox a.s. maandag ga ontvangen en dat ik dan gelijk de oude in kan leveren. Dus na weken discussiëren wordt er nu eindelijk iets ondernomen. Dus nogmaals dank voor jou ondernomen actie.

Als het probleem is opgelost zal ik dat ook melden.

38 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • August 3, 2025

Beste ​@kan ik uitbreiden naar 4k internet is het basisabo waarvoor je een contract hebt van 1 of 2 jaar, tv kijken en vast bellen is een optie die maandelijks opzegbaar is.

Beste ​@kan ik uitbreiden naar 4k internet is het basisabo waarvoor je een contract hebt van 1 of 2 jaar, tv kijken en vast bellen is een optie die maandelijks opzegbaar is.

Volgens mij hebt u het artikel niet gelezen.

• August 3, 2025

Contract verlengen hoeft niet met 2 jaar. Kan ook gewoon met 1 jaar.

En als je al TV+ hebt, dan hoef je helemaal niet te verlengen. Dan kun je zo de Soundbox kiezen voor 1 maand ofzo. En een maand later weer terug naar TV+.

En als je al TV+ hebt, dan hoef je helemaal niet te verlengen. Dan kun je zo de Soundbox kiezen voor 1 maand ofzo. En een maand later weer terug naar TV+.

Nee, je kunt enkel verlengen met 2 jaar.

• August 3, 2025

Kun je dit onderbouwen met een schermafdruk of linkje ofzo? 

Het kan zijn dat er iets veranderd is. Maar dat geloof ik zomaar niet. 

Heb jij gebeld om te verlengen? Of heb je het zelf geregeld via MijnKPN? 

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • August 3, 2025

Het is bij KPN 1 of 2 jaar bij verlenging.

Waarschijnlijk heeft TS het verkeerde hokje aangevinkt 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • August 3, 2025

Je kunt dus wel elke maand terug naar de tv+ ontvanger maar de contract verlenging wordt niet terug gedraaid. Apart hoor KPN. 

Voor zover ik weet, heb je volgens de wet kopen op afstand recht op 14 dagen bedenktijd. Als je dus binnen die 14 dagen zit, moeten ze het terugdraaien.

Kun je dit onderbouwen met een schermafdruk of linkje ofzo? 

Het kan zijn dat er iets veranderd is. Maar dat geloof ik zomaar niet. 

Heb jij gebeld om te verlengen? Of heb je het zelf geregeld via MijnKPN? 

Probeer met een bestaand contract dit apparaat maar aan te schaffen, dan merk je het vanzelf.

• August 3, 2025

Probeer met een bestaand contract dit apparaat maar aan te schaffen, dan merk je het vanzelf.

Ik kan hem in MijnKPN zo aantikken. 

Dan heb ik hem dinsdag in huis.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 3, 2025

Ik vermoed dat TS van een Hussel of ouder abonnement komt. Je verlengt dan niet maar je neemt een abonnement op tv+. De keuze is 1 of 2 jaar voor de internetverbinding. De opties zoals tv etc zijn maandelijks opzegbaar.  Maar wat is nu eigenlijk het probleem?

• August 3, 2025

Je kunt dus wel elke maand terug naar de tv+ ontvanger maar de contract verlenging wordt niet terug gedraaid. Apart hoor KPN. 

Voor zover ik weet, heb je volgens de wet kopen op afstand recht op 14 dagen bedenktijd. Als je dus binnen die 14 dagen zit, moeten ze het terugdraaien.

Helaas schijn je vanaf TV+ niet terug te kunnen/mogen naar Hussel. 

Aanvulling blijkbaar is de topicstarter vorig jaar al geswitched naar de huidige portfolio  Dan zou het inderdaad zo moeten werken zoals Marlon beschrijft.

Ja inderdaad dat heb ik dus ook gedaan en daarna kreeg ik een nieuw contract thuis. Ik hoop overigens wel dat je jezelf gewldig vind met halve dingen bewijzen. Succes.

• August 3, 2025

Ja inderdaad dat heb ik dus ook gedaan en daarna kreeg ik een nieuw contract thuis. 

Dan is er bij KPN iets misgegaan of je hebt zelf tijdens het bestellen ergens over heen gekeken. Je moet namelijk voor je de uiteindelijke bevestiging geeft al meteen in beeld krijgen waar je mee akkoord gaat.

Even voor het volledige beeld je hebt de Soundbox aangevraagd ter vervanging van je DIW7022?

Ja inderdaad dat heb ik dus ook gedaan en daarna kreeg ik een nieuw contract thuis. 

Dan is er bij KPN iets misgegaan of je hebt zelf tijdens het bestellen ergens over heen gekeken. Je moet namelijk voor je de uiteindelijke bevestiging geeft al meteen in beeld krijgen waar je mee akkoord gaat.

Even voor het volledige beeld je hebt de Soundbox aangevraagd ter vervanging van je DIW7022?

Nou mevrouw de KPN medewerkster de soundbox is omgeruild voor de tv+ box. KPN levert maar 1 product waar geen garantie op zit en dat niet wordt omgeruild als het stuk is, de soundbox. KPN levert maar een extra bij product waareen kontrakt verlenging aan vastzit, de soundbox. KPN krijgt honderden klachten over de soundbox en doet er toch niets aan ofwel KPN raakt liever honderden klanten kwijt op den duur dat toe te geven dat ze een slect apparaat verkopen. KPN licht dus letterlijk klanten op aangezien ze de soundbox nog niet uit de verkoop hebben gehaald, zij zien namelijk ook alle klachten. Sterker nog ze instruëren zelfs helpdesk medewerkers om de schuld bij de klant te leggen. De reacties die u zelf plaatst zeggen al genoeg. Dus stop met je onzin opmerkingen en ga iets oplossen.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 4, 2025

Op dit forum helpen klanten elkaar. Er is hier nog geen medewerker van kpn geweest. Er zijn mensen die het geluid tegen vinden vallen maar honderden klachten is echt overdreven. Ik denk dat u beter een klacht in kan dienen via dit formulier

Op dit forum helpen klanten elkaar. Er is hier nog geen medewerker van kpn geweest. Er zijn mensen die het geluid tegen vinden vallen maar honderden klachten is echt overdreven. Ik denk dat u beter een klacht in kan dienen via dit formulier

Alweer een formulier invullen? Geen honderden klachten? Misschien een op internet zoeken over de klachten van de soundbox. En een mevrouw die het bestellen half doorloopt en zegt dat ik iets fout doe, dat is commentaar maken en niet helpen.

• August 4, 2025

Ten eerste ben ik toch echt een Meneer.

En ik heb zelf recent de hele procedure doorgelopen om mijn abonnement iets goedkoper te maken.

Er zijn echt maar twee mogelijkheden het hele abonnement verlengen daarbij kiest elke klant zelf voor 1 of twee jaar dat heeft zo

En als een klant al de TV+ box heeft deze opzeggen en de soundbox ter vervanging.

Behalve om bedrijfsbeleids redenen had die wisseling van ontvangers nooit tot een tweejarig contract mogen leiden.

Ten eerste ben ik toch echt een Meneer.

En ik heb zelf recent de hele procedure doorgelopen om mijn abonnement iets goedkoper te maken.

Er zijn echt maar twee mogelijkheden het hele abonnement verlengen daarbij kiest elke klant zelf voor 1 of twee jaar. 

En als een klant al de TV+ box heeft deze opzeggen en de soundbox ter vervanging. Ik heb nu ook een jaar contract die kan ik niet meer ongedaan maken zonder een afkoopsom ik kan wel de Diw 7022 volgende week opzeggen en de soundbox bestellen.

Nou meneer, ik beweer ook nergens dat ik de soundbox niet op kan zeggen en terug kan naar de tv+ box. Daar gaat het helemaal niet over. Misschien eens lezen waar het wel over gaat.

• August 4, 2025

Nou meneer, ik beweer ook nergens dat ik de soundbox niet op kan zeggen en terug kan naar de tv+ box. Daar gaat het helemaal niet over. Misschien eens lezen waar het wel over gaat.

Ik heb het hele verhaal gelezen je wil af van het contract  van 2 jaar en dat gaat simpelweg niet zeker niet als je buiten de wettelijke opzegtermijn bent.

De hamvraag blijft waarom je aan die periode vast zit. Daar zijn maar een paar redenen voor.

Ik heb het hele verhaal gelezen je wil van het contract af van 2 jaar en dat gaat simpelweg niet zeker niet als je buiten de wettelijke opzegtermijn bent.

Je hebt het verhaal dus duidelijk niet gelezen, Het gaat over een soundbox waar een verplicht 2 jarig contract aan zit. Plaats aub reacties als u weet waar het over gaat.

• August 4, 2025

Welke tv ontvanger had je voor dat je de Soundbox had?

Welke tv ontvanger had je voor dat je de Soundbox had?

Volgens mij hebben uw vragen geen enkel nut op een oplossing, of wilt u mij nog meer ergens van beschuldigen. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 4, 2025

Omdat uw situatie met de soundbox wat afwijkend lijkt van wat gebruikelijk is, hebben die vragen zeker wel zin.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • August 4, 2025

de soundbox is omgeruild voor de tv+ box.

Ik hoop nu dat voor iedereen klaar is, dat de TS een TV+ ontvanger had om geen onnodige vragen nog te stellen...

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hey ​@kan ik uitbreiden naar 4k. Allereerst vervelend dat de Soundbox niet bevalt bij jou thuis. We zijn nog steeds bezig om 'm te verbeteren, maar op dit moment moet ie natuurlijk ook al voldoen. Als dat niet het geval is, dan snap ik dat je er weer vanaf wilt. Eerst wil ik dan twee reactie aanstippen die het bij het rechte eind hebben (onder normale omstandigheden):

en

Binnen 14 dagen kun je altijd nog onder een contract of verlenging uit. En als je voorheen de TV+ ontvanger had, dan wordt normaal gesproken je contract niet verlengd als je de Soundbox (erbij) neemt. 

Voor de rest wil ik je vragen je toon iets te matigen richting de andere Community leden. Die plaatsen hier in hun vrije tijd berichten om je te helpen en inzicht te geven in de KPN producten en bestelprocessen. Dat dat soms niet helemaal in je straatje past, dat kan, maar ga gewoon op een respectvolle manier met elkaar de discussie aan. 

En als laatste geeft Joep1965 nog een hele goed tip. Jouw situatie lijkt niet erg gebruikelijk, dus is het aan te raden om het klachtformulier in te vullen. Dan kunnen mijn collega's van de klachtenafdeling hier eens rustig naar kijken en contact met je opnemen. Zij hebben eventueel ook de tools om je contract eventueel weer terug te draaien.