Skip to main content
Beantwoord

Niet tevreden over de Soundbox: verlenging is niet terug te draaien?

• August 3, 2025
  • 38 reacties
  • 481 keer bekeken

Toon eerste bericht

38 reacties

Hey ​@kan ik uitbreiden naar 4k. Allereerst vervelend dat de Soundbox niet bevalt bij jou thuis. We zijn nog steeds bezig om 'm te verbeteren, maar op dit moment moet ie natuurlijk ook al voldoen. Als dat niet het geval is, dan snap ik dat je er weer vanaf wilt. Eerst wil ik dan twee reactie aanstippen die het bij het rechte eind hebben (onder normale omstandigheden):

Contract verlengen hoeft niet met 2 jaar. Kan ook gewoon met 1 jaar.

En als je al TV+ hebt, dan hoef je helemaal niet te verlengen. Dan kun je zo de Soundbox kiezen voor 1 maand ofzo. En een maand later weer terug naar TV+.

en

Voor zover ik weet, heb je volgens de wet kopen op afstand recht op 14 dagen bedenktijd. Als je dus binnen die 14 dagen zit, moeten ze het terugdraaien.

Binnen 14 dagen kun je altijd nog onder een contract of verlenging uit. En als je voorheen de TV+ ontvanger had, dan wordt normaal gesproken je contract niet verlengd als je de Soundbox (erbij) neemt. 

Voor de rest wil ik je vragen je toon iets te matigen richting de andere Community leden. Die plaatsen hier in hun vrije tijd berichten om je te helpen en inzicht te geven in de KPN producten en bestelprocessen. Dat dat soms niet helemaal in je straatje past, dat kan, maar ga gewoon op een respectvolle manier met elkaar de discussie aan. 

En als laatste geeft Joep1965 nog een hele goed tip. Jouw situatie lijkt niet erg gebruikelijk, dus is het aan te raden om het klachtformulier in te vullen. Dan kunnen mijn collega's van de klachtenafdeling hier eens rustig naar kijken en contact met je opnemen. Zij hebben eventueel ook de tools om je contract eventueel weer terug te draaien.

Op dit forum helpen klanten elkaar. Er is hier nog geen medewerker van kpn geweest. Er zijn mensen die het geluid tegen vinden vallen maar honderden klachten is echt overdreven. Ik denk dat u beter een klacht in kan dienen via dit formulier

Dank voor je reactie, maar er klopt niet veel van.

Punt 1 is door KPN na het bestellen van de soundbox mijn contract zonder opgave vooraf velengt met 2 jaar.

Punt 2 als het apparaat was stuk gegaan binnen 2 weken, dus let op HET APPARAAT IS STUK!!!!, had ik al geannuleerd en terug gestuurd.

Punt 3 Ik heb ook al een formulier ingevuld bij het service centrum in mijn woonplaats. Er is ook door een medewerker met ons gebelt en het formulier door gezet naar een andere afdeling.

Punt 4 Ik heb intussen al meerdere bewijzen ingestuurd dat het apparaat stuk is, en dan krijg ik een bedankje van de helpdesk medewerker.

Daarnaast zijn er op internet al honderden klachten over de soundbox die gewoon door KPN worden weg gewuifd.

Bovendien is de soundbox het enige apparaat bij KPN waar 0,0 garantie op zit want zelfs een apparaat wat gewoon stuk is wordt niet omgeruild.

Bovendien is het schandelijk dat terwijl KPN weet dat de soundbox vol met fouten zit, klachten niet worden afgehandelt en bovendien wordt dit apparaat nog steeds algrote verbetering aangeboden.

Dat vind ik dus echt gewoon met opzet mensen belazeren.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ik ben het niet met je eens dat de Soundbox vol met fouten zit. De box draait bij vele klanten gewoon als een zonnetje (hier thuis ook trouwens), maar het kan zijn dat er nog wel wat kleine foutjes in zitten. Die worden er in de toekomst allemaal uitgehaald. En als de box wel echt defect is, dan kan ie zeker weten omgeruild worden. Daarvoor is wel een ticket nodig en die kan de helpdesk aanmaken. Dus er is geen sprake van het belazeren van mensen. 

Het kan goed zijn dat de klachtenafdeling jouw melding heeft doorgezet naar de Backoffice. Die nemen dan contact met je op om het verder te onderzoeken. Ik weet niet of je dan de bewijzen richting hen hebt gestuurd? Dan heb je vast ook een telefoonnummer of mailadres waarmee je contact op kunt nemen. Zij kunnen je dan meer vertellen. Als dat niet het geval is, heb je wel een telefoonnummer (en pincode) gekregen van de klachtenafdeling. Je kunt dan altijd weer contact opnemen met hen over je dossier. 

Ik hoop echt dat je eruit komt met de juiste afdeling en een werkende Soundbox in bezit krijgt. Daar duim ik wel voor. 

Misschien moet je dan het internet eens afstruinen. Niet alleen problemen met de box maar ook altijd problemen met oplossen. Ik ben nu 2 maanden bezig en heb een box die je 2 tot 3 keer per dag opnieuw moet aanzetten omdat het geluid wegvalt, die regelmatig opnieuw geinstalleerd moet worden omdat functies van de tv app niet weken of gewoon verdwenen zijn. Bovendien heb ik al diverse afdelingen aan de lijn gehad die bovendien alleen maar kunnen vertellen “ja maar u hebt een Fritsbox” die door kpn is geleverd. Mijn ticket nummer is 8224029042 en is 11 augustus doorgezet naar een andere afdeling en daar niets meer. Ik kan ook nergens vinden waar het naartoe is doorgezet, ook daar krijg ik geen antwoordt op. Misschien een mooie optie voor jou om mij door te geven naar welke afdeling het is doorgezet. Ht beeld van de soundbox is erg goed en  als het geluid en de sotware werkt is er ook niets mis mee. Echter als je KPN komt met klachten over de sounbox springt iedereen schijnbaar op tilt. Als je me kunt laten weten naar welke afdeling zou ik zeer erkentelijk zijn.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • August 5, 2025

Ik neem aan dat je 1 augustus bedoelt ipv. 11 augustus? (Tenzij je een tijdmachine hebt…😀)

Misschien moet je dan het internet eens afstruinen. Niet alleen problemen met de box maar ook altijd problemen met oplossen. Ik ben nu 2 maanden bezig en heb een box die je 2 tot 3 keer per dag opnieuw moet aanzetten omdat het geluid wegvalt, die regelmatig opnieuw geinstalleerd moet worden omdat functies van de tv app niet weken of gewoon verdwenen zijn. Bovendien heb ik al diverse afdelingen aan de lijn gehad die bovendien alleen maar kunnen vertellen “ja maar u hebt een Fritsbox” die door kpn is geleverd. Mijn ticket nummer is 8224029042 en is 11 augustus doorgezet naar een andere afdeling en daar niets meer. Ik kan ook nergens vinden waar het naartoe is doorgezet, ook daar krijg ik geen antwoordt op. Misschien een mooie optie voor jou om mij door te geven naar welke afdeling het is doorgezet. Ht beeld van de soundbox is erg goed en  als het geluid en de sotware werkt is er ook niets mis mee. Echter als je KPN komt met klachten over de sounbox springt iedereen schijnbaar op tilt. Als je me kunt laten weten naar welke afdeling zou ik zeer erkentelijk zijn.

11 Augustus moet trouwens 11 juli zijn.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ik ontken ook niet dat er geen problemen bij jou kunnen spelen waar eens goed naar gekeken moet worden. Als je nog geen antwoord hebt gehad nadat het op 11 juli is doorgestuurd naar een andere afdeling, dan is het raadzaam om weer contact te zoeken met de klachtenafdeling. Daar loopt jouw case en die kunnen jou verder helpen. Je hebt rond die periode een mail gehad van de klachtenafdeling met hun contactgegevens. 

Ik ontken ook niet dat er geen problemen bij jou kunnen spelen waar eens goed naar gekeken moet worden. Als je nog geen antwoord hebt gehad nadat het op 11 juli is doorgestuurd naar een andere afdeling, dan is het raadzaam om weer contact te zoeken met de klachtenafdeling. Daar loopt jouw case en die kunnen jou verder helpen. Je hebt rond die periode een mail gehad van de klachtenafdeling met hun contactgegevens. 

Sorry maar ook dat klopt weer niet, daarom hieronder de tekst van dat bericht. 

Beste meneer

Uw melding van 11 juli 2025 met nummer 8224029042 is overgedragen aan een andere afdeling. Zij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Team KPN

Dus daarom blijft alles steeds hangen, het is gewoon echt KPN die er een rotzooi van maakt.

Het enige wat ik wil is gewoon een oplossing, die volledig door medewerkers van KPN wordt geweigerd.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Oh dat schiet niet op. Normaal wordt bij het overdragen of afsluiten van een melding ook het terugbelnummer erbij gezet. In dit geval blijkbaar niet. Dan wil ik eens kijken wat ik voor je kan doen. Zou je je profiel willen invullen met je gegevens (achternaam, postcode en huisnummer) en mij dan een seintje geven hier als dat gelukt is? Dan ga ik kijken of ik een ticket voor je kan aanmaken. 

Oh dat schiet niet op. Normaal wordt bij het overdragen of afsluiten van een melding ook het terugbelnummer erbij gezet. In dit geval blijkbaar niet. Dan wil ik eens kijken wat ik voor je kan doen. Zou je je profiel willen invullen met je gegevens (achternaam, postcode en huisnummer) en mij dan een seintje geven hier als dat gelukt is? Dan ga ik kijken of ik een ticket voor je kan aanmaken. 

Alles opgegeven wat je gevraagd hebt. 

Bij voorbaat dank.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dank je! Ik heb een ticket voor je aangemaakt en er wordt telefonisch contact met je gezocht op 06*****885. De doorlooptijd die daarvoor staat is maximaal 3 werkdagen, maar over het algemeen is het ongeveer 1 werkdag. Nu door de vakanties kan het iets langer zijn. 

Hopelijk wordt je snel gebeld en komen jullie er samen uit! 

Dank je! Ik heb een ticket voor je aangemaakt en er wordt telefonisch contact met je gezocht op 06*****885. De doorlooptijd die daarvoor staat is maximaal 3 werkdagen, maar over het algemeen is het ongeveer 1 werkdag. Nu door de vakanties kan het iets langer zijn. 

Dank je wel, ik heb al een sms ontvangen.

Het zou wel heel prettig zijn, ik moet nu echt 2 tot 3 keer per dag de box resetten omdat ineens het geluid wegvalt.

Maar we wachten af, in ieder geval bedankt voor het meedenken/meewerken.

Met veel van die helpdesks van KPN kun je niet veel of heb je niet veel aan.

Dank je wel, ik heb al een sms ontvangen.

Het zou wel heel prettig zijn, ik moet nu echt 2 tot 3 keer per dag de box resetten omdat ineens het geluid wegvalt.

Maar we wachten af, in ieder geval bedankt voor het meedenken/meewerken.

Met veel van die helpdesks van KPN kun je niet veel of heb je niet veel aan.

Hallo Arjan,

Vandaag ben ik gebelt door een KPN medewerker die mij vroeg naar de klachten die ik heb over de soundbox. Ik heb hem dus alle klachten opgegeven die ik heb en deze waren voor hem zeer herkenbaar. Over de opmerking van een KPN medewerker dat hetzou kunnen liggen aan dat ik een Fritzbox heb kon hij hartelijk lachen. Maar hij heeft er intussen al voor gezorg dat ik een nieuwe soundbox a.s. maandag ga ontvangen en dat ik dan gelijk de oude in kan leveren. Dus na weken discussiëren wordt er nu eindelijk iets ondernomen. Dus nogmaals dank voor jou ondernomen actie.

Als het probleem is opgelost zal ik dat ook melden.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Oh dat is sneller dan ik had verwacht. Het is beter positief verrast te worden dan negatief :) En het klinkt alsof jullie beiden een constructief gesprek hebben gehad over de issues van de afgelopen tijd en wat dan de oplossing is. Daar ben ik blij om. 

Ik ben ook benieuwd of de problemen na het ontvangen en installeren van de nieuwe Soundbox voorbij zijn. Laat inderdaad maar weten!