Skip to main content

ik heb net nieuw abonn. internet / interactieve tv

 Kwam van, vind ik, slechte provider net veel  storingen

 Na lang dubben voor kpn gekozen. Ik ben 83 en  hardhorend en was gewend bij vorige provider de teletekst 888 ondertiteling aan te zetten. Helaas, Kpn heeft geen teletekst die je makkelijk van programma naar programms aan of uit kan zetten.

Enorme teleurstelling dus, hoe het dan wel kan snap ik.niet en is zeker niet per programma aan/uit te zetten.

Dus, ik ga aansluiting maar annuleren, geeft weer een hoop gedonder en kosten maar ik dacht Kpn, welke provider kan nog beter zijn ?  Personeel Kpn winkel trekt z'n schouders op en je hoort ze denken, daar heb je weer zo'n ouwe,  dus weer met schade en schande een les geleerd. Dag Kpn.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hoi @fokker . Welkom op het forum. 

De ondertiteling bij kpn is juist eenvoudig aan en uit te zetten. 

Druk tijdens tv kijken 2 x op pijltje omlaag. Selecteer dan het tekst ballonnetje om ondertiteling aan of uit te zetten. Bij wisselen van zender hoef je 'm ook niet uit te zetten.


ja, dat werkt bij vlagen en niet elke gesproken zin wordt ondertitelt maar dat zal aan de maker van de ondertiteling liggen neem ik aan  is alleen vermoeiend om te lezen omdat de zinnen vaak niet aansluiten.

Mag ik nog wat vragen ? "Ergens" bij Kpn kwam ik tegen dat je de ondertiteling tekst zelf nog kunt aanpassen....? Maar hoe ik zoek  ik vind het niet


@fokker ps onderaan ga ik nog even in oo de halve zinnen 

Klopt. Je kunt lettertype enzo aanpassen. 

Maar dat werkt nog niet als je live kijkt. 

Wel als je even gepauzeerd hebt. Enkele seconden is genoeg. En ook bij opnames en terugkijken. 

Ga met de cursor naar het tandwiel en druk op ok. Tik naar beneden tot apparaat en druk op ok. Nu apparaatvoorkeuren. Dan bijna helemaal onderaan toegankelijkheid. Ondertiteling. 

Zet het aan als het uir is en ga naar beneden naar aangepast.

Wat je instelt kun je in beeld zien. 

Die weergave is er (nog) niet bij live. Maar wel al na kort pauzeren. En terugkijken en opnames. 

Ohja halve zinnen. Vooral erg vaak op sbs6 en de andere Talpa zenders. Was (hier) ook al met de vorige decoder ouderwets via teletekst 888.

Rtl 4 is niet veel beter. 

Npo zenders nog het best.


bedankt voor je uitleg


Je krijgt volledige zinnen in de ondertiteling als je hem op Unicast zet.


De ondertiteling werkt inderdaad nog niet perfect, soms geen of achterlopende ondertitels, wordt nogh steeds aan gewerkt @fokker 


Ondertiteling is me nu duidelijk, andere vraag want van de diverse uitleg op internet

snap ik niets. Hoe zet ik de decoder uit met de afstandsbediening?

Gisteravond op TV gedrukt, ging tv uit maar niet de decoder. Vanochtend half uur bezig geweest met aanzetten, wel geluid maar geen beeld,  wordt een beetje moe van dit soort dingen die niet of half werken. Uitleg op internet is ook waardeloos want van vrijwel alle stappen klopt niets van.

Maar goed, hoe zet ik decoder uit ? Op KPN rechtsboven klikken ? Dan is alles uit maar na 2 minuten weer beeld met tekst geen signaal. Waarom worden eenvoudige aan/uit zaken zo moeilijk gemaakt ?


ik heb me hier eerder niet zo positief uitgelaten over de leesbaarheid van d teletrjst 888 ondertiteling. Maar ik merk nu duidelijk verschil tussen mijn botige provider (Online.nl) en de ondertieling hier van Kpn. Deze teksten staan wit in een donkere balk zodat, ook als is de achtergrond wit of heel licht,  toch goed leesbaar. Ik neem mijn eerdere kritiek hierbij terug.


Ondertiteling is me nu duidelijk, andere vraag want van de diverse uitleg op internet

snap ik niets. Hoe zet ik de decoder uit met de afstandsbediening?

Gisteravond op TV gedrukt, ging tv uit maar niet de decoder. Vanochtend half uur bezig geweest met aanzetten, wel geluid maar geen beeld,  wordt een beetje moe van dit soort dingen die niet of half werken. Uitleg op internet is ook waardeloos want van vrijwel alle stappen klopt niets van.

Maar goed, hoe zet ik decoder uit ? Op KPN rechtsboven klikken ? Dan is alles uit maar na 2 minuten weer beeld met tekst geen signaal. Waarom worden eenvoudige aan/uit zaken zo moeilijk gemaakt ?

Hallo @fokker er zijn een paar handleidingen meegeleverd inclusief betekenis van de toetsen.

 


Maar goed, hoe zet ik decoder uit ? Op KPN rechtsboven klikken ? Dan is alles uit maar na 2 minuten weer beeld met tekst geen signaal. Waarom worden eenvoudige aan/uit zaken zo moeilijk gemaakt ?

Je dient op beide aan/uit knopjes te drukken, @fokker . Met de linker zet je de tv aan/uit en met de rechter de ontvanger. Één afstandsbediening, twee apparaten = twee aan/uit knopjes.

Ik heb wat uitleg omtrent de kpn afstandsbediening op mijn site. En nog hier en daar wat in dit forum.

Breedbeeldweetjes: De 'verborgen' functies van de afstandsbediening.


Huistijger

Op Unicast zetten, voor jou als ingewijde misschien iets heel logisch maar voor mij  abracadabra.

Ga maar eens op internet zoeken wat Unicast is en hoe je  dat inschakelt, als leek niet te begrijpen maar toch, bedankt.


@fokker

Druk op je afstandsbediening op het huisje en ga dan helemaal naar boven en rechts naar het tandwiel.
Kies voor Informatie en scroll naar beneden naar Video mode
Daar kun je Unicast instellen.

Ga een stap terug  en ga naar Apparaat open algemene instellingen

Apparaatvoorkeuren  en daarna Weergave en geluid

Ga naar HDMI CEC en klik de eerste drie opties aan.
Dan kun je de ontvanger en je TV met één knop uit en aanzetten dat is dan de KPN knop
Je TV moet wel HDMI CEC ondersteunen, anders moet je beide knoppen gebruiken.