Skip to main content

Vorige week gaf tv ontvanger aan “zender niet beschikbaar”

van alles geprobeerd niks werkte, kreeg nieuwe tv ontvanger opgestuurd en 2 dagen later weer het zelfde probleem..DRAMA..

 

Hi Thijs, welkom op het forum. 

Ik denk graag met je mee. Zo te lezen ligt het dan niet aan je tv-ontvanger. Hoe is die ontvanger aangesloten op je Experiabox? Rechtstreeks met een kabel? Of gebruik je de witte adapters in het stopcontact? 

Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Hé Alex , ontvanger is aangesloten met een kabel


Tevens wat gegevens ingevuld ;)


Dankjewel, ik zie dat er inmiddels een ticket is aangemaakt vandaag voor de technische dienst. Die gaan hier ook naar kijken. 

Wat ik tevens ook zie is dat je snelheid rond 8,5 Mbps is. 1 HD ontvanger neemt al rond 8 Mbps in beslag, waardoor dit de verklaring kan zijn als je tv kijkt en ook kan voorkomen als je internet. Hoewel de televisie stream voorrang geeft. 

Wat gebeurt er als je in de instellingen van de ontvanger de HD opties uitzet? Naar SD dus. 


Kan je dat laatste stukje “ vanaf 8,5 mbps tot stukje tv kijken/internet” iets verder toelichten?

 

hoe ik het nu begrijp is dat ik te weinig snelheid thuis heb voor tv en internet samen/tegelijk!?

 

nu ik de tv ontvanger op SD zet heb ik wel weer zenders.. maar wil natuurlijk wel gewoon op HD kunnen blijven kijken!


Je zit op het nippertje. 8 is het minimum en jij zit net erboven waardoor dit stoort. Ik weet niet of de technische dienst hier nog een oplossing voor kan vinden, eventueel een monteur die je ISRA punt nog kan controleren om er net iets meer uit te halen als dat technisch mogelijk is. Dat kan ik niet beloven. Hou er ook rekening mee dat er op dit moment geen monteurs worden aangestuurd hiervoor. 

 

Heb jij overigens een Smart TV met een Chromecast functie of een losse Chromecast? Of een LG of Samsung Smart TV van na 2017? Dit om te testen hoe het beeld is als je vanaf de itv app gaat casten of vanaf de KPN Smart TV app die op die televisies beschikbaar zijn.


Tv is LG oled smart tv van vorig jaar(2019).

chromekast gebruik ik Op slaapkamer en stream ik vanaf me telefoon .

 

dus nu even testen kwa beeld met de chromekast op de tv in woonkamer begrijp

ik?


Je snelheid is eigenlijk te laag voor hd inderdaad. Woon je in een buitengebied?


Nee woon vlak bij de stad, dus verre van een buitengebied


Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen.


 


Oohh je zou dus het dubbele moeten halen van wat je nu hebt!!! Ergens gaat er dus iets mis. Maar wat?? Welke snelheid meet jij bekabeld??


Geen idee hoe dat werkt😂, kan je me dat even toelichten?


https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm


@Thijs.meeuwsen, ik ben erg benieuwd wat er uit de bekabelde speedtest is gekomen! Als er bekabeld nog meer mogelijk is namelijk, dan moeten we dat er natuurlijk uit halen!


@Susan_ sowieso gaat er ergens toch iets mis bij deze klant? @Alex_P meet dat er 8.5 binnen komt terwijl het volgens fourstack 16 moet zijn.


Niet al te best volgens mij?


Nee das niet best. Maar dat heb je met je mobiel gemeten denk ik. Heb je een mogelijkheid om dat met een laptop te meten die met een kabel aangesloten is op de experiabox ?


Ga even proberen!

kan gewoon met de witte kabel die van de xperiabox naar de tv ontvanger gaat?


 


Hier gaat volgens mij wel wat mis.Wacht even op de medewerker.


Dat is niet heel gunstig. Stond de tv aan toen je dit ging meten? 

Ik denk dat we even moeten afwachten tot het ticket in behandeling is genomen. 

Voorlopig zou mijn advies zijn om de thuisbekabeling nog even bij langs te lopen. De gewenste situatie is als volgt:

Is/ra punt ( de plek waar KPN het huis binnenkomt ).. → kabel van maximaal  2 meter die naar de experiabox gaat. Mocht er nog een zogenaamde splitter tussen zitten, die graag verwijderen. 

Je kunt de kabeltjes nog even controleren op beschadigingen. Mag ik vragen hoe het aansluitpunt er bij jou uitziet? Is dat een lasdop? Of een kpn kastje? Zit alles goed vast? 


Vanaf de is/ra punt komt er 1 kabel binnen die is maximaal 1 meter lang, heeft de monteur zo gemonteerd.

kabels hebben geen beschadiging, en aansluitpunt is een kpn kastje


Hier nieuwe meting terwijl tv uitstaat


Ziet er goed uit. We zullen nu even moeten afwachten tot de technische dienst het ticket in behandeling neemt.