Skip to main content

Hallo,

Ik wil eens bekijken wat het betekent als ik van abonnement overstap. Ik kan dat niet op de KPN website vinden. Als ik eindeloos zoek krijg ik niets, behalve een lappendekken van individuele pagina’s waar telkens in voor mij niet toepasselijke omstandigheden wordt verteld hoeveel korting ik wel niet krijg. Maar niet korting op wat. Als ik zoek kan ik dit niet in een samengestelde pagina vinden. Als ik bijvoorbeeld Hussel zoek zijn er voor bestaande klanten zelfs pagina’s niets anders opstaat dan dat Hussel iets heel erg goed is.

Waar denk ik bijvoorbeeld aan

100 Mb Internet
2 X HD televisie
Pluspakket
Opnamepakket
1 X Mobile telefoon in diverse variëteiten
Ziggo sport maar geen Fox sport.

Ik ben er in geïnteresseerd vanuit een 0 situatie en niet vanuit mijn bestaande situatie.

Weet iemand een start punt pagina waarmee dit eenvoudig is samen te stellen.

Hallo @CorL , is dit wat:

Stel je eigen pakket samen:


Hallo Jan,

Bedankt, helemaal conform de vraag (84,48 (zonder de mobiel). Maar ik mocht van Eric vorige keer geen nieuwe topic openen, dus dan toch maar een vervolg vraag. 

Heb je zo’n link ook bij bestaande klanten, want de apparatuur staat hier al dus aansluitkosten is overdreven. 

In dit forum is ook door moderators gezegd dat je geen voordelen hebt als je niet eerst 6 maanden een Ziggo (of dergelijk) abonnement hebt gehad. 

Dus heb je een dezelfde link voor bestaande klanten?


Hallo @CorL 

Log daarvoor in op MijnKPN en dan via Producten → Thuis.  Vervolgens klik je linksonder op Abonnement wijzigen, dan zie je de opties en krijg je een overzicht oud/nieuw.


Hallo RBxx

Dan kom ik terrecht op dezelfde pagina als Jan mij al gegeven heeft. Ik wil natuurlijk niet eerst wijzigen en dan weten wat het kost. 

Ik heb namelijk een “alles in 1 pakket” en wil van mijn vaste telefoon af en Fox sport inruilen voor Ziggo sport. En ik wil niet achteraf terechtkomen in die regen van klachten die we hier in het forum hebben gezien als je dit wijzigt zonder je vooraf goed te hebben geinformeerd. 


Hoi @CorL , ik zie het inderdaad. Sorry, ik had niet verder geklikt….

Dat gaat dan (helemaal) niet goed, want ik zie ook “nieuwe klanten” korting en aansluitkosten.


Ik heb namelijk een “alles in 1 pakket” en wil van mijn vaste telefoon af en Fox sport inruilen voor Ziggo sport.

Wat de vaste telefoon betreft: dat kan niet zonder te wijzigen naar Hussel.
Het gaat in abonnementskosten nauwelijks schelen; het weglaten van de vaste tel. Mogelijk ben je met Hussel zonder tel zelfs iets duurder uit dan Alles-in-1 met tel. Bij A-i-1 is er geen extra abokosten voor de vaste tel. Er niet meer uitgaand mee bellen geeft dus al de besparing. Zeker ook uitzetten van Belonbeperkt indien van toepassing.
Of trek de telefoon er helemaal uit (wel evt. voicemail uitzetten) en laat het nummer 'slapen’.

Pakket wisselen

Verder kun je via MijnKPN of de decoder gewoon je pakketten wisselen binnen je huidige Alles-in-1 abonnement. Dus Fox sports uitzetten en Ziggo sport aan. Doe dit niet 'tegelijk’, maar houdt er 24 uur tussen! Eerst Z.S. aan en 24 uur later F.S. uit kan natuurlijk ook.

Snelheid

Ook een upgrade van de snelheid kan binnen je huidige Alles-in-1 pakket. Zie daarvoor MijnKPN!
Dat kan alleen als op jouw adres het ook geleverd kan worden. Hoger dan 50 en tot 100 dus. Zie fourstack.

Wijzigen bestaande abonnee alleen via MijnKPN of 0800-0402

MijnKPN heeft (hier) storing. Kan dus niet de links ofzo checken.


Peter,

Je kan via MijnKPN in “alles in een” niets uitzetten, dan hadden ze dat Husselen niet hoeven te gaan gebruiken. (Alle producten worden zogenaamd gratis geleverd ).

Maar met husselen hebben ze wel de officiele betekenis van het woord bereikt. 

https://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/husselen#.Xlkb33HPyUk

 


Je kan gewoon wel je zenderpakketten wijzigen in MijnKPN. En ook in de decoder.

En die vaste telefoon, ach, dat scheelt qua abo niks tot heel weinig.

Ik ben iets goedkoper uit met m’n A-i-1 mét ongebruikte vaste nummer. Dan Hussel zonder vast nummer. (heb er wel nog toestel aan voor die enkeling die na 8 jaar het vaste nummer nog belt...)

Welke Alles in 1 heb je? Instap, Standaard, Premium? Of een oudere met Glasvezel of Thuis er nog voor?


Peter,

Laat maar. In deze draad wordt (met uitzondering van het antwoord van Jan) ook door jou gewoon bevestigd wat ik al weet. Wij verschillen niet van mening, Echter blijkt het dat als ik wil wijzigen ik dat niet direct met Hussel moet oplossen maar eerst goed gaan onderzoeken wat andere TV/Telefoon providers voor mij betekenen. (Bijvoorbeeld Formule 1 en TV5) 


Wil je én goedkoop Formule 1 (via ziggo sport kanaal 14) én TV5 dan blijft alleen Ziggo over. Die moet dan wel in jouw woonplaats beschikbaar zijn, want hun coax is niet landelijk.

Fox Sports is poepduur bij Ziggo. Maar die zendergroep wil je toch niet. Neem je bij Ziggo echter abo op het Ziggo Sport pakket (alle 6 kanalen) dan krijg je voor nog € 2 extra Fox Sports 1, 2 en 3 erbij.


Fox Sports is poepduur bij Ziggo.

FOX Sports is bij Ziggo juist veel goedkoper dan bij KPN.

Niet voor de individuele abonnee maar wel voor de abonnees als geheel.

Een FOX Sports abonnement kost bij Ziggo €17,95 (Eredivisie) of €24,95 (alle zenders).

Bij KPN kost een FOX Sports abonnement €37,99. (€12,99 + 10x€2,50 voetbaltax)


Goedemorgen @CorL, bedankt voor jouw bericht!

Wanneer je bij KPN wil gaan verlengen, mogelijk als jouw huidige contract bijna eindigt, kan je in MijnKPN de opties zien. Kies een pakket, en voordat je alles bevestigd zie je een overzicht van wat je wil gaan bestellen! In ieder geval, dat is de bedoeling. Is dit niet wat je wil? Dan bevestig je het uiteraard niet :relaxed:

Ook ik wil wel even met je meekijken wat het zou kosten als je jouw pakket wijzigt. Wil je dat ik dit even nakijk? Vul dan je Forum profiel even aan met naam, postcode + huisnummer en klantnummer en geef mij een seintje wanneer dit gelukt is!

Op onze website is het eigenlijk alleen voor nieuwe klanten zichtbaar wat er mogelijk is 


Goedemorgen @CorL, bedankt voor jouw bericht!

Wanneer je bij KPN wil gaan verlengen, mogelijk als jouw huidige contract bijna eindigt, kan je in MijnKPN de opties zien. Kies een pakket, en voordat je alles bevestigd zie je een overzicht van wat je wil gaan bestellen! In ieder geval, dat is de bedoeling. Is dit niet wat je wil? Dan bevestig je het uiteraard niet :relaxed:

Ook ik wil wel even met je meekijken wat het zou kosten als je jouw pakket wijzigt. Wil je dat ik dit even nakijk? Vul dan je Forum profiel even aan met naam, postcode + huisnummer en klantnummer en geef mij een seintje wanneer dit gelukt is!

Op onze website is het eigenlijk alleen voor nieuwe klanten zichtbaar wat er mogelijk is 

Susan,

Nee ik kan dat niet zien in MijnKPN (althans tot gisteren) en ik wil niet dat je even meekijkt. Ik wil een “What if” doen van wat het betekent als ik mijn huidige abonnement wijzig. Als je even door deze thread heenkijkt, kan je zien dat best wel deskundigen met KPN ook hebben geconstateerd dat het niet kan.

De informatie is wel voor nog niet bestaande klanten beschikbaar, maar van de voordelen hierbij is in dit forum geschreven dat bestaande klanten geen voordelen krijgen bij aangaan van een nieuw abonnement . Dan moeten ze eerst minstens 6 maanden overstappen naar Ziggo of zo. 

Trouwens op de MijnKPN pagina’s staat nergens vooraf aangegeven dat je kan wijzigen en dat het pas ingaat als je later bevestigen doet. Het zal niet de eerste verassing van KPN zijn als je constateert, dat dat er niet is. 

Misschien slim even eerst door de thread heen te lezen voor je een reply doet. 


Susan is er een paar dagen niet dus vandaar dat ik reageer.

Oké, we hoeven niet mee te kijken, echter zou dat puur zijn om jou te helpen natuurlijk. Susan heeft de vorige berichten ongetwijfeld gelezen, aangezien het wel gewoon klopt wat ze aangeeft. Als je, zoals RBxx ook aangaf, klikt op abonnement wijzigen kom je op onderstaande pagina. Daar kun je dus de verschillende abonnementen + extra's aanklikken en kijken wat je gaat betalen. Als je dan weer klikt op jouw huidige abonnement zie je wat je nu betaalt.

Het moge inmiddels inderdaad duidelijk zijn dat je geen nieuwe “welkomskorting” krijgt zodra je overstapt van Alles-in-1 naar Hussel. Ook zijn er geen aansluitkosten, aangezien je al klant bent.

Maar vanuit een “0-situatie” bekijken terwijl je al klant bent kan niet, aangezien die situatie niet bestaat. Je bent óf al klant, en wijzigt het abonnement (eventueel) naar Hussel (zonder korting en aansluitkosten) wat je dus in MijnKPN kan zien, óf je bent nog geen klant en dan heb je die dingen wel (zie link van Jan).

Het is vooralsnog niet mogelijk om mobiele abonnementen in 1 overzicht te zien in MijnKPN.

Succes! Mocht je nog vragen hebben, dan is mijn advies om zo duidelijk mogelijk aan te geven wat je bedoelt.

 

 


Paul, 

Bedankt, het verhelderd, het is natuurlijk maar een afgeleide vraag dus het kan niet als beste antwoord worden gemarkeerd.

Onduidelijk blijft voor mij wat KPN nu uit wijzigen abonnement verstaat zoals jij schrijft. Een abonnement  kan ongeacht de wijziging van opties na de overeengekomen looptijd door beide partijen worden beeindigen.

Maar ik lees hier steeds dat KPN Hussel als een nieuwe overeenkomst aanbiedt en niet als een wijziging op een overeenkomst. 

Ik zie hierover ook niets op die pagina. 


Als het alleen voor F1 is kan je ook via F1 tv pro een abonnement nemen dit kost 64,99 per jaar en dan blijft alles bij de kpn hetzelfde 


Paul, 

Bedankt, het verhelderd, het is natuurlijk maar een afgeleide vraag dus het kan niet als beste antwoord worden gemarkeerd.

Graag gedaan. Wat niet kan, is nog nooit gebeurd:wink: Maar je mag wat mij betreft helemaal zelf weten wat je als “beste antwoord” ziet…

Onduidelijk blijft voor mij wat KPN nu uit wijzigen abonnement verstaat zoals jij schrijft. Een abonnement  kan ongeacht de wijziging van opties na de overeengekomen looptijd door beide partijen worden beeindigen.

Maar ik lees hier steeds dat KPN Hussel als een nieuwe overeenkomst aanbiedt en niet als een wijziging op een overeenkomst. 

Ik zie hierover ook niets op die pagina. 

Je gaat niet per definitie een nieuw jaarcontract aan. Dus je kan een eventuele overstap van Alles-in-1 naar Hussel zien als wijziging van het abonnement, waarbij het abonnement maandelijks opzegbaar blijft. Indien je een nieuw jaarcontract zou aangaan, dan wordt dat duidelijk aangegeven. Houd er wél rekening mee dat zodra je over zou stappen naar Hussel, je niet meer terug kan naar Alles-in-1. 

 

Voorbeeldje: ik ben zelf recent overgestapt van Alles-in-1 naar Hussel:

Geen nieuw jaarcontract

 


@Paul_ Mogen wij ook genieten van jouw personeelskorting? :sweat_smile:


@Paul_Mogen wij ook genieten van jouw personeelskorting? :sweat_smile:

Jij bent scherp de ochtend, maar: 

 


@Paul_  Jammer! Mag ik dan toch even inhaken?

 

Ik was vorigjaar ook over gegaan naar Hussel. Echter zag ik vorige week dat er 3 maanden korting stond in mijn kpn op de hogere snelheden. Dus zo hollands als ik ben dacht ik, mooi, 3 maandjes 23 euro korting :)

 

 

Toch heb ik een nieuw contractdatum gekregen? Dat hoort toch niet te kunnen tijdens een wisseling in het pakket? Heb ik namelijk nog nooit eerder gezien.

 

Dit gebeurde namelijk ook niet toen ik internet en tv had toen ik in 2017 hier kwam. in 2018 kreeg ik ook een korting aangeboden in mijnkpn op de internetpakketten. Toen wijzigde mijn einddatum contract ook niet,…

Wil je dit eens uitzoeken?


@Paul_  Jammer! Mag ik dan toch even inhaken?

Zou je een apart topic willen aanmaken? Dan pakken we het met alle liefde op. Anders dan gaan we hier in discussie op andermans topic… Eigenlijk niet de bedoeling.


Reageer