Skip to main content

Goede avond,

Ons contract voor tv/internet is op 1-10-2018 geƫindigd. Deze hebben we gewoon laten doorlopen, omdat wij zeer tevreden zijn met kpn. Echter zie ik dat de huidige abonnementen betere voorwaarden (gratis superwifi punten) hebben en ook de kosten lager liggen voor een vergelijkbaar abonnement.

Ik vraag mij af of het mogelijk is om het huidige abonnement om te zetten (zonder het geheel helemaal op te zeggen) naar een nieuwe hussel abonnement. En op deze wijze kunnen profiteren van de extra's, vernieuwde hardware en daarbij de lagere kosten.

Als bijlage het abonnement zoals gewenst.Ā 

*Admin: titel aangepast voor een betere vindbaarheid

Hallo @Rouds, welkom op het KPN forum! Wat leuk om te zien dat je al geruime tijd klant bent, bedankt voor jouw vertrouwen in KPN! Ik begrijp dat je nu aan het kijken bent naar een nieuw abonnement, omdat dit voordelig is. Heel logisch! Je kunt zonder problemen de overstap naar KPN Hussel maken. Je kunt dit zelfs eenvoudig zelf regelen via MijnKPN. Wel is het zo dat je als bestaande klant dan niet in aanmerking komt voor een welkomstcadeau, zoals de gratis SuperWifi, deze heb je in het verleden namelijk al gehad. Ook is nieuwe apparatuur niet gelijk aan de orde zolang jouw huidige apparatuur nog voldoet.Ā 

Maar wij snappen natuurlijk ook dat je graag het beste uit jouw wifi verbinding wilt halen. Daarom hebben we deĀ Wifi ManagerĀ ontwikkeld!Ā Dit is dĆ© manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen. De Wifi Manager zal je vragen een aantal metingen op verschillende locaties uit te voeren. Hierna komt deze met een passende oplossing. Voor het beste resultaat doorloop je de Wifi Manager twee keer. Haal je na de tweede keer nog steeds onder de 20 Mbps, dan krijg je van ons gratis Experia Wifi of een gratis wifi monteur aangeboden.

Belangrijk om te weten: de Experia Wifi dien je bekabeld aan te sluiten, anders werken ze niet. Wil je liever een draadloze oplossing? Dan kan je overweg om de SuperWifi aan te schaffen. Voor jou als trouwe klant bieden we deze aan voor slechts ā‚¬ 149,00. Je kunt deze direct aanschaffen via de Wifi Manager, wel zo gemakkelijk. :)


Skip bovenstaand verhaal van @Denise_Ā  maar deels.

Bellen met 0800-0402 en je verhaal uitleggen. Dat heb ik eergisteren ook gedaan en werd doorverbonden met een andere afdeling (savings?)Ā en kreeg 6 maanden 27 euro korting, zelfs Ć¼berhaupt zonder mijn pakket aan te passen. Geen garantie natuurlijk, maarā€¦Ā gewoon proberen. ā€œNeeā€ heb je, ā€œjaā€ kan je krijgen blijkbaar.


En als je die korting krijgt bedenk dan dat andere klanten die voor je betaald hebben.


En als je die korting krijgt bedenk dan dat andere klanten die voor je betaald hebben.


dat is toch ook zo met nieuwe klanten die extras krijgen

dat betaald de trouwe vaste klant

Ā 

Ā 


En als je die korting krijgt bedenk dan dat andere klanten die voor je betaald hebben.

Of de abonnementen zijn dusdanig geprijsd (te duur)Ā dat er ā€˜kortingā€™ gegeven kan worden.

De ā€˜welkomstkortingenā€™ of ā€˜gratis apparatuurā€™ zijnĀ in de abonnementsprijs verdisconteert. En op die manier lijkt het alsof er ā€˜kortingā€™ wordt gegeven of iets ā€˜gratisā€™ ontvangen wordt.

ZodraĀ er geschermd wordt met ā€˜kortingā€™ of ā€˜gratisā€™ moet dat tot nadenken stemmenā€¦ Er is namelijk geen enkel bedrijf dat iets gratis weggeeft: er staat altijd iets tegenover.


En als je die korting krijgt bedenk dan dat andere klanten die voor je betaald hebben.


Dus je verwacht een bedankje?:stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue::rofl:

Ā 

Dat jij geen gebruik wilt maken van de mogelijkheden betekend niet dat een ander dit ook niet mag doen.

Ook jij wilt niet teveel betalen, en zolang er nog genoeg bonussen naar de top bestuurders kunnen heb ik geen medelijden met KPN.


En als je die korting krijgt bedenk dan dat andere klanten die voor je betaald hebben.

Dat geld met zo ongeveer alles. Ook de airmiles bij de AH worden mede betaald door de mensen die ze niet sparen, idem voor de zegeltjes bij de Shell (bestaan die nog?)

Uiteindelijk ben ik alleen verantwoordelijk voor mijn eigen portemonnee. En als ik met een vriendelijke telefoontje van ongeveer een kwartier ruim 150 euro kan uitsparen, dan doe ik dat.


Ook KPN kan geld maar Ć©Ć©n keer uitgeven. Dus of aan kortingen of het wordt geĆÆnvesteerd in het netwerk. Dus als jij korting krijgt moet ik langer wachten op glasvezel. Beetje zwart/wit gezegd natuurlijk.Ā 


Ook KPN kan geld maar Ć©Ć©n keer uitgeven. Dus of aan kortingen of het wordt geĆÆnvesteerd in het netwerk. Dus als jij korting krijgt moet ik langer wachten op glasvezel. Beetje zwart/wit gezegd natuurlijk.Ā 

Omzet KPN 2020: 5,3 Miljard Euro

Winst KPN 2020: 561 Miljoen Euro

Ik denk dat het wel meevalt ;-)


Ook KPN kan geld maar Ć©Ć©n keer uitgeven. Dus of aan kortingen of het wordt geĆÆnvesteerd in het netwerk. Dus als jij korting krijgt moet ik langer wachten op glasvezel. Beetje zwart/wit gezegd natuurlijk.Ā 

Dat is inderdaad heel zwart-wit.

Zoals eerder gesteld: de abonnementen worden dusdanig hoog geprijsd, dat er ā€˜kortingenā€™ en ā€˜welkomstaanbiedingenā€™ kunnen worden verstrekt. Het is echt niet zo, dat bestaande klanten die kortingen of welkomstaanbiedingen betalenĀ of datĀ dat ten laste komt van het bedrijfsresultaat.Ā 

Je kunt dit vergelijken met de vele Ā ā€˜aanbiedingenā€™ waar de grootgrutters en voordeel drogisten ons naar hun winkels lokken. Wasmiddelen en drogisterij artikelen bijvoorbeeld,Ā zijn in Nederland extreem duur, waardoor de supermarkten en drogisterijen er bij de aankoop van twee stuks, er Ć©Ć©n ā€˜cadeauā€™ kunnen doen. En dan nog, zijn de drie flessen wasmiddel of shampoo, waarvan er Ć©Ć©n ā€˜gratisā€™ lijkt, vĆ©Ć©l duurder dan wanneer je die inĀ Duitsland ā€˜ohne Rabatā€™Ā Ā zou kopen.Ā 


Nederlanders houden van ā€˜kortingenā€™. Wanneer zij ā€˜kortingā€™ of ā€˜aanbiedingā€™ lezen, verliezen zij de Hollandse nuchterheid. Bang om teveel te betalen realiseren zich niet dat bedrijven geen filantropische instellingen zijn die zomaar iets weggeven.

Ā 

Over dit fenomeen heeft de Keuringsdienst van Waarde een aflevering gemaakt. De moeite waard om eens terug te kijken.

https://www.npo3.nl/keuringsdienst-van-waarde/15-04-2021/KN_1725007/POMS_KN_16493517

Ā 

Ā