Skip to main content
Beantwoord

Nieuw IPTV Menu

  • June 10, 2020
  • 39 reacties
  • 635 keer bekeken

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10

Ik heb sinds vanmiddag het nieuwe Menu op mijn Arris VIP5202 echter kan ik niet naar het menu voor extra zender pakketten in te stellen deze worden niet ingeladen.

Dit heb ik trouwens op beide decoders die ik heb.

Hebben meer mensen hier last van?

Beste antwoord door MennoG78

Dit verschilt per keer, op mijn ene ontvanger blijft zenderpakketten laden en op deze andere krijg ik een balkje in beeld dat de order wordt verwerkt en ik geen nieuwe aanpassingen kan doen. 

 Zenderpakketten laden nu ook in :)

 

Hallo @MennoG78,

Als het goed is, is vannacht je ontvanger ge-update naar UI versie: 4.99.212 (niet softwareversie, die blijft op 8.0.98_1) en dit zal het kinderslot probleem moeten oplossen. Zal je dit is willen testen?

 

hierbij bevestiging dat het nu wel werkt top !

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

39 reacties

Forum|alt.badge.img+16
  • June 10, 2020

Hallo @MennoG78,

Heb je al eens de stroom even van de ontvanger gehaald? Zal je anders als dat niet werkt de software nogmaals willen forceren via Menu → Instellingen → 2x gele knop indrukken → Software opnieuw installeren → Installeer?
Hier werkt het namelijk op de recente versie wel goed, al moet ik zeggen dat ik enkele versies voorop loop. 


MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Superuser
  • June 10, 2020

Hallo @MennoG78,

Heb je al eens de stroom even van de ontvanger gehaald? Zal je anders als dat niet werkt de software nogmaals willen forceren via Menu → Instellingen → 2x gele knop indrukken → Software opnieuw installeren → Installeer?
 

Herstart had ik al 2 keer gedaan hielp niet ik installeer de box nu opnieuw kijken of dat uitmaakt.


MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Superuser
  • June 10, 2020

Opnieuw installeren ging erg snel.

Maar heeft niets uitgemaakt zodra ik op zenderpakketten druk blijf thij staan op: Uw pakket informatie wordt voor u opgehaald alleen staat hij hier nu 2 min al op :(


Forum|alt.badge.img+16
  • June 10, 2020

Hallo @MennoG78,

Dan loop je inderdaad 2 versies achter op mijn versie zo te horen (en dat is normaal).
Wacht het anders even af of het morgen nog zo is, want hier laad hij wel wat trager dan ik gewend ben.  

Laat je het even weten of het morgen nog zo is?


MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Superuser
  • June 10, 2020

Hallo @MennoG78,

Dan loop je inderdaad 2 versies achter op mijn versie zo te horen (en dat is normaal).
Wacht het anders even af of het morgen nog zo is, want hier laad hij wel wat trager dan ik gewend ben.  

Laat je het even weten of het morgen nog zo is?

@ChrisWissink Zal ik zeker even laten weten.

Versie die ik nu heb is 8.0.95_2

Op de oude software kon ik het wel laden.

Dacht eerst omdat het kwam dat ik een eigen Fritz!box7590 er tussen had gezet (niet die je bij KPN kan huren maar een eigen)


Forum|alt.badge.img+16
  • June 10, 2020

 @MennoG78 Dat kan ook een oorzaak zijn, want ik weet er wat issues lopen met fritz boxen i.c.m. 5202. Maar die zijn voornamelijk met het niet kunnen updaten van de software. 
Ik hoop dat je morgen weer gebruik kan maken en anders horen we het hier graag. :wink:


MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Superuser
  • June 10, 2020

@ChrisWissink Zal ik zeker doen het updaten ging hier op beide boxen probleemloos en snel.

Zal het morgen laten weten.

Wellicht sluit ik morgen even me KPN box V12 aan als het nog niet werkt om te kijken of die het wel doet.


wjb
Wijsgeer
  • June 10, 2020

 Dacht eerst omdat het kwam dat ik een eigen Fritz!box7590 er tussen had gezet (niet die je bij KPN kan huren maar een eigen)

Een gekochte FRITZ!Box is 100% gelijk aan een van KPN gehuurde FRITZ!Box.


Forum|alt.badge.img+16
  • June 10, 2020

Dat zou fijn zijn inderdaad @MennoG78, dan kunnen we meteen uitsluiten of dit aan de configuratie v.d. fritzbox ligt. 


MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Superuser
  • June 10, 2020

 Dacht eerst omdat het kwam dat ik een eigen Fritz!box7590 er tussen had gezet (niet die je bij KPN kan huren maar een eigen)

Een gekochte FRITZ!Box is 100% gelijk aan een van KPN gehuurde FRITZ!Box.

Ja die had ik ook al door bij me buurman die de Fritz!box heeft genomen bij KPN nu alleen nog me SIP gegevens klantenservice kon me ook niet helpen moest via de site die het niet doet


wjb
Wijsgeer
  • June 10, 2020

Begrijp ik je goed dat de SIP servicetool voor jou niet werkt?

In welke stap gaat het fout?


MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Superuser
  • June 10, 2020

Begrijp ik je goed dat de SIP servicetool voor jou niet werkt?

In welke stap gaat het fout?

Zodra ik me KPN is invul gaat hij laden en geeft hij al 3 dagen een error dat het niet gelukt is.


wjb
Wijsgeer
  • June 10, 2020

Helaas een issue dat wel vaker voor komt en waar iemand van KPN naar zal moeten kijken.

@Erik_, iets voor jou?


MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Superuser
  • June 11, 2020

@ChrisWissink met KPN box V12 er tussen werkt het ook niet Uw pakket informatie wordt opgehaald en vervolgens staat hij hier al 10 min op.

 

Heb wel het idee dat met internet met de KPN box v12 senller is als de Fritz!Box 7590 maar dit kan aan mij liggen @wjb kan dit kloppen of geen ervaring mee?


Forum|alt.badge.img+16
  • June 11, 2020

Hmm dat is vervelend @MennoG78, dan zal er ergens in de communicatie met de kpn servers een issue ontstaan. Dan zal een moderator hier dit even moeten melden bij het iTV team. Hier werkt zenderpakketten inmiddels weer binnen een seconde, maar het is lastig te vergelijken omdat ik in de pilot twee softwareversies voorop loop. 


wjb
Wijsgeer
  • June 11, 2020

@ChrisWissink met KPN box V12 er tussen werkt het ook niet Uw pakket informatie wordt opgehaald en vervolgens staat hij hier al 10 min op.

Op mijn ZTE ZXV8001 achter een EdgeRouter Lite 3 wordt de pakketinformatie wel geladen.

 

Heb wel het idee dat met internet met de KPN box v12 senller is als de Fritz!Box 7590 maar dit kan aan mij liggen @wjb kan dit kloppen of geen ervaring mee?

Ik heb daar geen ervaring mee, bekabeld zou het geen verschil mogen maken maar via wifi zou de KPN Box 12 wel eens sneller kunnen zijn immers de KPN Box 12 ondersteunt WiFi 6.

Dat is dan alleen het geval op mobiele apparaten die ook WiFi 6 ondersteunen en dat zijn er nog niet zo veel.


MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Superuser
  • June 11, 2020

@wjb rare is heb nu ipv6 ingeschakeld op me Fritzbox en gaat hij opeens wel snel best apart allemaal 

 


MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Superuser
  • June 11, 2020

Hmm dat is vervelend @MennoG78, dan zal er ergens in de communicatie met de kpn servers een issue ontstaan. Dan zal een moderator hier dit even moeten melden bij het iTV team. Hier werkt zenderpakketten inmiddels weer binnen een seconde, maar het is lastig te vergelijken omdat ik in de pilot twee softwareversies voorop loop. 

@ChrisWissink hoe kan ik een moderator hierop attenderen?

Net ook hierover contact gehad met klantenservice die verwijzen me naar het forum 


Forum|alt.badge.img+16
  • June 11, 2020

 @MennoG78 die komen hier vanzelf. De wachttijd is alleen nu wat langer dan normaal i.v.m. drukte. Ik verwacht dat je binnen ongeveer 7 dagen een reactie krijgt. Tot die tijd kun je wijzigingen in je zenderpakket ook doorgeven via MijnKPN onder Producten → Thuis → Extra opties toevoegen of wijzigen → Zenderpakketten.


MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Superuser
  • June 11, 2020

@ChrisWissink ja via mijn kpn gaat het ook wel inderdaad maar is makkelijkste en mooiste via Decoder


Forum|alt.badge.img+16
  • June 11, 2020

Klopt @MennoG78, was meer bedoeld om in die tussentijd een noodoplossing te bieden :wink: . Hopelijk gaat het voor jou snel weer werken. 


MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Superuser
  • June 15, 2020

@ChrisWissink  ik heb net versie 8.0.98_1 gehad helaas nog niet opgelost hij laad nog steeds geen zender pakketten en aangezien er nog een wijziging loopt op mijn abonnement kan ik online ook niks wijzigen.

 

waar vind ik trouwens release notes van software wijzigingen ? Ben wel benieuwd wat ze veranderen of verbeteren


Forum|alt.badge.img+16
  • June 15, 2020

waar vind ik trouwens release notes van software wijzigingen ? Ben wel benieuwd wat ze veranderen of verbeteren

Niet helaas, deze krijgen alleen de pilotgroep onder ogen wat er exact veranderd is. Dit mag ik helaas naar buiten toe niet delen. 

 ik heb net versie 8.0.98_1 gehad helaas nog niet opgelost hij laad nog steeds geen zender pakketten en aangezien er nog een wijziging loopt op mijn abonnement kan ik online ook niks wijzigen.

Hmm, vreemd dat dit probleem zo blijft. Welke wijziging heb je lopen dan? Want dit kan die laad problemen wel verklaren. 


wjb
Wijsgeer
  • June 15, 2020

...en aangezien er nog een wijziging loopt op mijn abonnement kan ik online ook niks wijzigen.

Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom er geen pakketten getoond worden op de TV ontvanger.


MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Superuser
  • June 15, 2020

Heb donderdag een snelheid wijziging aangevraagd alleen is daar een probleem mee en wordt er morgen avond om 18 uur een ticket op gepakt kreeg ik vandaag door.

Wellicht hangt dit samen.

Heb wel ander probleem ook zag als ik kinderslot heb aan staan geen titels dit kan je aanzetten en bevestigen met pincode maar hij wordt niet onthouden ook met deze nieuwe software versie niet.