Skip to main content

Gister de nieuwe tv ontvanger gekregen omdat ik mijn abonnement bij KPN heb veranderd. Nu heb ik dus de KPN tv ontvanger aangesloten en als ik dan tv kijk dan gaat het beeld om de paar minuten even op zwart en gaat dan weer verder. Zeer storend als je iets zit te kijken en dan telkens een zwart beeld ziet (erger dan de reclames die je nu op tv krijg). Iemand hier ook deze problemen? Zo ja is het opgelost en hoe heb je dat opgelost?

Goedemorgen @Makas en bedankt voor je bericht!

 

Dat is natuurlijk niet de bedoeling van een nieuwe tv ontvanger dus goed dat je hier melding van maakt. Ik zou je als eerste willen adviseren om deze ontvanger eens een handmatige software reset te geven. Hoe je dat doet, zie je hier. Laat je me weten of het probleem hiermee is verholpen? 


Goedemorgen @JanZ_ ,

 

ik heb nu al meer dan een week contact gehad met jullie helpdesk en er is ook een monteur langs geweest om dit probleem op te lossen maar heeft allemaal niks geholpen. Ik zou woensdag terug gebeld worden maar ook helemaal niks meer gehoord. Maar het probleem dat ik heb dat het beeld dus om de zoveel seconden op zwart gaat en weer terug heb ik dus nog steeds. Kabels zijn nagelopen, kastjes zijn wel een paar keer gereset. (Door me zelf en ook een paar keer van afstand gedaan) Modem is zelfs opnieuw gereset.  Tv firmware is ook geüpdatet. Het mooie is dat de oude kastje het wel normaal doet en de nieuwe kastjes niet. Ook op een andere tv geprobeerd maar probleem blijft bestaan. De hmb2260 werkt correct (ondanks menu heel traag is maar wat bekend is) en de vip5202 is echt waardeloos.


Goedemiddag @Makas en bedankt voor deze terugkoppeling!

 

Dat klinkt als een zeer hardnekkig probleem als zelf de monteur op locatie geen oplossing voorhanden had. Ik kijk daarom graag eens met je mee. Kun je voor mij je forumprofiel invullen en een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast dank!


@JanZ_ bij deze ingevuld.


Nog ter info: de laatste update op de vip5202 geïnstalleerd maar de storing blijft. 


Gebruikt u een draadloze verbindingset in huis? 

Heeft u een switch in gebruik? 


@Nick83 Nope, vanaf modem naar de vip5202 rechtstreeks aangesloten zonder tussen komst van switch of iets dergelijks.


@Nick83 Nope, vanaf modem naar de vip5202 rechtstreeks aangesloten zonder tussen komst van switch of iets dergelijks.

Ok. Welke Experiabox heeft u?


V10


Heb je al een andere HDMI-ingang op de TV geprobeerd? Welk merk en type tv heb je?


@SledgehammerNL yes heb ik gedaan en heb zelf 4 verschillende kabels en 4 verschillende poorten op mn tv geprobeerd. Heb ook 3 verschillende vip5202 boxen getest (samen met een kpn monteur) 

Ik heb de Samsung QE65Q6FNA met software versie T-KTM2DEUC-1310,4 BT-S

Volgens mijn Samsung tv de laatste firmware.

 


Dan heb je dat in ieder geval uitgesloten en de tv zou dat allemaal wel aan moet kunnen.

Hoe heb je de HDR stand op de 5202 ingesteld?


HDR stand? Hoe kan ik dat zien?


3840X2160/50p


Ik bedoel eigenlijk in het menu van de tv-ontvanger bij beeldinstellingen. Daar kun je HDR instellen op ‘uit’, ‘aan’ of ‘automatisch’


Staat op automatisch


Zou je die eens uit kunnen zetten.


Zou je die eens uit kunnen zetten.

Yes heb ik gedaan. staat nu op uit. heb nu even alles opnieuw opgestart.


Zou je die eens uit kunnen zetten.

Yes heb ik gedaan. staat nu op uit. heb nu even alles opnieuw opgestart.

Ben benieuwd. Laat de uitkomst maar weten.


 

Zou je die eens uit kunnen zetten.

Yes heb ik gedaan. staat nu op uit. heb nu even alles opnieuw opgestart.

Ben benieuwd. Laat de uitkomst maar weten.

tot nu toe nog steeds geklaag dat de jongste niet normaal tv kan kijken … Dus dat heeft helaas niet geholpen.


Vreemd. Op welke resolutie staat de ontvanger ingesteld?

 

Heb je Auto Motion Plus aan staan op de tv?


Ik heb voor die reden de nieuwe tv ontvangers terug gestuurd. 

Oude ontvanger heeft dat probleem niet. Dus deze keus was voor mij snel gemaakt. 


Ook op een Samsung tv? Hier zijn ze aangesloten op een Philips (4K/UHD) en een Sony (geen 4K). Totaal geen problemen. 


@SledgehammerNL nee een philips tv.


Ik heb voor die reden de nieuwe tv ontvangers terug gestuurd. 

Oude ontvanger heeft dat probleem niet. Dus deze keus was voor mij snel gemaakt. 

Nou denk dat ik dat maar ook ga doen, bij de oude ook helemaal geen probleem. Heb wel ergens spijt dat ik mn abbo vernieuwd heb voor een jaar...Â