Skip to main content
Beantwoord

Nieuw Tv ontvanger en beeld gaat om de paar minuten op zwart

  • January 14, 2021
  • 32 reacties
  • 309 keer bekeken

Gister de nieuwe tv ontvanger gekregen omdat ik mijn abonnement bij KPN heb veranderd. Nu heb ik dus de KPN tv ontvanger aangesloten en als ik dan tv kijk dan gaat het beeld om de paar minuten even op zwart en gaat dan weer verder. Zeer storend als je iets zit te kijken en dan telkens een zwart beeld ziet (erger dan de reclames die je nu op tv krijg). Iemand hier ook deze problemen? Zo ja is het opgelost en hoe heb je dat opgelost?

Beste antwoord door SledgehammerNL

Ik bedoel eigenlijk in het menu van de tv-ontvanger bij beeldinstellingen. Daar kun je HDR instellen op ‘uit’, ‘aan’ of ‘automatisch’

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

32 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 21, 2021

Goedemorgen @Makas en bedankt voor je bericht!

 

Dat is natuurlijk niet de bedoeling van een nieuwe tv ontvanger dus goed dat je hier melding van maakt. Ik zou je als eerste willen adviseren om deze ontvanger eens een handmatige software reset te geven. Hoe je dat doet, zie je hier. Laat je me weten of het probleem hiermee is verholpen? 


  • Auteur
  • Topper
  • January 21, 2021

Goedemorgen @JanZ_ ,

 

ik heb nu al meer dan een week contact gehad met jullie helpdesk en er is ook een monteur langs geweest om dit probleem op te lossen maar heeft allemaal niks geholpen. Ik zou woensdag terug gebeld worden maar ook helemaal niks meer gehoord. Maar het probleem dat ik heb dat het beeld dus om de zoveel seconden op zwart gaat en weer terug heb ik dus nog steeds. Kabels zijn nagelopen, kastjes zijn wel een paar keer gereset. (Door me zelf en ook een paar keer van afstand gedaan) Modem is zelfs opnieuw gereset.  Tv firmware is ook geüpdatet. Het mooie is dat de oude kastje het wel normaal doet en de nieuwe kastjes niet. Ook op een andere tv geprobeerd maar probleem blijft bestaan. De hmb2260 werkt correct (ondanks menu heel traag is maar wat bekend is) en de vip5202 is echt waardeloos.


Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 21, 2021

Goedemiddag @Makas en bedankt voor deze terugkoppeling!

 

Dat klinkt als een zeer hardnekkig probleem als zelf de monteur op locatie geen oplossing voorhanden had. Ik kijk daarom graag eens met je mee. Kun je voor mij je forumprofiel invullen en een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast dank!


  • Auteur
  • Topper
  • January 21, 2021

@JanZ_ bij deze ingevuld.


  • Auteur
  • Topper
  • January 25, 2021

Nog ter info: de laatste update op de vip5202 geïnstalleerd maar de storing blijft. 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 25, 2021

Gebruikt u een draadloze verbindingset in huis? 

Heeft u een switch in gebruik? 


  • Auteur
  • Topper
  • January 25, 2021

@Nick83 Nope, vanaf modem naar de vip5202 rechtstreeks aangesloten zonder tussen komst van switch of iets dergelijks.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 25, 2021

@Nick83 Nope, vanaf modem naar de vip5202 rechtstreeks aangesloten zonder tussen komst van switch of iets dergelijks.

Ok. Welke Experiabox heeft u?


  • Auteur
  • Topper
  • January 25, 2021

V10


SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Heb je al een andere HDMI-ingang op de TV geprobeerd? Welk merk en type tv heb je?


  • Auteur
  • Topper
  • January 25, 2021

@SledgehammerNL yes heb ik gedaan en heb zelf 4 verschillende kabels en 4 verschillende poorten op mn tv geprobeerd. Heb ook 3 verschillende vip5202 boxen getest (samen met een kpn monteur) 

Ik heb de Samsung QE65Q6FNA met software versie T-KTM2DEUC-1310,4 BT-S

Volgens mijn Samsung tv de laatste firmware.

 


SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Dan heb je dat in ieder geval uitgesloten en de tv zou dat allemaal wel aan moet kunnen.

Hoe heb je de HDR stand op de 5202 ingesteld?


  • Auteur
  • Topper
  • January 25, 2021

HDR stand? Hoe kan ik dat zien?


  • Auteur
  • Topper
  • January 25, 2021

3840X2160/50p


SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Ik bedoel eigenlijk in het menu van de tv-ontvanger bij beeldinstellingen. Daar kun je HDR instellen op ‘uit’, ‘aan’ of ‘automatisch’


  • Auteur
  • Topper
  • January 25, 2021

Staat op automatisch


SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Zou je die eens uit kunnen zetten.


  • Auteur
  • Topper
  • January 25, 2021

Zou je die eens uit kunnen zetten.

Yes heb ik gedaan. staat nu op uit. heb nu even alles opnieuw opgestart.


SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Zou je die eens uit kunnen zetten.

Yes heb ik gedaan. staat nu op uit. heb nu even alles opnieuw opgestart.

Ben benieuwd. Laat de uitkomst maar weten.


  • Auteur
  • Topper
  • January 25, 2021

 

Zou je die eens uit kunnen zetten.

Yes heb ik gedaan. staat nu op uit. heb nu even alles opnieuw opgestart.

Ben benieuwd. Laat de uitkomst maar weten.

tot nu toe nog steeds geklaag dat de jongste niet normaal tv kan kijken … Dus dat heeft helaas niet geholpen.


SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Vreemd. Op welke resolutie staat de ontvanger ingesteld?

 

Heb je Auto Motion Plus aan staan op de tv?


Meneertje van der Meertje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Ik heb voor die reden de nieuwe tv ontvangers terug gestuurd. 

Oude ontvanger heeft dat probleem niet. Dus deze keus was voor mij snel gemaakt. 


SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Ook op een Samsung tv? Hier zijn ze aangesloten op een Philips (4K/UHD) en een Sony (geen 4K). Totaal geen problemen. 


Meneertje van der Meertje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

@SledgehammerNL nee een philips tv.


  • Auteur
  • Topper
  • January 25, 2021

Ik heb voor die reden de nieuwe tv ontvangers terug gestuurd. 

Oude ontvanger heeft dat probleem niet. Dus deze keus was voor mij snel gemaakt. 

Nou denk dat ik dat maar ook ga doen, bij de oude ook helemaal geen probleem. Heb wel ergens spijt dat ik mn abbo vernieuwd heb voor een jaar...Â