Komt er in 2025 een nieuw type tv-ontvanger? Zie:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/81150716#81150716
Het is geen box om uit het zicht te plaatsen.
Ik wil beslist geen storend kastje zien bij mijn televisie.
Hij is beetje dikker dan de DIW7022 maar je kan prima achter jouw TV plakken.
De afmetingen zijn 165x165x70mm en weegt 1kg, dus met een tesa powerstrips gaat het probleemloos.
Hallo,
Komt er een testpanel?
Groet
Thommus_01
Het is geen box om uit het zicht te plaatsen.
Ik wil beslist geen storend kastje zien bij mijn televisie.
Hij is beetje dikker dan de DIW7022 maar je kan prima achter jouw TV plakken.
De afmetingen zijn 165x165x70mm en weegt 1kg, dus met een tesa powerstrips gaat het probleemloos.
Maar dan kan je met zo goed de huidige 7022 box houden. Achter een TV hebben die ingebouwde luidsprekers uiteraard totaal geen nut.
1 kilo vind ik nogal wat voor een tv ontvanger.
1 kilo vind ik nogal wat voor een tv ontvanger.
Dat zal vanwege de luidsprekers zijn wezenlijk is het een soundbar met ingebouwde mediaspeler.
Zou 1 kilo houden met dubbelzijdig tape?
Kan makkelijk 3 Soundboxen dragen met Tesa Powerstrips XL
Zelfklevende strips / Powerstrips
tesa Powerstrips Waterproof XL strips - draagkracht tot 3 kg per strip
tesa Powerstrips LARGE - verwijderbare bevestiging van platte voorwerpen met een gewicht tot 2 kg
Hallo allemaal!
We reageren niet op speculaties, maar we zitten zeker niet stil. We kijken voortdurend naar innovaties en nieuwe producten. Zoals jullie van ons gewend zijn, delen we het tijdig als er iets nieuws komt. Hou de community en onze nieuwsbrieven daarvoor in de gaten.
Ja even. Een paar weken...
Ik ga inhoudelijk niet reageren maar enkel op de comments;
In het verleden heeft KPN bij de levering van de Aris 5202 vier stukjes dubbelzijdig klitteband geleverd, twee op de arris en twee op de tv en dit werkte perfect. Moest altijd veel kracht gebruikten om hem daarna achter de tv weg te halen.
---
In het verleden heeft KPN bij de levering van de Aris 5202 vier stukjes dubbelzijdig klitteband geleverd, twee op de arris en twee op de tv en dit werkte perfect. Moest altijd veel kracht gebruikten om hem daarna achter de tv weg te halen.
Maar de 5202 is natuurlijk vele malen lichter dan het apparaat van dit topic…
Persoonlijk zou ik niet graag een apparaat van 1 kilo met klitteband ophangen. Maar ieder zijn keuze natuurlijk.
Een mediabox achter een TV bevestigen ontgaat mij hoe dan ook, hoewel als een TV hangt aan wat voor beugel dan ook is daar uit practische overwegingen wel iets voor de zeggen.
En uiteraard zijn er steeds meer personen met een zichtbare kabel fobie.
In theorie wel, maar in de praktijk niet.
Als je er een kastje onder de tv hebt, kan je hem beter daar inzetten.
Ik heb de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) in de kast onder te tv staan.
Achter op de tv plakken ga je met deze toch niet doen. Dat is niks met het geluid uit de box.
Het is feitelijk een soundbar natuurlijk.
Dus midden onder de tv danwel op het tafeltje onder de tv.
Enne. Je hebt alleen dat éne kastje maar nodig. Dus ook geen extra soundbar (is ook een kastje!) bij je tv voor de meeste gebruikers .
Nu nog een Apple TV app van KPN..
Wat mij betreft mag je hem hier toevoegen.
Dan neem ik hem mee in het overzicht wat ik om de zoveel tijd gaat maken.
Dan heb je geen ontvanger meer nodig. Dan zie ik liever een tv abonnement zonder kastje wat ik hier eerder al schreef, KPN is van de drie grotere providers enige die dit nog niet heeft.
Achter op de tv plakken ga je met deze toch niet doen. Dat is niks met het geluid uit de box.
Enne. Je hebt alleen dat éne kastje maar nodig. Dus ook geen extra soundbar (is ook een kastje!) bij je tv voor de meeste gebruikers .
Dus in plaats van de bestaande soundbar met subwoofer?
Ik kan me niet voorstellen dat dat kastje een beter geluid heeft dan menig soundbar, vooral als je er een losse subwoofer bij hebt.
En ik zie de soundbar niet als een kastje.
Eerder als een vervanging van de (mooie) grote luidsprekerboxen die ik vroeger had (die mijn vrouw heel erg lelijk vond).
Vooral voor bassen heb je een grote luidspreker nodig, dat kastje (mediabox met luidspreker) is veel te klein daarvoor.
Dan behoor jij net als ik niet tot de meeste gebruikers
De Soundbox heeft 3 speakers met diameters 5cm, vele soundbars hebben ook deze diameter of kleiner. De zijn in ieder geval beter dan de mini-speakers in TVs.
Dan heb je geen ontvanger meer nodig.
Apple TV is toch ook een los kastje (dus ontvanger)
Het kastje van kpn is gewoon een streamingbox, net als de Apple TV.
Ik weet van dit model van Sagemcom dat het geluid dat uit dit ‘doosje’ komt echt goed te noemen is voor de specs die het heeft. Het gaat in deze ook om de innovatie die verwacht ik voor KPN belangrijk is.
Het luisteren van radiozenders via het tv-aanbod van providers groeit in marktaandeel. Het grote nadeel is dat voor de beste ervaring een televisie aangezet moet worden. Vooral omdat het lineair tv-abonnement in de toekomst vooral door abonnees met een oudere leeftijd wordt gebruikt, is deze Soundbox een interessante ontwikkeling voor KPN. Het is een manier om het lineaire abonnement voor meer Nederlanders nog interessanter te maken. Het is daarnaast een manier om het tv-aanbod voor radiozenders interessanter te maken. En dit is voor KPN weer belangrijk voor extra inkomsten uit distributievergoedingen. En uiteindelijk is het voor gebruikers zonder soundbar een eenvoudige plug and play manier om het geluid van de televisie te verbeteren. En met de extra beleving via het betere geluid kan KPN ook nog eens meer centen verdienen met de wederverkoop vam streamingdiensten omdat de content extra dimensie krijgt door het betere geluid.
Dus in plaats van de bestaande soundbar met subwoofer?
Ik kan me niet voorstellen dat dat kastje een beter geluid heeft dan menig soundbar, vooral als je er een losse subwoofer bij hebt.
En ik zie de soundbar niet als een kastje.
Eerder als een vervanging van de (mooie) grote luidsprekerboxen die ik vroeger had (die mijn vrouw heel erg lelijk vond).
Vooral voor bassen heb je een grote luidspreker nodig, dat kastje (mediabox met luidspreker) is veel te klein daarvoor.
"Eerder als een vervanging van de (mooie) grote luidsprekerboxen die ik vroeger had (die mijn vrouw heel erg lelijk vond)."
De alom bekende WAF factor....
*delete*
Dan heb je geen ontvanger meer nodig.
Apple TV is toch ook een los kastje (dus ontvanger)
Het kastje van kpn is gewoon een streamingbox, net als de Apple TV.
Klopt, maar je zal ongetwijfeld weten wat ik hiermee bedoel. Geen twee kastjes voor wezenlijk hetzelfde, dan moet de app wel iets beter worden op enkele gebieden.
Ik zie dit product als een mooi begin voor starters die nog geen huis vol met allerlei apparatuur hebben.
Ik dacht eerlijk gezegd dat er meer via Spotify en dergelijke wordt geluisterd dan de radiokanalen via de providers.
Dus deze uitspraak verbaasd mij deels.
Het luisteren van radiozenders via het tv-aanbod van providers groeit in marktaandeel.
Is dat niet ten dele omdat er behalve via de ether er weinig keuze is, we kunnen al ettelijke jaren via de providers luisteren.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.