Skip to main content

ik had op de oude arris vip2952 v2 een groene audio uitgang, omgeruild naar 4k ontvanger maar mis groene audio uitgang. Heb deze uitgang nodig. Hoe kan ik dit aan de 4k ontvanger toevoegen?

Goedemorgen beste indocan55 dat klopt inderdaad maar die heeft een optische aan sluiting voor geluid naar versterken of homecinema en het kan ook via HDMI. 🙂


Beste cornelis48. Ik ben hardhorend en heb de uitgang nodig om introson 2.4 aan te sluiten zodat ik via gehoorapparaat naar de tv kan luisteren. Werkte goed met oude ontvanger. Helaas niet op de nieuwe. Hoe kan ik een koppeling aansluiten zodat ik apparaat weer gebruiken kan. Bedankt.


Goedemorgen beste ikzelf heb ook een gehoorapparaat ikzelf heb een zender die via de optische aan sluiting gaat ikzelf heb hem via.beterhoren.😀er moet toch een oplossing zijn ik weet het wat u bedoelt. 


Zie hier. en ook hier.

Is dit een oplossing?


Goedemorgen @indocan55, welkom op het forum!

Ben je geholpen met de tips van @cornelis48 of @joop2011:blush:


Zie dit topic, waar ik uitgelegd heb hoe je met de 4k ontvanger toch een apparaat met 3,5 mm mini-jack kunt aansluiten.

 


@indocan55 Ik heb niets meer van je vernomen en hoop daarom dat je met de tips van de community een oplossing hebt gevonden. :relaxed: Is dat niet het geval, laat het dan gerust weten! 


Bedankt voor jullie terugkoppeling allemaal. Heeft niets geholpen want ik heb via kabel.nl dit apparaat besteld en kreeg alleen maar ruis en kon de tv niet verstaan. Uiteindelijk heb ik de oude tv ontvanger weer geinstalleerd en de 4k opgeborgen. weet niet waarom KPN dit achterwegen laat op de nieuwe ontvangers. Heb ook special a optische kabel gekocht maar tevergeefs voor toslink connectie.


Was het wel de juiste richting signaal? Dus de ingang optical/digital en de UITGANG analoog?


Op de tussenschakel apparaat staat duidelijk input en output. De toslinkkabel van de 4K ontvanger uitgang naar de audio ingang toslinkkabel naast de voedinginput 5volt en de coaxial babel ingang. Ik heb dat niet want gebruik KPN kabels. De uitgang zijn de Rode (Rechts) en Witte (Links) kabels die samenvoegen naar 1 kabel die naar de Ipsos 2.4 apparaat  gaat. Werkt voor geen meter en heb het terug gestuurd. Peter, ik weet wat ik aan het doen ben en de KPN monteur gaf mij deze optie om het te bestellen en uitleg gegeven hou ik het moest aansluite. Ik was echt superblij geweest als het gewerkt had zoals ik gehoopt had.


Jammer, dat het niet lukte.

Heb je bij kpn ook het 4k zenderpakket? Zo niet, dan kan je via een moderator hier die 5202 vast wel switchen voor een HD-model.

Heeft je tv geen mini jack koptelefoon uitgang?

Zelf heb ik hier nu een Bluetooth koptelefoon met de tv verbonden. Want die 4k modellen hebben vaak ook geen mini jack uitgang meer. De analoge groene audio uitgang op de ontvanger is wat ‘hard’ voor de oudere koptelefoonzender. Vooral met hardere zenders (als bv radio) overstuurd ie.
Op de groene uitgang staat nu de versterker weer, die kan wel met dat niveau overweg. De analoge verbinding is alleen in gebruik bij radio luisteren. Als de TV aan staat gaat het digitaal (en dus evt. Dolby) naar de versterker.


Beste Peter G. Ik heb enige tijd geleden de 4K pakket aangeschaft en de ontvangers ontvangen. Voor de duidelijkheid wil ik graag wat documentatie toevoegen.

Heb de 4k weer in de box terug gedaan en gebruik weer de Arris VIP 2952 V2. helaas.


Toch wel gek dat het met die digitaal naar analoog adapter niet werkte. Had je wel deze met extra mini-jack koptelefoonaansluiting?

 


Denk dat ik zelf een oplossing gevonden heb en moet gaan investeren in een nieuw apparaat.


 


Hee, je hebt er een gevonden met optical in. Wat tof! Hier zullen anderen die een oplossing zoeken ook wel blij mee zijn (afgezien van de prijs natuurlijk).

Oh ja. Stond de optical uitgang op de 5202 wel op stereo en niet op Dolby. Want tv zenders hebben Dolby en dat adaptertje kan dat niet niet verwerken. Dat kan ook de ruis verklaren. Als optical op stereo staat komt er altijd stereo geluid uit de optical.

(menu: instellingen → geluid, tabje optical)


Het prijskaartje is E 137,90. Maar ik heb niets qua geluid gedaan op de 5202. Ga proberen weer aan te sluiten en kijken of het op dolby staat, als dat het geval is probeer om te zetten naar stero en kijken of ik het naar stereo kan instellen. Tussen haakjes wat bedoel je met menu:instellingen geluid, tabje optical. Is dit op het menu scherm van de 4K. 


Tussen haakjes wat bedoel je met menu:instellingen geluid, tabje optical. Is dit op het menu scherm van de 4K. 

Jep. Klopt.