Skip to main content

Ik heb een nieuwe afstandbediening, en het installeren lijkt gelukt. Maar ik kan alleen van zender wisselen met mijn kpn afstandsbediening, volume knop doet het niet, aan en uit knop doet het ook niet. Ik kan wel met mijn tv afstandbediening, de tv aan en uit doen en volume. Maar het idee is dat je maar 1 gebruikt voor alles, na het opstarten. Mijn afstandbediening heeft een wit frontje en achterkantje.

Hallo @Pommala 

 

Je zal de KPN afstandsbediening ook moeten koppelen met je TV om die knoppen te kunnen gebruiken, hier staat de handleiding hoe je dat doet: https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm


Ja, verschillende keren geprobeerd te koppelen via hun menu. Ook 2x al de Tv ontvanger aan en uit, tv ook al een paar keer aan en uit. De koppeling naar interactief is er wel, want ik kan de zenders switchen, maar verder kan ik dus geen volume, of aan en uit. Ik kan de tv aan zetten met mijn tv afstandbediening en volume regelen. Maar het is bedoeling dat alles via kpn gaat.


Het instellen via het menu heb ik geen ervaring mee, maar heb er wel iets over gevonden.

Je vult via het menu dan zelf het merk en type (zonder streepjes en spaties) in of laat je hem zelf zoeken?

Misschien dat je als je 1 van die opties nog niet gedaan hebt die eens kan proberen.

Als het niet lukt, welke merk en type TV heb je?, misschien dat iemand anders dan nog suggesties heeft.


Ik heb id niet via menu gebprobeerd, gewoon via de handleiding en de code voor mijn sharp32BC5e. Dat zou code 8 moeten zijn met snelcode en heb het ook via de pdf lijst geprobeerd voor sharp( met drie cijfers). Ik ga het proberen via menu.

 


@gesp kon het niet vinden in menu hoe het moest dus ik laat ffe ruten nu.


Ah, ik dacht dat je het via het menu van de ontvanger aan het instellen was, maar jij hebt dus de 1ste afstandsbediening.

Als je nog zin hebt, probeer het eens met de uitleg van PeterG, zie deze post: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/sharp-tv-te-koppelen-met-de-4k-afstandsbediening-497660?postid=993337#post993337

 


Yep had PETERG al eerder geprobeerd met alle drie codes. Nu ook weer en zelde resultaat. Ik ga vanavond wel proberen via menu van tv ontvanger👏🏼Dank voor het meedenken.


Is het nog gelukt om jouw afstandsbediening aan de televisie te koppelen, @Pommala?


Hi Denise,

uiteindelijk is het gelukt met hulp van een kpn medewerker. Het werkt perfect. Dank