Skip to main content

Hoi,

mijn oude KPN afstandbediening deed het niet meer, ik heb een nieuwe ontvangen van KPN. 

Ik heb een 4K tv ontvanger en afstandbediening met zwarte achterkant ontvangen. De afstandbediening werkt prima met de KPN tv-ontvanger.

Het lukt me alleen niet om mijn TV te bedienen met de afstandbediening. Hiervoor heb ik de instructie van KPN gevolgd. Dat  betekent dat ik via het menu van de ontvanger de afstandbediening moet instellen.

Als ik het type nummer van mijn tv invoer, wordt er 1 code gevonden. Deze werkt helaas niet.

Als ik alleen het merk invoer, krijg ik 29 codes. Deze werken allemaal niet.

 

Hoe krijg ik nu m’n afstandbediening goed ingesteld voor mijn televisie? Graag jullie hulp!

 

groet,

Martijn

Hoi @iTinus 

Dit is de instructie voor Samsung met snelcode 1 en vooral stap 2 uitvoeren is soms best lastig. 

Stap 1.

Zoek de code voor je tv op:

Snelcode lijst

1

Samsung

 

 

  1. Stap 2.

    Druk 5 seconden op de Source-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode in, totdat het bovenste lampje op de afstandsbediening rood brandt.

  2. Stap 3.

    Druk op de FastForWard-knop (FFWD).

  3. Controleren

  4. Stap 1.

    Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en source.

  5. Stap 2.

    Werken de knoppen? Druk dan op de OK-knop. Het bovenste lampje knippert nu 2 keer rood. Werken de knoppen niet? Druk dan op de FFWD-knop en ga dan terug naar afstemmen en probeer het opnieuw.


Hoi @Noordzee ,

 

dank voor je reactie! Helaas werkt dit niet in mijn geval.

Deze beschrijving werkt alleen bij een infrarood afstandbediening. Ik heb een 4K ontvanger van KPN. Deze werkt met een BlueTooth afstandbediening. Het instellen van deze afstandbediening (witte voorkant en zwarte achterkant) voor je TV, gaat via het Instellingenmenu van de KPN ontvanger. 

Dus deze ontvanger :

 

En dan geldt deze instructie:

 

Dus helaas, wel tof dat je de moeite hebt genomen om te reageren! :thumbsup:

groet,

Martijn


Hoi @iTinus . Jammer dat het (nog) niet wil lukken.

Wat voor type 4k ontvanger heb jij? 

 

Heb je ook deze stappen hieronder doorlopen?

 

Hieronder een aantal commandocodes voor de Bluetooth afstandsbediening i.c.m. de ZTE ZXV8001en de Arris VIP5202

1)Afstandsbediening koppelen aan tv-ontvanger. (Bluetooth connectie forceren)
<cijfer 7-knop> + <cijfer 9-knop> 3sec indrukken, daarna de OK-knop (LED GROEN knippert twee keer). ePairing blijft 60 sec actief]

2) Bluetooth-verbinding met tv-ontvanger loskoppelen
<OK-knop> + <P- knop> 3sec indrukken, (LED wordt groen) <OK-knop> indrukken (LED GROEN knippert twee keer)

3)InfraRood-verbinding met televisie (of HomeCinemaSet) loskoppelen
<AV-knop> + <terug-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LED ROOD knippert twee keer)

4)Factory reset afstandsbediening 
<rood-knop> + <blauw-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LEDS ROOD/GROEN knipperen twee keer)

 

 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je momenteel voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.