Skip to main content

Hallo.

Het volgende: Mijn oude afstandsbediening is gevallen en werkt niet meer naar behoren.

Nieuwe afstandsbediening besteld en gekregen.

Geprobeerd deze te installeren maar dat lukt niet,Het resultaat is

 

Hierover gebeld, en in overleg het e.e.a. gedaan.

Kpn box HMB 2260, spanning eraf, nieuwe software geinstalleerd, Modem gereset (met paperclip)

Resultaat: Hetzelfde.

deze: Ik kan met de nieuwe de tv niet op standby zetten. Tevens werkt het geluid (harder/zachter) zetten  niet en op MUTE zetten ook niet. Tv instellen op AV-extern kanaal werkt ook niet.

Verder werken alle toetsen wel   Ra, Ra

KPN klantenservice stuurt nieuwe afstandsbediening.

Vandaag gekregen, geinstalleerd maar hetzelfde probleem blijft bestaan.

Na overleg met KPN klantenservice, deze mail

 

Mijn toestel in de kamer is een Sony Bravia XR-65 A8xJ (2020)

Hetzelfde heb ik ook geprobeerd op de slaapkamer met Samsung tv.

Resultaat met nieuwe afstandsbediening, hetzelfde.

 

Voorstel van klantenservice om mijn afstandsbediening van de TV maar te gebruiken in samenhang met KPN afstandsbediening.

Hier ben ik het totaal niet mee eens en heb dat ook gezegd,

Misschien hebt u voor mij een oplossing.

 

Gaarne reactie via de mail: *****

Admin: Privégegevens verwijderd

De afstandsbediening instellen voor een Sony tv.

Houd de bron en ok knop samen ca. 4 seconden ingedrukt. Rode ledje gaat branden. 

Typ rustig 3, 4 en 0 in. Rode ledje knippert 2 × kort. 

Nu kun je er de Sony televisie mee aan en uit zetten, volume bedienen en ingang (bron) kiezen. 

 


@PeterG 

Ter bevestiging moet je toch ook op de voorwaarts toets klikken, als de lampjes knipperen?

Of is dat niet bij elke afstandsbediening van KPN?😉


Nee dat hoeft niet bij een 3 cijferige code.


Hallo Peter.

Wat je voorstelde, uitgevoerd.

Werkt nu allemaal

Vriendelijk bedankt voor de oplossing.


En kpn is niet verantwoordelijk voor je bediening van je sony tv


Ik heb ook een tv die niet doet icm kpn afstandsbediening, dat is niet de schuld van kpn


Mijn nieuwe KPN+ afstandsbediening is opeens gestopt met het bedienen van de TV. Na eerste installatie werkte alles. Gereset, batterijen eruit gehaald, opnieuw geïnstalleerd; kortom niets werkt, wat nu?


Een nieuwe tv ontvanger gekregen en afstands bediening erbij. Alle stappen doorlopen om de afstandsbediening te kunnen gebruiken. De tv kan ik er mee aan en uit krijgen,.maar helaas werkt de volumeknop niet, ook de.volune uit knop niet.

Balen, de afstandsbediening van mijn Sony tv reageert ook niet meer op het geluidknopje.

Wat nu? Help

 

 


Balen, de afstandsbediening van mijn Sony tv reageert ook niet meer op het geluidknopje.

Je bedoelt dat als je het knopje “mute” (geluid uit) indrukt op je Sony afstandsbediening, dat je tv daar niet op reageert? Heb je wat meer informatie over wat er wel en niet werkt met de Sony afstandsbediening?

(Bovenstaande heeft niks met de TV+ Box te maken, als dat je nieuwe tv ontvanger is. Maar stap voor stap: laten we eerst zorgen dat je tv gewoon goed werkt met de Sony afstandsbediening.)


Dag Arjan,

Idd, als ik de mute knop indruk, reageer hij niet. Ook als ik het geluid harder of zachter wil doen, reageert de afstandsbediening niet.

De rest doet het wel. Ik heb hem al opnieuw ingesteld , diverse keren, via de instructies van de kpn. Het resultaat is dat ik via de nieuwe afstandsbediening zowel de tv als de ontvanger aan ensuite kan zetten. 

Dus is er op die actie wel iets gebeurd.

Bedankt alvast

Groetjes Meta


Idd, als ik de mute knop indruk, reageer hij niet.

En dan heb je het nog steeds over de Sony afstandsbediening? (Niet over de KPN TV+ afstandsbediening?)

 


Ik heb het over de kpn afstandsbediening,  die ik bij de nieuwe tv ontvanger heb gekregen. 

Trouwens ook onze Sony afstandsbediening,  reageert niet meer. Die doet sinds ik de nieuwe probeer te activeren,  helemaal niets meer.


Reageer