Skip to main content

Kan ik online een nieuwe bluetooth, met zwarte achterkant, bestellen?  Waar het mogelijk lijjt te zijn krijg ik al dagen een foutmelding.

 

Admin: Voor meer informatie over een kapotte afstandsbediening kan je terecht in dit topic.

Kan ik online een nieuwe bluetooth, met zwarte achterkant, bestellen?  Waar het mogelijk lijjt te zijn krijg ik al dagen een foutmelding.

Beste @Ivo2020

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Zorg dat je in MijnKPN je Internet en TV abonnement hebt gekoppeld aan jouw KPN ID. Als dit niet het geval is krijg je een foutboodschap te zien en lukt de aanvraag niet.


Ja, ik gebruik ook mijn kpn ID. 

Deze link ..daarvan weet ik niet zeker of het de goeie is,cstaat nagenoeg geen info bij.

 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132209/afstandsbediening-voor-interactieve-tv/

Als ik via deze ga, is een 4k, ik heb geen 4k

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1076425/afstandsbediening-voor-4k-interactieve-tv/?pageCount=1&pos=1081

Via deze link moet ik selecteren wat ik heb maar krijg te melding dat er een fout is en later moet proberen, das al dagen zo.  https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/kapot/nieuwe-afstandsbediening-aanvragen.htm?

 

Dus...te weinig info, verkeerde afstandbefiening en...fouten

 

 

 

 


Welke tv ontvanger heb je eigenlijk @Ivo2020 ?

Heb je al de nieuwe 4K- decoder, anders heb je niets aan die bluetooth afstandsbediening?

 

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Succes! Heb je jouw Internet- en TV-abonnement al gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutcode te zien. 

Momenteel werkt de link nog niet via de browser Edge. Gebruik daarom Firefox, Safari of Chrome.

Heb je jouw Internet- en TV-abonnement al gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutcode te zien.

Hoe koppel je jouw producten aan jouw KPN ID? 

  • Ga dan bovenin naar ‘Producten’.
  • Vervolgens ‘producten toevoegen’. 

Laat je even weten of het aanvragen van een nieuwe afstandsbediening is gelukt? 

 

 


Een zwart kasje 12x12x2,5. Een maand oud. Afstandbediening heeft een warte onderkant. Ik ziu zweren dat ik een bluetooth heb, day staat ook in de product beschrijving. Ik heb geen 4k upgrade of abonnement. 


Probeer eens een reset van de afstandsbediening, zoals Hier


Een zwart kasje 12x12x2,5.

= de Arris vip5202 4k. Die krijgen nieuwe abonnee’s ook als ze geen 4k zenders nemen.

Volg de reset waar Tycha naar linkt. En daarna opnieuw koppelen (staat daar ook).


Hi Ivo, welkom op het forum. 

De afstandsbediening die jij hebt en je ontvanger zijn geschikt voor 4K en hebben Bluetooth. Wat lukt er niet precies? De bediening aan je televisie koppelen? Of de werking van Bluetooth? 


Silly, ik ben er eentje kwijt maar inmiddels heb ik een nieuwe kunnen bemachtigen via een aardige KPN medewerker. Raar genoeg is deze afstandbediening niet identiek, wel wit/zwart maar groter. Om die in te stellen zou ik naar menu moeten gaan, dan instellingen, dan afstandbediening. Die menu optie heb ik niet. De nieuwe werkt wel op het knp kastje, kanner nu enkel niet mijn philips tv mee aanzetten. Bijgevoegd een foto. Links is wat ik heb gekregen bij mijn abonnement. Rechts wat ik vandaag heb gehad. De linker kan ik via source knop instellingen enbdan juiste merk tv kiezen. De rechter...geen idee, bkijkbaar via het menu van de kpn ontvanger maar die optie is er niet (omdat ik geen 4k heb verwacht ik). ENIGE problem ik nu niet mijn tv aan kan zetten met de Nieuwe afstandbediening.

 


Hi Ivo, ik heb reactie over het hoofd gezien. De nieuwe kun je wel instellen, mits je Philips wordt ondersteund. Dat is ook het geval voor verreweg de meeste modellen van Philips. Lees hier hoe je dit kunt doen. Selecteer daar het model links boven en gebruik snelcode 4 voor Philips. 


Alex, geen probleem.

Dit werkt niet want ik krijg in mijn menu van de ontvanger GEEN optie voor de afstandbediening en heb, zoals het lijkt, GEEN enkele mogelijkheid deze afstandbediening te configureren, ook niet met een knopcombinatie op de afstandsbediening.


Het stappenplan dat ik hierboven heb gelinkt heeft niets te maken met het menu. Het lukt dus niet met snelcode 4?

Dan blijft er nog een laatste optie, en dat is handmatig de codes proberen van Philips zoals ze hier staan. 

Voor Philips is dit 005, 208, 440, 566 of 772. Dan zou je deze codes 1 voor 1 moeten proberen, dit doe je als volgt:

  1. Druk de AV-knop en OK-knop gelijktijdig 5 seconden in totdat het lampje constant rood brandt. 
  1. Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer. 
  1. Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en AV-knop.

 


We praten langs elkaar heen. Voor het type afstandsbediening wordt gezegd dat ik via het menu van de ontvanger moet werken, ik heb de vierde van boven. De knop combinaties werken niet (geen lampjes, nada, ook niet als ik de instructies van linksboven probeer, dat is een andere afstandbediening.

 

Wat ik dus zeg is dat deze afstandbediening niet met knopcombi's werkt voor instellingen

 


Dit is de afstandsbediening voor de witte 4K ontvanger, deze kun je voor de 5202 wel instellen zoals Alex zegt alleen de bluetooth werkt dan niet, wil je de bluetooth gebruiken dan moet je de andere afstandsbediening hebben, de linker op de foto.


Bluetooth niet nodig.

Dan ga ik het nog een keer oroberen. Vanavond verder


Ok. Ik heb de toetscombi source met 4 gebruikt maar ...er gaan geen lampjes branden. Voor de duidelijkheid  het is de rechter afstandbediening, zelfde als wat ik hierboven in mijn hand heb. Ik heb dus geen bluetooth nodig maar als de rechter ALLEEN mey bluetooth kan...dan gaat t ophouden?

De linker afstandsbed iuening, op mijn andere tv, werkt gewoon. De rechter heb ik als vervanging gekregen.

 


Klopt ik heb het getest, je moet echt de andere afstandsbediening hebben.
Ik ga het even voor je doorgeven.


Hoi @Ivo2020. Huistijger heeft mij gevraagd om de juiste afstandsbediening toe te sturen, dus bij deze. Binnen 2 werkdagen ontvang je een nieuwe afstandsbediening. Laat je ons weten of het daarmee wel lukt?


Hartelijk dank. Ik zie dat kpn al iets aan het sturen is. Top.


Een zwart kasje 12x12x2,5.

= de Arris vip5202 4k. Die krijgen nieuwe abonnee’s ook als ze geen 4k zenders nemen.

Volg de reset waar Tycha naar linkt. En daarna opnieuw koppelen (staat daar ook).

En als je al abonnee bent en de motorola word vervangen krijg je de arris 2952, zonder afstandsbediening 😵💫


Nw afstand bediening snel en simpel, binnen 2 werkdagen in huis , dit bericht kwam 23 februari bij ons binnen, het is nu  4 maart en tot op heden nog niets vernomen, wordt niet gereageerd op email met de vraag waar de afstandsbediening blijft , en ook nogmaals een afstandsbediening bestellen is onmogelijk, daar de afstandsbediening onderweg is.


Nw afstand bediening snel en simpel, binnen 2 werkdagen in huis , dit bericht kwam 23 februari bij ons binnen, het is nu  4 maart en tot op heden nog niets vernomen, wordt niet gereageerd op email met de vraag waar de afstandsbediening blijft , en ook nogmaals een afstandsbediening bestellen is onmogelijk, daar de afstandsbediening onderweg is.

@geheim 1, zou ik eens mee mogen kijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Beste Alex, meekijken is niet mogelijk, het staat zoals het er staat, 


Beste Alex, meekijken is niet mogelijk, het staat zoals het er staat, 

Ok.