Skip to main content

Ik heb onlangs de nieuwe AB gekregen en ik vind het geen vooruitgang;

Het numerieke deel en de 4 kleurtoetsen zitten te ver van elkaar af.

De vorige AB was ergonomisch beter, kan ik alsnog 2 (ik heb 2 aansluitingen) “oude” afstandsbedieningen krijgen?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

@Tom Middendorp 

Er is een alternatief voor klanten die de huidige afstandsbediening niet prettig vinden : De Comfort afstandsbediening. Die kun je zo bestellen : 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/233229/comfort-afstandsbediening-voor-interactieve-tv/?nextchapterfeed

 

 


@Tom Middendorp

Er is een alternatief voor klanten die de huidige afstandsbediening niet prettig vinden : De Comfort afstandsbediening. Die kun je zo bestellen : 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/233229/comfort-afstandsbediening-voor-interactieve-tv/?nextchapterfeed

 

 

Dank je wel voor deze nuttige informatie maar ik ga daar toch echt geen 2 x 20 EURO voor betalen.


Hallo @Tom Middendorp Jammer om te lezen dat de nieuwe afstandsbediening je minder goed bevalt. De oude hebben we helaas niet meer, ben ik bang. De comfort-afstandsbediening zou inderdaad een mooi alternatief zijn. Gratis kan ik je ze echter niet sturen. 


Bij de oude ab (C3/D3) zitten de kleurtoetsen toch ook 'ver’ van de cijfertoetsen? De cijfers zitten daar helemaal onderaan en de kleuren bovenaan. Zie afbeelding. (p.s. dat bedrijf heeft ze ook niet meer. Bovendien kostten ze daar maar liefst € 49,95!)

Maar kijk eens op Marktplaats. Daar worden diverse nog aangeboden van € 5 tot € 10. Wel gebruikt.


Bij de oude ab (C3/D3) zitten de kleurtoetsen toch ook 'ver’ van de cijfertoetsen? De cijfers zitten daar helemaal onderaan en de kleuren bovenaan. Zie afbeelding. (p.s. dat bedrijf heeft ze ook niet meer. Bovendien kostten ze daar maar liefst € 49,95!)

Maar kijk eens op Marktplaats. Daar worden diverse nog aangeboden van € 5 tot € 10. Wel gebruikt.

Het klopt dat ook bij de oude ab de cijfers en kleuren (te) ver van elkaar af zitten, toch was het bij de oude iets minder ongemakkelijk.

Ik zie dat ook de comfort een flinke ruimte heeft tussen de twee functies, ik snap dat niet: ik gebruik beide heel regelmatig voor teletekst, ze zouden m.i. onder elkaar moeten zitten.

Aparte toetsen voor Netflix of Opnemen hebben voor mij geen toegevoegde waarde, die functies zijn al op een andere manier te bereiken.

Wie kan mij uitleggen waarom cijfers en kleuren zo ver van elkaar verwijderd zijn?


Geen idee…

Zelf gebruik ik NOS Teletekst vrijwel alleen nog maar via de laptop (nos.nl/teletekst) en app (smartphone / tablet). Nog veel directer en sneller dan kleurtjes en cijfers.


Ook ik vind deze nieuwe afstand bediening geen verbetering. Als je hele reclame blokken wil doorspoelen met 7 minuten dan zitten de knopen ver uit elkaar.  ( zat bij oude iets minder ver). Ik begrijp niet zo goed waarom de onderste 3 rijen van de afstandsbediening niet boven het middelste stuk geplaatst zijn (gids radio en menu) Nu ziet het er weliswaar mooi uit. Functioneel is het zeker niet. Ook vind ik de play/pauze en voor en doorspoelen knopjes te klein. .

Maar goed dit is mijn mening. Helaas zal het waarschijnlijk weer een poos duren voor er weer een update komt