Skip to main content

Hoi, ik heb een nieuwe afstandsbediening gekregen. Witte voorkant zwarte achterkant en cijfers onder voor de 4K ontvanger.

Maar ik krijg hem niet aan mijn Sony tv gekoppeld. Ik heb alle 32 codes gebruikt op de tv.

Is er voor deze afstandsbediening ook een combinatie van knoppen om hem in te stellen oid. Mijn vorige afstandsbediening werkte wel tot er een knop kapot ging.

Heeft u dit allemaal geprobeerd? Er zijn ook algemene codes.

Stap 1.

Zoek de code voor je tv op:

Snelcode lijst

1

Samsung

2

LG

3

Sony

4

Philips

5

Panasonic

6

Loewe

7

Grundig

8

Sharp

9

LTC

0

Hisense

 

Staat jouw merk televisie er niet bij?
Ga dan naar de stappen voor een ander merk TV.

 

  1. Stap 2.

    Druk 5 seconden op de Source-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode in, totdat het bovenste lampje op de afstandsbediening rood brandt.

  2. Stap 3.

    Druk op de FastForWard-knop (FFWD).

  3. Controleren

  4. Stap 1.

    Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en source.

  5. Stap 2.

    Werken de knoppen? Druk dan op de OK-knop. Het bovenste lampje knippert nu 2 keer rood. Werken de knoppen niet? Druk dan op de FFWD-knop en ga dan terug naar afstemmen en probeer het opnieuw.


Dit werkt niet, is ook een andere afstandsbediening op het plaatje.


Dit is de witte versie met de zwarte achterkant. Hier de site met alle modellen.

 

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm


De 4e ook en die heb ik


OK,

Je hebt een ZXV8001 decoder toch?

Dan moet je hem zo instellen:

Als je een andere ontvanger heb lukt dat niet en heb je de verkeerde afstandsbediening.

Via deze link kan je dan alsnog de juiste bestellen: https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/kapot/afstandsbediening-aanvragen.htm


Klopt, ik heb die ontvanger en juiste afstandsbediening. Ik heb het programma al meerdere keren doorlopen op modelnummer van mijn tv maar ook model onbekend. Krijg het niet voor elkaar terwijl ik tot volgende dat wel kon met een soortgelijke afstandsbediening.


@Martijn.8 welkom! Ben je er al uitgekomen inmiddels? Kan je wellicht een ander type Sony kiezen? 


Ik heb zelf nog een keer de ontvanger 30 seconden van het stroom gehaald en de batterijen opnieuw geplaatst en daarna kreeg ik het aan de praat. Her werkt dus :-)


Top! :D