Skip to main content

gisteren nieuwe KPN afstandsbediening gekoppeld aan mijn interactieve tv

alle knoppen werken maar de MUTEknop niet. Ook alle andere snelcodes dan nr 4 geprobeerd maar het euvel blijft. Zeer lastig. De muteknop  MOET werken.

Hoe wordt dit opgelost?

Hoi @A3KOE, welke tv en ontvanger heb je?

Het lukt niet via de volgende link?

 

 

 


Goedemiddag @A3KOE en welkom hier op het forum!

 

Dat is natuurlijk irritant dus goed dat je het aankaart. De afstandsbediening die je van ons in bruikleen krijgt, is een universele afstandsbediening. Heel soms kan het voorkomen dat een bepaalde knop niet werkt maar vaak gaat het dan om de uit - en aan knop of om de volumeknoppen. Dat alleen de mute knop niet werkt, komt me niet meteen bekend voor. Net als @Anneke-Anna ben ik benieuwd welk type ontvanger en televisie je hebt, misschien dat we op basis daarvan een oplossing kunnen vinden. 


Dank voor uw reactie.

De tv is een Philips 32 PKF 650812 LED TV

gekocht op 18-11-2014

Hopelijk is er een oplossing voor dit probleem

Met hart. groet

Adrie


Dat hopen wij ook, dat hier een oplossing voor is. Mocht die er onverhoopt niet zijn, dan kun je voor deze functie natuurlijk wel altijd de afstandsbediening van de televisie zelf gebruiken om het geluid op mute te zetten. Heb je het ook al eens geprobeerd via de het linkje van @Anneke-Anna ? 

 

Als ik het goed begrijp, is het via de 'snelcode' van Philps (4) niet gelukt. Er zijn ook nog enkele andere codes voor Philips en dit zijn 005, 208, 440, 566 en 772. De invoer hiervan gaat iets anders dan met de snelcode maar dit wil wel eens de oplossing zijn. Wat je doet; je houdt voor 5 seconden de knop 'Ok' ingedrukt en het knopje met daarin een vierkantje en een pijltje die naar links wijst, als het goed is vind je deze knop onder de 7. Vervolgens moet het lampje op de afstandsbediening rood gaan branden en dat betekent dat je een van bovenstaande codes in kunt voeren. Nadat je een code hebt ingevoerd, moet het lampje twee keer knipperen en dan dien je op 'ok' te drukken. Hopelijk is dit de oplossing en kun je straks de tv weer op mute zetten met onze afstandsbediening. Houd je ons op de hoogte?
 


Goedemiddag @A3KOE , ik heb niks meer van je gehoord maar ben benieuwd naar de stand van zaken. Is het nog gelukt?


Het is gelukt mbv die nieuwe codes. Het lukte niet direct maar door heel veel proberen is het gelukt. Ik weet niet meet met welke code. Misschien was het wel 004

Hartelijk dank voor uw medewerking.

Ook dank aan Anneke-Anna

Met groet,

Adrie

 

 


Heel fijn om te lezen @A3KOE en graag gedaan 🙂 Ik sluit het topic maar mocht je in de toekomst nog eens vragen hebben, spreek ons dan vooral aan!


Reageer