Skip to main content

Oude afstandsbediener stuk, dus nieuwe gekregen, die er anders uitziet. Deze koppelt wel met mijn LG-TV, maar TV-ontvanger reageert daar helemaal niet op. Hierover lang telefonisch contact gehad, dus zou ik andere krijgen, maar kreeg helaas dezelfde opgestuurd. 2 afstandsbedieners die het niet doen. Hoe kom ik aan een andere? En hoe stuur ik die 2 terug?

Bij de 2952 en 2260 hoort een afstandsbediening met witte achterkant. 

Bij de 5202 hoort de zwarte achterkant. 

Maar waarom ruilde je de afstandsbediening überhaupt? Omdat de ontvanger niet reageerde?


Dank voor uw reactie. Dat was omdat beide aan/uitknoppen op afst.bd niet meer werkten. Andere wel. Nu heb ik andere oude die ik gebruik om aan te zetten, TV-afstandsbediener om TV aan/uit te zetten en de kapotte om verder te navigeren. En de nieuwe met witte achterkant doet niets. Ik heb een HMB2260 ontvanger. Dus ontvanger doet het.

 


Als het goed is is het deze

 


Inderdaad van deze heb ik nu 2 nieuwe liggen, die het niet doen. Alleen de TV koppelt.

Ik zie op de KPN-site trouwens een andere bediener met witte achterkant en die is dezelfde als mijn oude 2 afsbdrs. telefonisch afgesproken dat ik die zou krijgen, met het cijfergedeelte onderin. Alleen die niet gekregen.


Die zijn niet geschikt voor de HMB2260. Die werkt daar al helemaal niet op.

Alleen bovenstaande is bruikbaar, want IR, en leverbaar voor de HMB2260. 

Alleen 3 is geschikt. 4 en 5 zijn al een paar jaar niet meer leverbaar. 6 is alleen te koop en niet gratis. 

 


Dan ben ik mooi in de aap gelogeerd en moet ik dus voorlopig met 2 oude en 1 LG-afstandsbediener mijn TV moeten bedienen. Hoe kan het dat de enige geschikte abedieners niet werken? Kan het aan iets anders liggen? Bv kunnen TV-ontvangers boven en beneden elkaar beïnvloeden? Ik bedenk maar wat. Overigens wel fijn dat u meedenkt.


Hoe kan het dat de enige geschikte abedieners niet werken? 

Dat vind ik nou ook een groot raadsel. Die bevat gewoon de standaard infrarood codes. Koppelen is niet nodig; zou gewoon moeten werken. 

IR checken. Richt de afstandsbediening op de (selfie) camera en druk op bijvoorbeeld op de aan en uit knop voor de ontvanger. Ik noem express die omdat dat je probleem was met de oude. Zie je het zender ledje oplichten via je camera dan werkt ie.

Enne, doen de andere knoppen voor de ontvanger het wel op de ontvanger als ie eenmaal aan is?

Buren, kennissen met een Arris VIP2952 of Arcadyan hmb2260? Test de nieuwe afstandsbedieningen dan daar eens. Of probeer ze eens op je andere ontvanger. 

Â