Skip to main content

Ik heb afgelopen week een nieuwe afstandsbediening bestelt. Keurig snel ontvangen en deze werkte prima. Maar nu lijkt ie het ineens helemaal niet meer te doen. Zowel TV als ontvanger reageren niet meer. De lampjes op de afstandsbediening werken wel maar er gebeurd gewoon helemaal niets. Vanalles al geprobeerd maar niets lijkt te helpen. Opnieuw instellen, opnieuw opstarten, nieuwe batterijen. Wat kan ik verder nog doen? Weer een nieuwe afstandsbediening bestellen? 

Reset eerst de afstandsbediening even, kijk hier hoe:

Reset AB 5202

Druk de rode en de blauwe toets op de afstandsbediening tegelijk in en hou deze 3 seconden vast.

De Led wordt nu rood

Druk op OK

Stel nu de afstandsbediening opnieuw in.

 

Afstandsbediening programmeren

Richt de afstandsbediening op de TV en druk 5 seconden op de AV knop samen met de cijfertoets uit de snelcodelijst tot de bovenste led rood wordt.

(De AV knop is de knop onder de 7)

Druk daarna op de snelvooruitspoel-toets »

Controleer nu de toetsen voor volume en source (AV) en de TV-uit knop

En druk op OK (Dit niet vergeten!)

 

Snelcodelijst

1 Samsung

2 LG

3 Sony

4 Philips

5 Panasonic

6 Loewe

7 Grundig

8 Sharp

9 LTC

0 Hisense

 

 


Reset eerst de afstandsbediening even, kijk hier hoe:

Reset AB 5202

Druk de rode en de blauwe toets op de afstandsbediening tegelijk in en hou deze 3 seconden vast.

De Led wordt nu rood

Druk op OK

Stel nu de afstandsbediening opnieuw in.

 

Afstandsbediening programmeren

Richt de afstandsbediening op de TV en druk 5 seconden op de AV knop samen met de cijfertoets uit de snelcodelijst tot de bovenste led rood wordt.

(De AV knop is de knop onder de 7)

Druk daarna op de snelvooruitspoel-toets »

Controleer nu de toetsen voor volume en source (AV) en de TV-uit knop

En druk op OK (Dit niet vergeten!)

 

Snelcodelijst

1 Samsung

2 LG

3 Sony

4 Philips

5 Panasonic

6 Loewe

7 Grundig

8 Sharp

9 LTC

0 Hisense

 

 

Dankjewel. Ook dit had ik al geprobeerd, maar goed: nog eens gedaan. Nog steeds geen enkele reactie van mijn TV en ontvanger. Het is zo vreemd... irritant!

Weet iemand of je de TV ontvanger zonder afstandsbediening kunt gebruiken? Zou niet weten hoe je het zender anders kunt verzetten. 


Jammer dat ik verder geen reactie meer heb ontvangen. Heb uiteindelijk maar weer een nieuwe afstandsbediening besteld. Deze doet het tot nu toe gelukkig zonder problemen. 


hoi @Ruggiero 
Dit is geen lifechat, we zitten echt niet 24 uur per dag achter de computer
Als je snel antwoord wilt, dan kun je beter bellen met het gratis nummer van KPN 0800 0402

Bereikbaar op: ma-vr tussen 08:00 - 18:00, za. 08:00 - 17:00.

Zon- en feestdagen gesloten

 

Maar goed dat je het zelf hebt opgelost door een nieuwe te bestellen.🤙


Hallo @Ruggiero, het KPN forum is vooral een plek waar klanten met elkaar in gesprek gaan. Indien nodig springt een KPN moderator bij in een topic. Je moet er dan wel rekening mee houden dat dit niet direct gebeurt na het aanmaken van een topic. Wil je direct geholpen worden met jouw servicevraag? Dan is de klantenservice het beste middel. Is een gratis nummer: 0800-0402. 
 

Bereikbaar op: ma-vr tussen 08:00 - 18:00, za. 08:00 - 17:00.

Zon- en feestdagen gesloten



Ik ben blij om te lezen dat de nieuwe afstandsbediening nu wel weer goed werkt.Â