Skip to main content

Nou ik heb al twee nieuwe afstandsbedieningen gekregen van kpn maar die nieuwe werken helemaal niet.

Wilde die oude van kpn hebben maar die zijn er blijkbaar niet meer helaas Die werkte perfect.

Zelf met medewerker van KPN gebeld en die bevestigd dat die nieuwe afstandsbedieningen niet werken.

Jammer KPN dat daar nou niks aan gedaan kan worden. Ook mijn Wi-Fi is vrij slecht maar daar moet ik dan dus weer voor betalen voor super Wi-Fi. Eerder ook Wi-Fi versterker gekregen draadloos maar dat was het niet en ik kan geen draden overal heen gaan leggen weer mis geleund helaas.

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Welkom @Beetsterzwaag 

Lukt het koppelen niet

Doe je het op deze manier?

Zie https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/afstandsbediening-is-kapot-487368#post894532

 

Zie ook Instellen nieuwe afstandsbediening lukt niet


Alles geprobeerd maar zelfs meerdere medewerkers van KPN zeggen dat de nieuwe afstandsbediening het niet goed doen. Helaas kun je de oude niet meer krijgen althans niet gratis bij KPN alleen op marktplaats zijn ze te vinden. Maar dit moet toch niet hoeven KPN dat jullie bij een bedrijf nieuwe afstandsbedieningen besteld en vervolgens werk dat ding niet. Zelfs niet op mijn nog niet zo oude tv. Hoe dan KPN!

Moet ik dat naar een andere provider om weer een fatsoenlijke afstandsbediening te kunnen krijgen.

Nee toch zit al jaren bij KPN erg vaste klant. Maar zo word het wel moeilijk en om steeds weer ouderwets naar de tv te lopen om iets te doen met de tv 🤔


Hallo Tycha,

Klopt hij doet het dan gedeeltelijk Maar dan kan ik de tv niet uit drukken. Of harder en zachter werkt dan niet maar wel menu en zender keuze  zwarte kastje aan uit dat doet het dan wel.

Dat is toch gek.


De nieuwe afstandsbedieningen doen het prima wat betreft bedienen van de kpn ontvanger. Met koppelen met een tv, voor volume en tv aan/uit, is het vaak wat lastig.

De afstandsbediening werkt standaard niet op een tv, dit moet je nog instellen. Dat doe je volgens deze instructies http://kpn.com/afstandsbediening .

Heb je de Arris 5202 dan dien je de nieuwe ab met zwarte onderkant te krijgen/hebben.

Heb je de zxv8001 dan dien je het oude model met zwarte onderkant te krijgen. Dit oude model is BT en werkt niet op de 2952, en 2260 ontvanger.


Goedenavond @Beetsterzwaag, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

De nieuwe afstandsbediening koppel je net even wat anders met andere instructies. Ze doen het wel gewoon hoor, maar je moet even goed kijken welke je ontvangen hebt omdat er meerdere in omloop zijn. Heb je wat aan de tips van Peter en Tycha? Lukt het nog niet, kan je dan aangeven welke tv-ontvanger je van ons hebt én welke afstandsbediening je nu binnen hebt gekregen?

Verder vind ik het jammer om te horen dat WiFi nog niet goed is, nadat je extra apparatuur hebt ontvangen. Wat is het probleem met WiFi? De snelheid of stabiliteit? En is dat dan overal in huis, of op bepaalde plekken?  Soms is het onvermijdelijk om kabels te trekken, het is per huis ook erg verschillend. Ik neem aan dat je alles al geprobeerd hebt wat betreft WiFi? 


Beste Susan ik heb inderdaad het zelfde als Peter G 

Aan en uit tv en volume regelen doet het dan niet. Verder werkt hij wel.

Medewerkers van KPN twee gesproken bevestigde dit probleem en konden daar niks aan doen.

Dat is een probleem zeiden ze met die nieuwe dingen.

 

Maar begrijp dat daar ook weer iets voor is. Dus ik weet wel hoe ik moet koppelen maar als dat een fabriek ding is moet je dat maar net weten.

 

Ik zal weer een nieuwe gaan bestellen want andere maar weer terug gestuurd.

Helaas 


Heb even op de link van Peter G gedrukt maar hoop dat daar het antwoord van de tv uit aan zetten bij staat en volume.

Ik zou graag willen weten hoe je dat probleem zou kunnen oplossen.


Anders zit je weer met twee afstandsbedieningen te klooien.


O Ja Susan,

Ik had KPN aan de lijn die moest de code hebben onder het ontvangers kastje. 

Dus dat moet goed zijn. Maar nu las ik op een ander forum dat het misschien aan de ontvanger ligt dat die ook vernieuwd moet worden.

Kan dat kloppen ik heb deze al heel veel jaren 6 7 


Dit bedoeld ze Susan https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/afstandsbediening-werkt-slecht-445951#post903405

 

@Beetsterzwaag 

Susan vroeg;

Lukt het nog niet, kan je dan aangeven welke tv-ontvanger je van ons hebt én welke afstandsbediening je nu binnen hebt gekregen?


Hoi @Beetsterzwaag 
Als je teveel pogingen hebt gedaan dan wil het niet echt meer en moet je de afstandsbediening resetten.
Druk de rode en de blauwe toets op de afstandsbediening tegelijk in en hou deze 3 seconden vast
De Led wordt nu rood
Druk op OK
Stel nu de afstandsbediening opnieuw in.

Afstandsbediening programmeren:
Richt de afstandsbediening op de TV en druk 5 seconden op de AV knop samen met de cijfertoets uit de snelcodelijst tot de bovenste led rood wordt.
(De AV knop is de knop onder de 7)
Druk daarna op de snelvooruitspoel-toets »
Controleer nu de toetsen voor volume en source (AV) en de TV-uit knop
En druk op OK

Snelcodelijst
1 Samsung
2 LG
3 Sony
4 Philips
5 Panasonic
6 Loewe
7 Grundig
8 Sharp
9 LTC
0 Hisense


Huistijger bedankt,

Ik ga het nog een keer proberen.

Zie dat u korte codes heeft een 1 of 2 of 3 bijvoorbeeld andere waren met drie cijvers.

Ik hoop dat het gaat lukken.

Die oude afstandsbediening was in één keer klaar dit is helaas even iets anders blijkbaar.

Nogmaals bedankt voor de info.


Hey het is gelukt. Moest wel 2 keer zelfde handeling doen. Maar met een nieuwe afstandsbediening lukte het wel gelijk. Wilde dit even meedelen. Aan Susan Peter G huistijger Tycha bedankt voor jullie meedenken 👍


Teamwork👍💪

Jippie💪💪🎉 wat fijn!

 


@Beetsterzwaag, fijn om te lezen dat het met wat doorzettingsvermogen uiteindelijk wel gelukt is! :smile:  


Reageer