Skip to main content

Op mijn Android tablet draait de iTV app versie 7.2.13. Deze is volledig in landscape, TV gids, alle andere schermen en het TV beeld.

Op de Android van mijn vrouw draait de nieuwere versie 7.3.0. Helaas werkt deze in portrait, behalve het TV beeld zelf, dat is gelukkig nog wel in landscape als je de tablet draait.

Dit werkt zeer onhandig, je moet bij elke wisseling van programma je tablet 90 graden draaien. Ben ik de enige met dit issue of komt het vaker voor? Is er een oplossing?

Als het niet op te lossen is via een setting in de app of de tablet, dan is het verzoek aan KPN om de app aan te passen zodat ie weer zoals vanouds volledig in landscape kan werken.

Is bekend,  wordt aan gewerkt.

Zie het betreffende  topic.

 

 

 


Is die Android van jouw vrouw ook een tablet?

Op een telefoon werken ook eerdere versies van de iTV app alleen in portrait mode uitgezonderd het TV beeld zelf.


@wjb Ja dat is ook een tablet.

@JanD Fijn dat er iets aan gedaan gaat worden. 


Is bekend,  wordt aan gewerkt.

Zie het betreffende  topic.

Welk topic?


Hi @RudyB,

Ik ga even navragen hoe dit zit bij de ontwikkelaars van de app, zodra ik een reactie heb hoor je hier weer van me!


Ik heb een reactie terug @RudyB!

In de release van 7.3.0 vorige week zat er inderdaad een bug in de tablet app waarin rotation niet meer mogelijk was. Deze lossen we binnen 2 weken op en staat (voor nu) gepland in versie 7.3.0.2. Kan nog een aantal weken duren dus helaas, maar we gaan het herstellen!


@Maja_, Is de uitrol van versie 7.3.0 dan ook stopgezet?


Goeie, vraag ik ook even na @wjb!


Goeie, vraag ik ook even na @wjb!

Hallo @Maja_ , ik kreeg vanochtend een update waarmee het probleem opgelost zou moeten zijn, dus niet.

 


Goeie, vraag ik ook even na @wjb!

Hallo @Maja_ , ik kreeg vanochtend een update waarmee het probleem opgelost zou moeten zijn, dus niet.

Update van wat?


Goeie, vraag ik ook even na @wjb!

Hallo @Maja_ , ik kreeg vanochtend een update waarmee het probleem opgelost zou moeten zijn, dus niet.

Update van wat?

Hallo @wjb van de app MijnKPN versie 6.1.0


Goeie, vraag ik ook even na @wjb!

Hallo @Maja_ , ik kreeg vanochtend een update waarmee het probleem opgelost zou moeten zijn, dus niet.

Update van wat?

Hallo @wjb van de app MijnKPN versie 6.1.0

Dat dacht ik al.

Dit topic gaat over de iTV app, niet over de MijnKPN app.


Goeie, vraag ik ook even na @wjb!

Hallo @Maja_ , ik kreeg vanochtend een update waarmee het probleem opgelost zou moeten zijn, dus niet.

Update van wat?

Hallo @wjb van de app MijnKPN versie 6.1.0

Dat dacht ik al.

Dit topic gaat over de iTV app, niet over de MijnKPN app.

Hallo @wjb , foutje, bedankt.


Kan gebeuren @JanD, we hebben het hier inderdaad over iets anders :wink:

De uitrol is niet stopgezet @wjb, de impact is niet enorm en een oplossing wordt op redelijk korte termijn aangeleverd :blush:


De uitrol is niet stopgezet @wjb, de impact is niet enorm en een oplossing wordt op redelijk korte termijn aangeleverd :blush:

Dank je, dan zal ik die 7.3.0 versie binnenkort dus ook wel aangeboden krijgen.


De uitrol is niet stopgezet @wjb, de impact is niet enorm en een oplossing wordt op redelijk korte termijn aangeleverd :blush:

Dank je, dan zal ik die 7.3.0 versie binnenkort dus ook wel aangeboden krijgen.

@Maja_, Toch heb ik het vermoeden dat de uitrol van versie 7.3.0 gestaakt is want normaliter duurt de uitrol nooit langer dan enkele dagen maar nu heb ik na ruim een week nog altijd geen update ontvangen en draait nog altijd versie 7.2.13 van 10 juni.

 


Ik heb 'm zelf ook nog steeds niet @wjb en ben het met je eens dat het best lang duurt, zal morgen even opnieuw navraag doen!


Ik heb 'm zelf ook nog steeds niet @wjb en ben het met je eens dat het best lang duurt, zal morgen even opnieuw navraag doen!

En @Maja_, heb je al een antwoord of moet ik er maar vanuit gaan dat de uitrol inderdaad stopgezet is?


Ik heb wel een antwoord, maar op de vervolgvraag of ik dat openbaar mag delen nog geen reactie :wink:

Trek even de stoute schoenen aan; de uitrol van 7.3 loopt nog steeds, zo'n uitrol gebeurt altijd in batches en per batch wordt alles gemonitord en eventueel wat getweakt voordat de volgende batch wordt gedaan.

Bij de eerste batches is inmiddels versie 7.3.1 uitgerold en 7.3.2 komt er aan. Als die goed bevalt, gaat die versie vervolgens bij de volgende batches uitgerold worden :slight_smile:


Dank voor je terugkoppeling.

Ik heb nog nooit zo lang hoeven wachten op een nieuwe versie en een doorlooptijd van ruim twee weken voor een uitrol vind ik best wel lang.


Duurt inderdaad langer dan gemiddeld @wjb, heb het vermoeden dat dit landscape issue toch wel wat stof op heeft doen waaien en dat ze hier mee aan de slag zijn gegaan.