Skip to main content

Ik heb een apart probleem.

Ik heb een nieuwe afstandsbediening ontvangen. IPTV Ruwido Remote Control BT. https://images.app.goo.gl/VxkrhaJLjYV6AyF16. Zeg maar de bluetooth variant zonder de Netflix knop.

Deze probeer ik aan mijn tv te koppelen en aan de Arris VIP5202 ontvanger.

Via de online instructie wordt ik in een cirkel gestuurd. Ik kies dan de afstandsbediening en dan geeft ie aan, dat ik in het menu naar instellingen en afstandsbediening moet gaan en daar alles moet opvolgen, vervolgens stuurt ie mij weer terug naar dezelfde site. Maar geen instructies om deze te koppelen. Bij de andere afstandbedieningen zie ik wel instructies, maar deze werken niet met mijn versie.

Hoe kan ik deze afstandsbediening via bluetooth laten werken? Hij werkt nu namelijk nog via infrarood.

En hoe kan ik deze koppelen aan mijn Samsung tv?

Dat is de verkeerde afstandsbediening voor dat type. Die hoort bij de zte8001. Gaat nooit via bluetooth werken op de vip5202. En dat is wel noodzakelijk want er zit op de zte8001 dan weer een menu om 'm in te stellen voor een tv (merk).

Met de vip5202 móet je die BT afst.bed. met Netlfix knop hebben. Voor BT verbinding met de ontvanger. En die kun je wel instellen op de tv dan. (overigens gewoon met de knoppen op de ab dan.)


Beste PeterG, heel hartelijk dank voor dit snelle antwoord. Ik ga weer terug naar de KPN winkel om hem om te ruilen.


Wel dus die met Netflix knop EN zwarte onderkant, @Stevey 😉


Bedankt, het is gelukt met de nieuwe afstandsbediening. Deze topic kan weer gesloten worden.