Skip to main content

Vandaag een nieuw modem ontvangen.

Tv ontvanger heeft een sofware update nodig en geeft foutcode 301 aan.

kan voor geen mogelijkheid meer connecten met het modem (service lampje blijft oranje knipperen en foutcode komt steeds terug).

 

Tv ontvanger rechtsteeks aan het modem gekoppekd en nog steeds hetzelfde euvel.

Kpn klantenservice geeft aan dat het signaal oke is, wifi werkt prima en monteur voor eigen kosten.

Ik kom er niet uit, leuk zon nieuw modem.

 

Wie o wie kan mij verder helpen?

stappenplan online kom ik ook niks mee verder.

Hoi @SuzanneB1989 ,

Heb je het oude modem nog?

Probeer eens Herstel+reset tot power uitgaat.De kans is klein,Maar misschien heb je een modem met de verkeerde software gekregen.


Hoi Martijn, 

 

Oude modem werkt prima, nieuwe niet meer.

Tv ontvanger geeft idd aan dat er een software update moet plaatsvinden maar connecten met modem wil absuluut niet. ook niet rechtstreeks aan de kabel.

 

beide al gereset, powe knop.e.d. meerdere malen, foutcode blijft staan.

Op alle 3 rv apparaten inmiddels geen ontvangst meer

 


Hoi Martijn, 

 

Oude modem werkt prima, nieuwe niet meer.

Tv ontvanger geeft idd aan dat er een software update moet plaatsvinden maar connecten met modem wil absuluut niet. ook niet rechtstreeks aan de kabel.

 

beide al gereset, powe knop.e.d. meerdere malen, foutcode blijft staan.

Op alle 3 rv apparaten inmiddels geen ontvangst meer

 

Ook Herstel+reset tot power uitgaat?Deze reset is wat geavanceerder.


@martijn197108 

 

Ja modem compleet gereset, tot power uitgaat idd.

Hoofdontvanger zit rechstreeks aan het modem, rest van het huis draadloos.

Toen ik vammiddag de deur uitstapte, werkte alles uitstekend. Bij terugkomst ineens een update nodig en geen mogelijkheid meer tot ontvangst.

 


Misschien werkt een MAC clean wel,Maar dat kan je niet zelf doen.Dat kan volgens mij alleen de monteurshelplijn.

@NHendriks , @LaurensZalm :Klopt het wat ik zeg?Of kan de klantenservice dat ook?


Misschien werkt een MAC clean wel,Maar dat kan je niet zelf doen.Dat kan volgens mij alleen de monteurshelplijn.

@NHendriks , @LaurensZalm :Klopt het wat ik zeg?Of kan de klantenservice dat ook?

Clean MAC kan hier goed helpen inderdaad, geen idee of CS dit kan, Ze zouden het allicht kunnen d.m.v aanmaken van een ticket naar tweedelijns.

Moet zeggen als het een MAC issue is dan is het ook iets wat zichzelf oplost naar verloop van tijd.  Iedere X tijd word de lijst opgeschoond.


Moet zeggen als het een MAC issue is dan is het ook iets wat zichzelf oplost naar verloop van tijd.  Iedere X tijd word de lijst opgeschoond.

Iedere 24 uur is dat volgens mij.

 

Betreft het trouwens een Oxxio-migratie dat er een nieuw modem geleverd werd? Ik heb wel eens situaties meegemaakt bij de technische migratie van Telfort dat diezelfde foutmelding bleef komen omdat de V10 zich maar aan bleef melden op het Telfort-profiel. Hele migratie was vastgelopen. Tien minuten een Box12 eraan gehad en toen waren de problemen verholpen (die heeft het Telfort-profiel nooit gekend dus dan forceer je KPN-profielen te gebruiken), V10 werkte daarna prima.


Iedere 24 uur is dat volgens mij.

 

Betreft het trouwens een Oxxio-migratie dat er een nieuw modem geleverd werd? Ik heb wel eens situaties meegemaakt bij de technische migratie van Telfort dat diezelfde foutmelding bleef komen omdat de V10 zich maar aan bleef melden op het Telfort-profiel. Hele migratie was vastgelopen. Tien minuten een Box12 eraan gehad en toen waren de problemen verholpen (die heeft het Telfort-profiel nooit gekend dus dan forceer je KPN-profielen te gebruiken), V10 werkte daarna prima.

Oxxio gebruikt zelfde VLANS als KPN, Dit lag bij Telfort anders en hierdoor kregen we deze problemen omdat de Auto-Hunt de Vlan 34 nog zag en lekker daarop doorging. en idd Box12 en het probleem was weg.

Dus theoretisch zou dit bij Oxxio migraties niet kunnen voorkomen.. maar zeg nooit nooit...


Oxxio gebruikt zelfde VLANS als KPN, Dit lag bij Telfort anders en hierdoor kregen we deze problemen omdat de Auto-Hunt de Vlan 34 nog zag en lekker daarop doorging. en idd Box12 en het probleem was weg.

Ah, ik dacht dat Oxxio ook het Telfort-profiel gebruikte, net zoals de andere WMP-wholesale leveranciers.


Oxxio gebruikt zelfde VLANS als KPN, Dit lag bij Telfort anders en hierdoor kregen we deze problemen omdat de Auto-Hunt de Vlan 34 nog zag en lekker daarop doorging. en idd Box12 en het probleem was weg.

Ah, ik dacht dat Oxxio ook het Telfort-profiel gebruikte, net zoals de andere WMP-wholesale leveranciers.

Dat klopt ook,Oxxio gebruikt Telfort firmware.

Maar het oude modem van @SuzanneB1989 was een v9 dus is dit geen Telfort profiel probleem.


Helaas wordt het toch een monteur. 

Wij komen er helaas niet uit. 

Vandaag een andere foutcode (verkeerd ip adres).

Inmiddels doet de wifi ook niets meer.


Helaas wordt het toch een monteur. 

Wij komen er helaas niet uit. 

Vandaag een andere foutcode (verkeerd ip adres).

Inmiddels doet de wifi ook niets meer.

Je kan nog een keer de monteurs reset proberen

Maar dan wel echt herstel+reset tot power uitgaat 

 


@martijn197108 

Deze inmiddels meerdere keren uitgevoerd.

Helaas met steeds minder resultaat.…

nou werkt inmiddels niets meer (voorheen de wifi nog).


Lastig,Ik ga er van uit dat de monteur het wel kan oplossen.

Laat maar weten of het lukt..

 


Hoi @SuzanneB1989, welkom op ons forum! Ik lees dat je bij mijn telefonische collega's op 0800-0402 een monteur hebt geregeld. Is het de monteur nog gelukt dit op te lossen?

 


@Thomas

 

Jazeker, probleem is reeds verholpen en werkt weer nabehoren.

Systeem had een update nodig en reset.

Bedankt voor uw bericht.