Skip to main content

Ik vind de nieuwe weergave van de gids geen verbetering. De vorige versie was een stuk overzichtelijker.

Kan dit weer teruggezet worden of is er een mogelijkheid dit zelf in te stellen.

Helaas dat is niet mogelijk.


Je kunt switchen tussen horizontale en verticale weergave door op de gids knop te drukken. De laatst gekozen wordt onthouden bij volgende keer openen v.d. gids.

Vh. kon je dat instellen (gids openen horizontaal of verticaal) alleen via de “Instellingen” aanpassen. Daar is het nu weg.


Hoi @jurgen62, welkom hier. De gids gaat niet terug inderdaad. Wat is precies het probleem dat je ervaart? Wat Peter aangeeft is nog wel een goede tip trouwens mocht je (per ongeluk) de verticale gids zien i.p.v. de horizontale.


We hebben niets meer van je gehoord @jurgen62 dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!


Sorry voor mijn late reactie maar ik ben eruit.

Thx


Ik ben ook niet blij met de nieuwe layout van de tv gids op mijn kpn ontvanger. Ik weet dat verrandering weerstand oplevert maar in dit geval is 1 van de grote voordelen van een kpn lid zijn volledig verdwenen.

 

Ik was de afgelopen jaren zó tevreden met hoe de tv gids dmv mijn afstandbedieding werkte. Snel overzichtelijk en makkelijk. Bij de concurenten van kpn is de tv gids al jaren langzaam. Daar irriteer ik mij kapot aan en vondt het een verheerlijking om thuis gewoon makkelijk en snel de gids te openen en te zappen. Nu wordt er een afbeelding geladen en wordt er gevraagd of ik wel zeker weet dat ik het programma dat ik aan klik Live wil kijken, ik wil gewoon zappen of  van kanaal verranderen, als ik wil terugkijken druk ik toch wel op de juiste knop.

 

Ik zou heel graag de optie willen weer de oude tv gids in te stellen. Ik kan net zo goed een aansluiten bij ziggo nemen. Ook een vervelend trage tv gids maar ik heb ziggo sport er gratis bij.

 

Dit was 1 van de fijne dingen bij kpn. Draai dit aub terug kpn.


Hoi, @ScarverS 

Er zijn veel klachten over de snelheid bij de 2952 en 2260 ontvangers. Dit is bekend en er wordt gewerkt aan oplossing.

Om minder dan de helft van het beeld daadwerkelijk voor de gidsinfo te gebruiken vind ik ook een beetje onhandig. Die afbeelding (laden) bij elk programma vertraagt onnodig.

Als je nu v.u. de gids direct een programma/zender wilt kijken druk je voortaan op de play/pause knop. Dan heb je geen tussenstap.


PeterG, bedankt voor je reactie! Ik heb het geprobeerd, de playknop inderdaad makkelijker! Bedankt voor de tip. 

Ik hoor graag of er in de toekomst een verbetering komt voor de gids. Het is maar een klein beetje wachten en ik wil ook niet die zeur zijn die iets te klagen heeft maar het is fijn als je gewoon lekker thuis bent en je je ook in alles thuis kan voelen en je óók thuis niet hoeft te wachten op "de wereld om je heen". 

Ik hoor graag van jullie. Nogmaals bedankt voor de reactie.

 

Groet,

 


Hi, ik vind de nieuwe layout mooi maar inderdaad ook trager. 

Daarnaast kom ik er niet achter hoe ik een opgenomen programma/film tijdens het kijken kan verwijderen. Voorheen ging dat makkelijk met de blauwe button. Nu moet ik eerst naar uit de opname met de return button, vraag beantwoorden of ik opname wil stoppen, dan weer terug naar opnames en dan opname verwijderen. Is daar echt niet een minder omslachtige en dus snellere manier voor? (Rode button werkt niet). Dank alvast!


Hi, ik vind de nieuwe layout mooi maar inderdaad ook trager. 

Daarnaast kom ik er niet achter hoe ik een opgenomen programma/film tijdens het kijken kan verwijderen. Voorheen ging dat makkelijk met de blauwe button. Nu moet ik eerst naar uit de opname met de return button, vraag beantwoorden of ik opname wil stoppen, dan weer terug naar opnames en dan opname verwijderen. Is daar echt niet een minder omslachtige en dus snellere manier voor? (Rode button werkt niet). Dank alvast!

Wat apart. Hier getest en met de rode knop kan ik makkelijk opnames verwijderen. Gebeurt er überhaupt iets als je op de rode drukt zodra je op een opname staat? 

Je kan ook een opname verwijderen door de opname te selecteren, en dan te kiezen voor ‘Verwijderen’, maar de rode knop is toch veel makkelijker..


Je kunt switchen tussen horizontale en verticale weergave door op de gids knop te drukken. De laatst gekozen wordt onthouden bij volgende keer openen v.d. gids.

Vh. kon je dat instellen (gids openen horizontaal of verticaal) alleen via de “Instellingen” aanpassen. Daar is het nu weg.

Hi Peter of Paul,

Hoe doe je dat, wij hebben geen TV met een touch screen. Dat knopje zit er wel maar ik kan er niet komen met de afstandbediening. STB’s 2952 en 2260. Het lijkt trouwens steeds trager te gaan, vooral die swipe bar links is steeds moeilijker weg te krijgen.  


Dat knopje zit op de afstandsbediening.

Niemand heeft een tv met touchscreen. Wat heb je daar ook aan? Opstaan van de bank, naar de tv lopen om met je vinger op het scherm te drukken? Zou dat handig zijn? Nee, ik denk het niet 😁


De gids-knop zit inderdaad op de afstandsbediening.

 

Opstaan van de bank, naar de tv lopen om met je vinger op het scherm te drukken? Zou dat handig zijn? Nee, ik denk het niet 😁

Ik krijg hier een nostalgisch gevoel van.


Beste Paul,

Ik kan alleen met de rode knop opnames verwijderen als ik terug ga naar sectie opnames en daar de betreffende opname zoek.

Ik kan niet de opname verwijderen terwijl ik naar de opname kijk, de rode knop doet niets dan.

Dat is het omslachtige er aan 😊

Mvg Dorine 


Ik kan niet de opname verwijderen terwijl ik naar de opname kijk

Klopt. Je kunt een opname alleen verwijderen als de weergave gestopt is. (ik deed het altijd al zo in de oude software, die ik overigens nog steeds heb. Wist niet eens dat het kon met nog lopende opname….)


Ik kan niet de opname verwijderen terwijl ik naar de opname kijk

Klopt. Je kunt een opname alleen verwijderen als de weergave gestopt is. (ik deed het altijd al zo in de oude software, die ik overigens nog steeds heb. Wist niet eens dat het kon met nog lopende opname….)


Ja, dat kon middels de blauwe button, dan kreeg je de optie verwijderen ja/nee > maar de blauwe button is nu voor vooruit spelen. Persoonlijk vind ik het een heel omslachtig iets, ik neem heel veel op, ik moet dan door een hele lijst heen bladeren. Duurt erg lang en kan volgens mij sneller met een andere oplossing dan dat er nu geboden wordt


Zo omslachtig is dat toch niet?

Als je een opname stopt kom je op de regel van die opname. Dan kun je met rood 'm direct verwijderen.


Zo omslachtig is dat toch niet?

Als je een opname stopt kom je op de regel van die opname. Dan kun je met rood 'm direct verwijderen.


Ik denk dat het eraan ligt waar je aan gewend bent? Ik was aan die blauwe button gewend. Daarmee stopte ik dan ook de opname. Hoe stop ik de opname nu? Met return/tv knop of met pauze knop?

Ik klink alsof ik er niets van snap, maar dit is gewoon onwennigheid denk ik. Dank voor de hulp !


Hoe stop ik de opname nu?

Als je de nieuwste ab zonder stopknop hebt met de “terug” toets.


Hoe stop ik de opname nu?

Als je de nieuwste ab zonder stopknop hebt met de “terug” toets.


Vraag beantwoord, dank je wel PeterG!

Dit werkt > ik gebruikte uit gewoonte de tv knop om terug te keren

Blij met dit antwoord, dank nogmaals!


Volledig met de voorgangers eens: de meeste veranderingen zijn absoluut geen verbetering.

Wat me het meeste stoort? Dat ik nu die foto's zie met tekst. Voorheen drukte je op een gele knop als je meer informatie wilde. Nu krijg ik ongevraagd deze informatie.

En het ergste daarvan? Deze foto benut meer dan de helft van mijn beeld, waardoor de letters/menu eronder kleiner zijn en moeilijker leesbaar. Ik hoef die foto's niet te zien en die info niet te lezen. Laat de letters en het menu aub dezelfde grootte, want het komt de leesbaarheid ten goede. Snelheid is ook verdwenen nu, hopen dat het went, maar ik vind het klote. En heb er niet om gevraagd, want vannacht ging ie automatisch omschakelen… En terugschakelen kan niet meer, dus ik zal het er mee moeten doen..


Sinds vandaag ook de nieuwe style tv gids op 1 van mijn ontvangers ontvangen.

Kent u dat  gezegde “Niet elke verandering is een verbetering….(maar elke verbetering is een verandering).

In dit geval is deze verandering duidelijk GEEN verbetering. eerder een grote stap achteruit. 

Het ziet er natuurlijk even fancy uit eerste keer openen, maar daarna is het gene waar kpn in uitblonk verdwenen...de snelheid. van scherm verspringen duurt 2-3 seconden. lijkt weinig maar is zeer irritant.

5-8 seconden voordat uberhaupt de tv gids geladen is

naar een zender gaan moeten we nu 2 keer op ok klikken (of mezelf aanleren play te drukken...)

Mijn andere tv is een klein slaapkamer tvtje, ik ben bang dat die straks niet meer te lezen is vanuit bed.

 

 

 


Hoi, @ScarverS 

Er zijn veel klachten over de snelheid bij de 2952 en 2260 ontvangers. Dit is bekend en er wordt gewerkt aan oplossing.

Om minder dan de helft van het beeld daadwerkelijk voor de gidsinfo te gebruiken vind ik ook een beetje onhandig. Die afbeelding (laden) bij elk programma vertraagt onnodig.

Als je nu v.u. de gids direct een programma/zender wilt kijken druk je voortaan op de play/pause knop. Dan heb je geen tussenstap.

Er zijn dus veel klachten, maar 22 dagen later en jullie rollen dit nog steeds uit.

wat is de ETA voor een patch die de issues gaat oplossen?


#KPN vroeg zich af: hoe komen wij zo snel mogelijk van onze trouwe, loyale & vooral tevreden klanten af? 
Hun antwoord? 
Door een onaangekondigde verrassingsupdate te installeren in de nacht, waardoor alles trager, kleiner en onprettig is. 
Slimme zet KPN! Not!!! 
Dit kost klanten, want ik ga door dit soort onzin-updates, die de functionaliteit vertragen en verslechten overstappen.
 
Werkelijk onvoorstelbaar deze nieuwe update?
Ten eerste wordt het onaangekondigd overnight geïnstalleerd, zodat je de dag erna ineens een bericht krijgt en aan de slag kunt met de veranderingen.
En ten tweede wil ik het woord verbeteringen niet gebruiken, want het is doffe ellende!

Wie verzint dit?
Hier worden mensen dus voor betaald om dit te bedenken en om dit uit te voeren.
Allemaal eruit gooien.
Die kijken zeker zelden tv?
Of zappen nooit?
Of zijn zo jong, dat ze de kleine lettertjes wél kunnen lezen?

Want dé reden waarom ik KPN heb en wilde houden?
Het is retesnel en je zapt vlug langs alle zenders!
Mijn moeder heeft Ziggo en ik lachte haar altijd uit.
Zij lacht me uit als er voetbal is en Formule 1.
Maar voor mij ging de snelheid van het zappen, de schermen bekijken en de functionaliteit nog altijd boven de zenders.

Tot vandaag.
Hoe is dit mogelijk zeg?
Wat moet ik met meer dan de helft van mijn scherm met een foto?
Dat wil ik niet zien.
En daardoor zijn de letters zoveel kleiner geworden.
Dit is niet leesbaar!
Maak er dan op z'n minst een keuze van: wilt u deze informatie vooraf al zien met bijbehorende van Google-geplukte foto en daardoor seconden trager zijn?
Of liever niet?

Het zappen is trager, de leesbaarheid is verdwenen en de functionaliteit verminderd.
En wat zegt KPN?
Er is uitgebreid klantonderzoek gedaan.
Yeah right, door wie?
Dit zijn geen verbeteringen!
Geef mensen dan in ieder geval de optie om deze "verbeteringen" niet te nemen, de balk te laten verdwijnen en de voorbeeldfoto's niet te willen zien.
Dit wordt opgedrongen en laat me overstappen op een andere provider.


Gaat lekker na die nieuwe update, niet?

Meerdere problemen en bugs vertonen zich nu, naast de volledige traagheid en onnodige veranderingen.

  • Mijn opnames laden zich niet en zijn niet terug te kijken; ik kan alleen met de uitknop de tv uitzetten en weer aanzetten, maar opnames werken niet
  • Ik kan geen serie opnames inplannen, zoals bv Weekend Miljonairs van as zaterdag. Als ik op serie opnemen druk dan gebeurt er niets
  • De KPN app werkt niet, vraagt vervolgens om met je abonnementsnummer in te loggen en ook dan geen werkende app. Je krijgt de melding dat KPN ID niet bereikbaar is. Met je abonnmentsnummer krijg je de melding: controleer je verbinding en probeer het opnieuw 500-5005.