Skip to main content

Ik vind de nieuwe weergave van de gids geen verbetering. De vorige versie was een stuk overzichtelijker.

Kan dit weer teruggezet worden of is er een mogelijkheid dit zelf in te stellen.

Ik vind de nieuwe weergave van de gids echt verschrikkelijk. Ik ben zeer slechtziend en minder valide.
De letters zijn veel te klein en ik moet nu zowat in het scherm klimmen om het te kunnen lezen.
Als ik een programma kijk met ondertiteling moet ik eerst een ja of nee indrukken 
als ik de ondertiteling even wil stoppen bv om te switchen naar een andere zender.
De vorige versie was een stuk overzichtelijker en sneller.
Ik heb hier niet om gevraagd en wil het weer teruggezet hebben. 
Ik zou het jammer vinden als iets wat je zo gewend bent in je leven (KPN) moet veranderen 
door een andere provider.Ik hoop van u een oplossing te krijgen.


Hoe kan ik een serieopname inplannen er is geen knop te vinden zoals voorheen???????


@Johnnie62

Selecteer het op te nemen programma in de gids. Druk op de REC knop. Wijst zich verder zelf. Als het een serie is krijg je ook die optie te zien.

(p.s. waarom like je jezelf?)


Dat lukken was een foutje :sweat_smile:


Bedoel liken 😅


In ieder geval bedankt ga het proberen 👍


Goedenavond. 
In de oude versie kon je via de tab “film”, “serie” en “sport” in de ochtend selecteren wat je wilde opnemen. Nu moet je per zender, naar het tijdstip van uitzenden gaan om eventueel een programma/ film/ serie te selecteren om op te nemen. Zeer omslachtig dus. De nieuwe versie lijkt op een Lite versie van de oude..

Is dit bij jullie ook zo? 


De diverse rubrieken in de gids zijn inderdaad vervallen.


Bedankt voor het antwoord. Dus je betaald hetzelfde voor minder mogelijkheden. EenLite versie dus?


Wat ik hierboven nog niet zie: ik kon toch altijd in een klein venstertje blijven zien waar ik naar keek als ik en de gids bladerde? Die schreeuwerige foto's zit ik ook helemaal niet op te wachten. Als nu acteurs en regisseurs eens erbij gezet zouden worden, dán zou ik het een verbetering vinden! 

Ik vraag me bij dit soort veranderingen altijd af aan wie zo'n nieuwe opmaak is voorgelegd. Ben iig dus ook onaangenaam verrast.


Ik heb mijn klacht over de nieuwe situatie ook al op social media geventileerd. Daar kreeg ik alleen de reactie “Jammer dat u niet tevreden bent met de update” en “u kunt niet terug naar de oude versie”. Ik wil gewoon een antwoord op mijn vraag “waarom ik hetzelfde betaal voor minder?”.

Gisteren heb ik het Webcare team van KPN aangesproken op deze devaluatie. En u raadt het al, vooralsnog geen reactie.


Even serieus, wie heeft dit in g*dsnaam bedacht?

  1. het is trager
  2. de helft van het beeldscherm wordt nu gebruikt voor een foto, waar je niks aan hebt. Vroeger had je een klein vierkantje waar je de zender nog kon kijken.. dit was fijn en handig!
  3. Serieus?!! je moet op de PLAY-button klikken.. die HELEMAAL BOVEN AAN de kpn-afstandsbediening zit.. of je moet twee keer op de OK knop drukken…

Serieus, het menu was hardstikke goed, snel en gebruiksvriendelijk.

Ik wil graag dat dit weer teruggezet wordt.. laat klanten anders kiezen wat ze willen. Maar dit is echt té slecht en “onintelligent” voor woorden (om het netjes te houden).


Fritske  55  

dit nieuwe menu is waardeloos

de gids is veel trager als voorheen daarbij kon men bij het vorige menu programma's tot wel een week in de toekomst programmeren voor opname via een simpele handeling . er is ook geen pip beeld in beeld schermpje meer wat wel zo handig was.

het oude menu was veel duidelijker en sneller maar ze nu het beste er uitgehaald 

zoals pip beeld in beeld

makkelijk programma's vooruit programmeren tot wel een week vooruit

ik ben zeker niet blij met deze waardeloze update

 

 


Net als velen voor mij: wat een slechte zet van jullie KPN, de nieuwe lay-out van de gids. Veel te klein om makkelijk te lezen geworden, veel overbodige ruimte ingenomen voor de beelden van een programma bovenin het beeld. Heel gebruikersonvriendelijk!! Zet svp zo snel mogelijk de gids terug in de oude vorm. Of voor ons de mogelijkheid om te kiezen tussen oude en nieuwe uitvoering.


Iemand positief? Wat een onbegrijpelijke wijziging. Doet me inderdaad aan ziggo denken. Ik kan echt niets ontdekken waarvan ik denk: dat is mooier of eenvoudiger geworden. Dat wat ik zo waardeerde bij kpn is verdwenen. Geen reden meer om bij kpn te blijven. Super jammer


Ik wil ook graag de oude snelle en duidelijke interface, het is echt onprettig en ik ga hierdoor helaas overstappen als dit niet gewoon weer wordt zoals het was. Echt een grote miskleun, diegeen die dit heeft bedacht heeft een hekel aan mensen of in ieder geval aan de klanten van kpn.


Nou zeg, zo groot zijn de veranderingen toch ook weer niet? Ja het is iets trager, maar dat word vast nog wel weer opgelost.


Mijn 82-jarige moeder is er i.i.g. enthousiast over.

Bij mij (Arris vip2952) is alles tussen 0,2 (!) en 1,5 seconden op het scherm. Dat was enkele dagen geleden nog echt 5 seconden. En dat was veel te traag.


Ik had juist KPN genomen voor glasvezel internet, maar ook grotendeels vanwege de fijne tv gids. Mijn ouders hadden Ziggo en dat was zo traag vanwege alle extra info en afbeeldingen. KPN had gewoon een simpele, maar effectieve tv gids die enorm snel was in de bediening en zappen. Dat was de rede voor mij om voor KPN te gaan. Nu heb ik een update gekregen en schrok me kapot! De snelheid, overzicht, duidelijkheid, allemaal in een klap weg! Why fix something that is't broken? Ik hoop heel erg dat dit terug kan worden gezet, want ik mis de pip ook heel erg in beeld. Ik ben een trouwe klant aan kpn inmiddels, dus baal hier enorm van. 


Why fix something that is't broken?

RalfG, Het achterliggende systeem was al 13 jaar oud. Er viel gewoon niks meer te innoveren en draaiend houden wordt dan ook een steeds groter probleem. Je vervangt je meer dan 10 jaar oude laptop toch ook?


Fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die de nieuwe gids geen verbetering vinden. Ik hoop dat KPN hier wat mee gaat doen. De gids laden duurt erg lang en je bent het beeld kwijt Inderdaad. Het is ontzettend traag en irritant dat er gevraagd wordt of je naar de andere zender wil schakelen. Werd voorheen ook niet gevraagd, is er iemand geweest die daarover geklaagd heeft dat deze oplossing is bedacht denk ik dan? Ik vraag me af of er klanten van kpn betrokken zijn geweest bij dit verbeter proces. Lijkt alsof er nu oplossing zijn voor problemen die niet als probleem werden ervaren en dan krijg je weerstand. Wat me echt stoort en maakt dat ik erover denk over de stappen is dat ik niet meer kan zoeken in de gids. Als je nu wie is de mol oid intoets kom je op wat Duitse series. Als ik zelf door de dagen heen blader kan ik het wel terugvinden. Ontzettend irritant en slecht!! Je kunt niks meer terug vinden op deze manier. Sorry KPN, maar dit doet jullie geen goed. Ziggo is net zo traag maar heb je wel Sport erbij en zoeken via de gids. Traag maar minder irritant en duur. 


je bent het beeld kwijt Inderdaad

PIP i.d. gids gaat terugkomen, @Sliti . Optioneel aan te zetten in Instellingen → TV-menu.

zie hier.


KPN zo snel mogelijk een update anders weer een klant minder !!  :

Ik weet niet wie dit heeft bedacht maar met zoveel klachten moet er wel een oplossing komen !!

zoekfunctie ??

live tv ipv foto ??

vertraging bij schakelen ??

etc. etc….

 


@FCT 

Zoekfunctie

Deze is er gewoon. Kun je aangeven wat je bedoeld.

live tv ipv foto

Het is al 2 weken mogelijk het tv beeld in de gids te tonen. Optioneel: dus via Instellingen → tv-menu.

Vertraging bij schakelen.

Dit is iets wat momenteel écht wel de aandacht heeft bij het ontwikkelteam.


@PeterG 

bedankt voor de info > live tv

zoekfunctie in terugkijken ?