Skip to main content

Vanaf 10/11 gaat het gebeuren. De overstap van Ziggo naar KPN. Sommige zeggen van ruilen komt huilen :)

Ik heb de pproducten in huis en reeds aangesloten. Zwarte glasvezel kastje over de oude en bestaande witte geklikt. Modem aangesloten en dus klaar voor wifi. 

Tv nog niet aangesloten want voor velen het probleem...boren in de vloer en kabel trekken.

Mijn vraag is dan ook of er anno 2022 een andere manier en stabiele manier is om dit anders aan te pakken? Of kom je dan op van die extenders etc die je regelmatig moet resetten. Hoor graag jullie reactie.

En mocht er iemand nog willen kruipen voor 50 euro omgeving Nijmegen dan hoor ik dat graag :)

 

PS: geen idee of er wolf spinnen zijn ;)

Vast welkom bij kpn 😊

Alleen met een dvs of mesh set kun je utp deels zonder utp kabel overbruggen. 

De huidige dvs 1200 hoef je niet heel vaak te resetten. Bij mijn buurvrouw heeft ie 2 jaar onafgebroken gewerkt. 

Je kan beginnen met zoiets. Koop je tijd mee om een kabel te leggen. 


Ik heb een Mesh setje (3 stuks) van TP Link M5.

Dit zou dus moeten werken?

Modem in de meterkast aansluiten op de hoofd deco.(bijvoorbeeld in de gang)

2e deco in de woonkamer en daarop de tV box aansluiten?  

Kan je dan ook een switch aansluiten op de 2e deco zodat ik zowel de tv decoder als een aparte kabel naar boven (1e verdieping) trekken? (Kabel naar boven ligt er al)


Als je volop van je glasvezel wil genieten dan is bekabelen echt het beste. Zoals jij het voorstelt is toch een beetje houtje touwtje oplossing.  Je verliest snelheid en de stabiliteit is niet geweldig. Het is een kwestie van proberen natuurlijk. 


Hallo @Muchomalo om een concreet antwoord op je vraag te geven: nee, de tv-decoders van KPN kunnen alleen bekabeld aangesloten worden.