Skip to main content

Nieuwe kpn+ android boxen geinstalleerd. eerste box viel om de minuut uit met het geluid, en gaat dan verder. Tweede box geinstalleerd op dezelfde versterker. Deze werkt anders dan de eerste. Geluid blijft nu langer. Echter zijn de instellingen van de eerste en tweede box gelijk. Probleem is dat Yamaha homecinema versterker niet zo goed tegen het dolby signaal van de android box kan. Waarschijnlijk is het decoderen van het dolby signaal vanuit de box niet helemaal juist. Met de oude arris box totaal geen last van gehad.. Wat is hier aan te doen. Kan hem wel op PCM audio zetten, maar dan heb ik 3 kanalen op mijn 6.1 set. Niet echt handig… Graag een oplossing. Probleem komt echt uit de android box. voorheen geen last van gehad namelijk.

Herkenbaar. Er zijn geluidsissues met de TV+ box.  Of dit er een van is kan ik niet met zekerheid zeggen. 

Waar heb jij 'm nu op staan? Probeer anders een pass through of stereo.  Er zitten een aantal opties in het instellingen menu.


Herkenbaar. Er zijn geluidsissues met de TV+ box.  Of dit er een van is kan ik niet met zekerheid zeggen. 

Waar heb jij 'm nu op staan? Probeer anders een pass through of stereo.  Er zitten een aantal opties in het instellingen menu.

Heb de TV box van ellende maar rechtstreeks op de Samsung tv aangesloten, en met optical link het geluid terug gevoerd.. Dat werkt wel. Maar is ook niet de snelste, en heb tevens sync problemen met het geluid. Geluid komt later dan dat de mond beweegt. Ik snap er geen moer van. Met voorgaande tv box ARRIS hier totaal geen problemen mee gehad. en nu ineens krijg ik alles op een berg.. Denk dat er totaal niet is nagedacht hoe deze Android box zou moeten werken.. Ik weet in ieder geval wel, dat dit product niet af is.


Herkenbaar. Er zijn geluidsissues met de TV+ box.  Of dit er een van is kan ik niet met zekerheid zeggen. 

Waar heb jij 'm nu op staan? Probeer anders een pass through of stereo.  Er zitten een aantal opties in het instellingen menu.

Heb de TV box van ellende maar rechtstreeks op de Samsung tv aangesloten, en met optical link het geluid terug gevoerd.. Dat werkt wel. Maar is ook niet de snelste, en heb tevens sync problemen met het geluid. Geluid komt later dan dat de mond beweegt. Ik snap er geen moer van. Met voorgaande tv box ARRIS hier totaal geen problemen mee gehad. en nu ineens krijg ik alles op een berg.. Denk dat er totaal niet is nagedacht hoe deze Android box zou moeten werken.. Ik weet in ieder geval wel, dat dit product niet af is.

Dat is het merkwaardige.  Ik heb thuis ook de TV+ box.  En momenteel is die met HDMI naar mn TV aangesloten. Vervolgens gaat er vanaf de tv een optical naar mn versterker.  Dat werkt goed zonder vertraging. Het lijkt heel grillig bij wie deze issues optreden. 

Is dit ook de manier waarop jij het nu aangesloten hebt? 


Ik heb hetzelfde probleem. Soms wordt het probleem minder na 15-30 min, soms is een herstart nodig om het probleem te verminderen. Passthrough geeft op dit moment de slechtste resultaten (bij mijn apparatuur)

Er zullen nog wel een aantal updates noodzakelijk zijn op de KPN TV+ Box een beetje stabiel te krijgen.


ik herken het probleem. vooral bij de streaming apps geeft mijn tv+ box om de 20-40 minuten geen geluid. als ik schakel op live tv (ouderwets coax van ziggo) dan doet het geluid het prima. aan uit zetten is vaak de remedie. ik heb min tv box met meegeleverde hdmi -wisselend- aangesloten op de reguliere poorten.  de sonos beam met hdmi op de arc (?) ingang van de lg tv. ik nb wifi werkt ook niet met mijn reguliere deco m5 . ziet m wel maar kan niet connecten. zal wel wifi 6 issue zijn vermoed ik


... vooral bij de streaming apps geeft mijn tv+ box om de 20-40 minuten geen geluid.

De problemen met geluid/beeld heb ik alléén met de TV kanalen, niet met de streaming apps als Netlflix, Amazon Prime Video, HBO Max, SkyShowTime etc.


@dmutsaers  En wat is het resultaat als je experimenteert met Stereo of Automatisch? 


@dmutsaers  En wat is het resultaat als je experimenteert met Stereo of Automatisch? 

passthrough → onwerkbaar, geluid wordt iedere 5 tot 10 sec. onderbroken, regelmatig nieuwe HDMI handshake

automatic → instabiel, geluid wordt regelmatig onderbroken, af- en toe HDMI handshake, is vaak minder instabiel te krijgen door een herstart van KPN TV+ Box

stereo → stabiel, weinig tot geen onderbrekingen in het geluid, HDMI handshake stabiel.

Alleen, we nemen géén Netflix Premium abonnement af om van stereo geluid gebruik te moeten maken, en we hebben ook geen Dolby Atmos receiver om van stereo geluid gebruik te moeten maken.

Mijn 3 overige Android TV devices, waarvan een met dezelfde chipset als de KPN TV+ Box, vertonen deze gebreken niet.


Dit is mijn soortgelijke ervaring… hieronder twee linken naar voorbeelden die ik op YouTube heb gezet…

probleem 1: het geluid klinkt niet goed en valt regelmatig weg onder live-tv

probleem 2: het geluid loopt niet synchroon bij gebruik van apps als Netflix, HBO en Prime


@dmutsaers  En wat is het resultaat als je experimenteert met Stereo of Automatisch? 

passthrough → onwerkbaar, geluid wordt iedere 5 tot 10 sec. onderbroken, regelmatig nieuwe HDMI handshake

automatic → instabiel, geluid wordt regelmatig onderbroken, af- en toe HDMI handshake, is vaak minder instabiel te krijgen door een herstart van KPN TV+ Box

stereo → stabiel, weinig tot geen onderbrekingen in het geluid, HDMI handshake stabiel.

Alleen, we nemen géén Netflix Premium abonnement af om van stereo geluid gebruik te moeten maken, en we hebben ook geen Dolby Atmos receiver om van stereo geluid gebruik te moeten maken.

Mijn 3 overige Android TV devices, waarvan een met dezelfde chipset als de KPN TV+ Box, vertonen deze gebreken niet.

Dank voor de gedetailleerde analyse en ik snap je volledig.  Ik weet dat het hoog op de prioriteitenlijst staat dus ik hoop op een snelle oplossing. 


Ik heb dezelfde soort probleem als ik geluid van de radio naar de versterker wil hebben en de tv uit zet. Weg geluid.

 

zie: 

 


Dank voor de gedetailleerde analyse en ik snap je volledig.  Ik weet dat het hoog op de prioriteitenlijst staat dus ik hoop op een snelle oplossing. 

Hoi @Erwin_ ,
 

Inmiddels ben ik er achter gekomen dat ik de KPN TV+ Box stabiel krijg als ik ook de instelling bij schermresolutie wijzig naar:

  • Schermresolutie: “Automatisch beste resolutie: Uit”

Lipsync wordt hiermee niet opgelost.


  • Schermresolutie: “Automatisch beste resolutie: Uit” - heb ik gedaan maar helpt niet

De DAC en kabels werken ook gewoon goed.


Hier een gelijkwaardig probleem + meer waar ik van af ben. 

(TV Box is aangesloten op een Denon X1600H DAB.) 

Tijdens installatie al beeld doorgave issues, geen beeld, wel geluid. AVR geeft aan geen signaal, maar geluid liep door.. 

Direct aangesloten op de TV, probleem weg. 

Weer terug op de AVR, alles werkt, voor even. 

Toegankelijke instellingen nagelopen, opties gewijzigd. Problemen bleven aan, een aantal keren moeten wisselen tussen aansluiting TV en AVR omdat het beeld weg viel. 

Na een keer opnieuw starten, bleef het beeld aan, maar kwam het geluidsprobleem zoals je hier beschrijft. En kreeg het ook niet meer werkend op dat punt. Vervolgens de ontwikkelaars instellingen ontgrendeld zodat ik wat meer opties kon nalopen. Niets leek te werken. 

KPN niet meer bereikbaar, dus zelf verder aan de gang gegaan. Aan de achterkant, stekker eruit, reser knopje ingehouden en tegelijk de stekker er weer in. Nu gaat hij zoeken naar iets wat hij niet kan downloaden, want heb geen USB key, dus die mislukt, daarna startte hij helemaal niet meer op, bleef maar hangen op het laadscherm van Android TV. Dat een uur laten doen, misschien gaat hij een keer door, maar nee. Reset paar keer herhaald, geen succes. 

 

Vervolgens stekker eruit, de ronde aan/uit knop boven ingehouden, stekker erin, en wonderbaarlijk, startte hij weer op, het instelproces vlekkeloos doorlopen, wel wat resolutie problemen, als laatste via de instellingen de fabrieksinstellingen hersteld en daarna nul komma nul problemen. 

Beeldresolutie staat op Automatisch, evenals geluid. 

Apps geen problemen, TV geen problemen, Atmos wordt doorgegeven (behalve bij Amazon Prime, geen probleem, gebruik doorgaans toch m'n Shield TV). 

Geluid loopt synchroon en sinds die laatste herstart eigenlijk geen enkel probleem meer gehad. 

Érgens zit er iets niet goed, ik vermoed in de software, maar na een volledige herstart op meerdere fronten opgelost blijkbaar. 

 

Of je aan alles wat hebt is een tweede, maar zo weet je in ieder geval wat (bij mij) wel en niet geholpen heeft om problemen op te lossen. 

 


  • Schermresolutie: “Automatisch beste resolutie: Uit” - heb ik gedaan maar helpt niet

De DAC en kabels werken ook gewoon goed.

Jammer dat dit bij jou niet werkt. Sinds deze instelling geen handmatige reboot meer uitgevoerd op de KPN TV+ Box. Zonder deze instelling waren dagelijks meerdere reboots noodzakelijk om problemen proberen op te lossen. Ik heb het vermoeden dat de ervaringen tussen gebruikers zo veel afwijken door de verschillende kpn tv+ box/receiver/tv combinaties die in omloop zijn.


 Ik heb het vermoeden dat de ervaringen tussen gebruikers zo veel afwijken door de verschillende kpn tv+ box/receiver/tv combinaties die in omloop zijn.

Dat idee krijg ik ook.  Er wordt ondertussen met hoge prioriteit doorgewerkt aan  verbetering van de firmware.   Dus ik hoop dat we dit binnenkort kunnen oplossen voor de meeste gevallen.


Nieuwe kpn+ android boxen geinstalleerd. eerste box viel om de minuut uit met het geluid, en gaat dan verder. Tweede box geinstalleerd op dezelfde versterker. Deze werkt anders dan de eerste. Geluid blijft nu langer. Echter zijn de instellingen van de eerste en tweede box gelijk. Probleem is dat Yamaha homecinema versterker niet zo goed tegen het dolby signaal van de android box kan. Waarschijnlijk is het decoderen van het dolby signaal vanuit de box niet helemaal juist. Met de oude arris box totaal geen last van gehad.. Wat is hier aan te doen. Kan hem wel op PCM audio zetten, maar dan heb ik 3 kanalen op mijn 6.1 set. Niet echt handig… Graag een oplossing. Probleem komt echt uit de android box. voorheen geen last van gehad namelijk.

Ik heb hetzelfde probleem. Geen enkel Dolby signaal naar mijn versterker. Alleen PCM. Alle geluidsinstellingen geprobeerd, maar geen geluk. Vroeger bij iTV geen enkel probleem en alle kabels zijn gelijk en doen het.