Skip to main content
Vraag

Meerdere dingen niet fijn aan de KPN Tv+ Box

• May 6, 2026
  • 3 reacties
  • 57 keer bekeken

Nieuwe kpn+ box geïnstalleerd.

is geen verbetering, de Artis box kon ik met Samsung one remote gewoon bedienen. Nu heb ik 2 remotes nodig om de box te bedienen.

Bijna bij alle apps en opties wordt informatie verzameld en doorgestuurd naar Google. Zeer kwalijke privacy schending.

regelmatig rebooten, want apps: YouTube, Netflix, prime doen het niet of heeeeeel traag.

Geluidskwaliteit en beeld is niet beter.

Ik denk erover om deze weer om te wisselen met de oude Arris boxen.

bij arris tv ox kon je tv kijken en door gids bladeren. In de kpn tvbox kun je niet tegelijk kijken en bladeren. 
kortom mbt gebruikers gemak zij deze Android boxen geen verbetering. 

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 6, 2026

Hoi ​@rderooy_adam . Het werkt anders en dat vond ik, 3 jaar geleden alweer, ook even wennen. Dat beeld en geluid minder is ben ik niet met je eens. Beeld vind ik zelfs iets beter dan met de Arris VIP2952 (zeker als je 'koper' hebt).

De DIW7022 is ook met de Samsung One Remote te bedienen. Alleen de zapknoppen werken niet. Die ondersteunt Samsung niet met externe apparaten. Heb ik niet alleen met de kpn box, maar ook getest met de Nokia 8000 en Google Chromecast 4k. 

Voor bediening van de box met de Samsung Remote stel juist NIET universele afstandsbediening in op Samsung. Zet dat dus eerst uit.

Maar zet in de box hdmi cec aan. Dan is ie te bedienen met de Samsung One Remote. Zelf mis ik dan de cijfertoetsen, dus gebruik ik liever de afstandsbediening van kpn.… Maar die was ik laatst een avond kwijt en was toen blij dat ik de One Remote nog kon gebruiken. 

Hdmi cec in de box: tandwiel - apparaat - apparaat voorkeuren - weergave en geluid - hdmi cec. De eerste 3 aanzetten. 

Hdmi cec, Anynet+, zal in de Samsung wel aan staan denk ik.

Bijna bij alle apps en opties wordt informatie verzameld en doorgestuurd naar Google. Zeer kwalijke privacy schending.

Als je de box niet aanmeldt met een Google account gebeurt dat niet.

Reboot speelt bij sommige klanten. Dat probeert men nog uit te zoeken. Lastig, want niet iedereen heeft het.

Ik denk erover om deze weer om te wisselen met de oude Arris boxen.

Stop maar met denken. Kpn zet je niet terug naar interactieve tv. 

bij arris tv ox kon je tv kijken en door gids bladeren. In de kpn tvbox kun je niet tegelijk kijken en bladeren. 

Als je onder Toegankelijkheid "onderbreek audio en video tijdens navigeren" UIT zet houd je beeld en geluid bij de gids.

Ik wil niet meer terug naar de Arris. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 7, 2026

Hi Peter,

bedankt deze tips ga ik even uit proberen.

de arris boxen zijn ook niet ideaal.

top tv kpn+ kun je ook de kpn app gebruiken, deze heeft feitenlijk zelfde interface, en dan kun je ook gewoon zappen via one remote.

deze app ligt echter wat achter mbt de tv boxen, dit is met name bij voetbal wedstrijden goed te merken.

Bedankt!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 7, 2026

Je kunt ook nog instellen dat ie aan gaat met de laatst gebruikte zender. Zie bij Menu weergave onder instellingen.