Skip to main content

Zie ook hier.

@Roy74 en moderator (o.a. @Shyrin_ )

 

Gisteren middag de 2 KPN tv+ box (DIW7022) ontvangen.

Vanmorgen aangesloten.

Hoop instellingen, ook Google account erop gezet.

CEC op aan geluid maximaal en tv beeld op beste kwaliteit.

 

Beide via een vaste UTP kabel op de V10.

In de woonkamer zit er een Netgear GS105E tussen.

 

Alles werkt perfect.

Mooi beeld.

Geluid is goed, de soundbar staat op 20. (bij de “oude”box op 16, maar LG tv app's op 19) Dus weinig verschil.

Opnames goed en snel vindbaar, mijn vrouw kijkt nu een opname en is ook tevreden.

TV zenders snel en makkelijk te vinden.

Zelf een serie op HBO gekeken, ondertitels wel wat kleiner gemaakt. En ook perfect.

 

Eerste indruk is positief.

@MennoG78 schreef:

Maar ieder ze eigen wensen toch

Precies en dat betekent mijns inziens ook dat je wensen van anderen moet respecteren en al helemaal als die niet haaks staan op jouw eigen wensen.

Het is mijns inziens dus verkeerd om te zeggen "het zij zo", het zijn in ieder geval woorden die je mij niet zult zien bezigen.


Hier werken onze TV+ Boxen ook goed, alleen wel het Netflix probleem alleen met de work-around die ik hier toepas werkt wel goed. Als dat het enige is, dan hoor je mij niet klagen. Beide zijn draadloos verbonden, eentje op 10cm van SuperWifi en de andere op meter of 2 a 3 van het modem af, en dat werkt super.

 

Vanavond via de F1TV App, weer lekker naar de race kijken, tegelijkertijd op 2, dus ben benieuwd of dat goed gaat. Tot zover niks te klagen, opnemen hebben we hier nog niet gedaan. Zelf voornamelijk Netflix/hbo/Disney+ erop gekeken. Wat prima bevalt.

 

Al met al, een goed product van KPN.


Over het algemeen draait de TV+ box hier ook prima. Weinig issues. Apps gebruik ik er veel op. En doordat de 1ste 10 TV kanalen nu ook bij LIVE kijken in betere kwaliteit te zien zijn en de dipjes in het Dolby geluid opgelost zijn daarbij wordt het alleen maar beter.

Maar ik vind het alleen een grote minpunt dat bij de opnames je het Dolby 5.1 geluid mist. Hier wordt veel opgenomen en gekeken en dan mis je gewoon het geluid in je achterspeakers.

Ook bij KPN on demand een film/serie kijken zit er op de TV+ box er ook niet in. Dat doe ik gewoon nog op de VIP5202, want die heeft wel gewoon Dolby geluid daarbij.

Je zet gewoon een product op de markt, die de basisfuncties niet kan geven wat bij TV/film/serie kijken hoort en dat is jammer. Had dan de box nog even in de testfase gehouden. Er is geen enkele provider die ook met zo'n kastje is gekomen (of iets vergelijkbaars) afgelopen tijd, dus waarom de haast van de TV+ box introduceren die niet eens af is kwa functionaliteit.


Ik wil niet heel lullig zijn dat ik terug kwam bij KPN na aantal jaar bij Ziggo te zijn geweest was net de Arris VIP5202 box uit.

Maar dat was toen ook een en al ellende zeg daar had ik meer problemen mee als wat er nu ervaren wordt door sommige.

Maar goed elke provider heeft wel wat gister een Next Mini geinstalleerd bij maat van me maar die testen dus ook gewoon op klanten.


Dat het in het verleden verkeerd ging zou toch eigenlijk moeten betekenen dat je daarvan leert en dat je het de volgende keer daardoor beter doet?

Dat Ziggo die Next Mini door haar klanten laat testen is aan Ziggo, maar dat betekent mijns inziens niet dat KPN dat dan ook maar moet doen.

Nogmaals, ook ik ervaar nauwelijks problemen met de TV+ Box maar qua functionaliteit en qua gebruiksgemak vind ik het een enorme stap achteruit en dat is volgens mij niet waar je naartoe zou moeten willen.


Dat het in het verleden verkeerd ging zou toch eigenlijk moeten betekenen dat je daarvan leert en dat je het de volgende keer daardoor beter doet?

Dat Ziggo die Next Mini door haar klanten laat testen is aan Ziggo, maar dat betekent mijns inziens niet dat KPN dat dan ook maar moet doen.

Nogmaals, ook ik ervaar nauwelijks problemen met de TV+ Box maar qua functionaliteit en qua gebruiksgemak vind ik het een enorme stap achteruit en dat is volgens mij niet waar je naartoe zou moeten willen.

Over gebruiks gemak zijn ook meningen over verdeeld.

Niet alles hoeft naar jou wensen ingericht te worden


@MennoG78 

Respect s.v.p.

(2de zin komt er hard over, ik denk ook niet dat het zo bedoelt😉)

 

Ik ben ook dik tevreden over de DIW7022, maar een paar aanpassingen en updates zoals o.a. @wjb aangeeft is inderdaad wel wenselijk. 


MennoG78 schreef:

Niet alles hoeft naar jou wensen ingericht te worden

Klopt, maar dat laat onverlet dat ik mijn wensen wel mag uiten.

Daarnaast weet ik dat velen dezelfde wensen hebben.

Ik ben hier op dit forum niet actief voor KPN maar voor de klanten van KPN.


@MennoG78

Respect s.v.p.

(2de zin komt er hard over, ik denk ook niet dat het zo bedoelt😉)

 

Ik ben ook dik tevreden over de DIW7022, maar een paar aanpassingen en updates zoals o.a. @wjb aangeeft is inderdaad wel wenselijk. 

Ik heb resepect maar vaak wordt het wel doorgedreven wat iemand wil en wordt er niet gekeken naar wat degene die een vraag stelt wilt.

Maar komt wellicht hard over maar is niet zo bedoeld.


werkt de afstandsbediening met voice dus niet op oudere kastjes


werkt de afstandsbediening met voice dus niet op oudere kastjes

Is dit een vraag? Of een opmerking? Of een constatering? Verwacht u reactie? 


Vraag


Ik kan ook nergens iets aanpassen of vinden om mijn oude te vervangen voor het nieuwste van kpn zeer slecht heb er ook al over gebeld en toen zeiden ze zelfs dat hebben wij niet een afstandsbediening met voicecontrol


@boog1 :  Alleen bij TV+ (android)  zit een afstandsbediening die kan reageren op je stem als je dat zo instelt en een google account gebruikt. 

Heb jij TV+?  


Vraag

 

Wil je s.v.p. een eigen topic hiervoor starten?

Want deze topic, gemaakt door mij, gaat daar niet over.

Mijn dank is groot.