Skip to main content

Ik heb een nieuw contract afgesloten maar was daarvoor ook al klant en nu heb ik voor het nieuwe contract een kpn tv+ box toegestuurd gekregen; maar ik heb een draadloze  tv-ophanging  en wil eigenlijk niks van de muur halen. 

Dus aangezien kpn nu functioneert naar behoren, vraag ik me af: kan ik de tv bic terug sturen en is dan alles naar behoren werkzaam?

 

Groeten

 

Diane  

 

Nijmegen 

 

 

 

Op 26 jun. 2023 om

Hallo @diku,

Als je overgestapt bent op een nieuw contract en daarvoor de TV+ hebt ontvangen, dien je deze ook in gebruik te nemen en de huidige/oude ontvangers dient terug te sturen aan KPN. Het is niet mogelijk om je huidige ontvangers te laten hangen, hoe vervelend het ook is. 


Hallo @diku,

Je kunt natuurlijk wel alleen de app gebruiken; de +Box kun je dan elders in huis gebruiken of niet gebruiken natuurlijk...want hoe gebruikte je de box totnutoe dan?


Beste @diku,

De KPN TV+ Box heeft ook WiFi, dan heb je geen UTP-kabel nodig, alleen een HDMI voor de tv. Natuurlijk is het met de UTP-kabel stabieler internetverbinding.


Ik heb nu via WiFi aangesloten zonder ethernet kabel maar hij geeft melding KBX-SOTA-E101…


Ik heb ook niets om terug te sturen volgens mij. 
maar krijg daar wel het verzoek toe. 
Ik zou even willen bellen maar dat is blijkbaar nergens mogelijk 🙄



Ik zou even willen bellen maar dat is blijkbaar nergens mogelijk 🙄

 

Je kan gratis 0800-0402 bellen. 


Je kan gratis 0800-0402 bellen. 

@diku, 👆🏻😉


Hi @diku! Is het gelukt om via 0800-0402 met de klantenservice een oplossing te regelen? Als het via die weg niet gelukt is, wil je dan nog even kijken naar de doos waarin de TV+ geleverd is? En of daar een sticker op staat met “upgrade uitgevoerd”?


Dank ik heb gebeld en stuur de nieuwe bic terug aangezien alles functioneert en ik niet perse de apps wil. 


Beste KPN,

ook ik heb last van deze foutcode. Ik heb nog een oud kastje. Wat te doen? Sturen jullie mij een nieuw kastje op of kan ik de oude nog gebruiken en wat dien ik nu terug te sturen?

 

Ik hoor het graag, via dit forum of nog liever in mijn mail.

 

Dank en groet,

Jochem


Heb je een KPN TV+ ontvanger (DIW7022) en krijg je de foutcode KBX-SOTA-E101?

Check dan of jouw netwerkverbinding goed is: verbind de tv-ontvanger met een ethernetkabel rechtstreeks op het modem (geen switch oid ertussen) en probeer de volgende stappen:

  1. Maak de TV+ box spanningsloos
    Start de TV+ Box opnieuw op
     
  2. Maak de Experiabox spanningsloos
    Start de Experiabox opnieuw op
    Maak de TV+ Box spanningsloos
    Start de TV+ Box opnieuw

Nog steeds last van deze foutcode? 
Neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice en houdt het serienummer van de tv-ontvanger bij de hand. Het serienummer staat op de onderkant van de tv-ontvanger.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar op het gratis nummer 0800 0402.
ma-vr:  08:00 - 18:00
za:        08:00 - 17:00
24/7 bij storing/diefstal